Iran Varzeshi

دیدار دوستانه با اردن یا لبنان در تهران

-

تیم ملی بســکتبال ایــران دوم و پنجم اســفند میزبان تیمهای ژاپن و استرالیا در تهران است.

این رقابتهــا در چارچوب پنجره ششــم انتخابی جام جهانی بسکتبال برگــزار میشــود و تکلیــف تیمهای صعودکننــد­ه به جــام جهانی ۹۱۰۲ نهایی خواهد شد.

فدراســیون بســکتبال ایران در همین راســتا بــا تیمهــای حاضر در منطقه آســیا برای مســابقه دوستانه در تهــران رایزنی کــرد و در نهایت به گفته مســعود عماری دبیر فدراسیون بســکتبال، تیمهای ملی اردن و لبنان برای انجام دو بازی دوستانه در تهران اعالم آمادگی کردند.

کادرفنی تیم ملی بســکتبال باید یکی از این تیمها را برحسب نیاز برای انجام مسابقات دوستانه انتخاب کند.

طبق اعالم مســووالن فدراسیون هرکدام از این تیمها که به ایران ســفر کنند، دو بــازی دوســتانه برابر ایران خواهند داشــت و به دلیل ســنگینی برگــزاری چهار بــازی، کادر فنی تنها میتواند یکــی از این تیمهــا را برای برگزاری بازی دوســتانه انتخاب کند و به دیگری جواب رد بدهد.

تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره ششم انتخابی جام جهانی، نیاز چندانی به پیــروزی ندارد و صعود خود به جام جهانــی را تا حدود زیادی قطعی کرده امــا در تهران و در مقابل تماشــاگرا­ن خودی به دنبال گرفتن بهترین نتیجه است.

جــام جهانی بســکتبال ۹۱۰۲، شــهریور آینده به میزبانی چین برگزار میشود. رقابتهایی که برای نخستین بار با فرمت و ســاختار جدید و حضور ۲3 تیم به جای 6۱ تیم برگزار میشود. قاره آســیا در این تورنمنت 7 نماینده خواهد داشت. هفت نمایندهای که سه تیم آن تا پایان پنجــره پنجم به طور قطعی مشخص شدهاند و چهار سهمیه دیگــر در پنجره ششــم تعیین تکلیف خواهند شد.

چینیهــا هــم پیــش از این به دلیل میزبانی ســهمیه حضور در این رقابتها را کسب کردهاند و در مجموع ســهمیههای آســیا را به عــدد پنج میرسانند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran