Iran Varzeshi

مصلح: منطقی نبود که در فهرست مازاد باشم

از رقابت با بازیکنان جدید هراس ندارم

-

شایان مصلح، بازیکن پرسپولیس خوب میداند که در نیمفصل دوم کار سختی را برای بازی در پرسپولیس پیش رو دارد. خریدهای تازه پرسپولیس کار او را برای رسیدن به ترکیب دشوارتر میکند و عدهای از منتقدان حضور او در پرسپولیس، معتقدند که بسته بودن پنجره نقل و انتقاالت باعث حفظ او در پرسپولیس شد، وگرنه شاید در آغاز همین فصل شــایان مصلح باید با پرسپولیس خداحافظی میکرد. شایان مصلح درباره پرسپولیس و اینروزهایش میگوید.

پنجره نقل و انتقاالت پرسپولیس باالخره باز شد و شاهد حضور بازیکنان جدید هستیم. نقل و انتقاالت تیم را چطور ارزیابی میکنی؟

به هر حال فشــار بازیها زیاد اســت و بازیها پشت سر هم برگزار میشــود، ما در چند جبهه باید بجنگیم و فرصت زیادی برای آماده ســازی خودمان نخواهیم داشــت و به همین دلیل نیاز به بازیکنان تازه نفس و جدید داریم. بازیکنانی که به ما اضافه شــدند بدون شک باعث تقویت پرسپولیس خواهند شــد. ما در همه نقاط که نیاز داشتیم بازیکن گرفتیم و مطمئنا نسبت به ماههای قبل تقویت خواهیم شد.

محمد نادری در پستی بازی میکند که تو بازی میکنی. نگران نیســتی که جایگاهت در ترکیب اصلی پرسپولیس به خطر بیفتد؟

نادری بازیکن خیلی خوبی اســت و در این مدت خیلی خوب با هم هماهنگ شــدیم و او از دوســتان خوب من به حســاب میآید. از رقابت چه با نادری چه با محمد انصاری و چه هر بازیکن دیگری هراسی ندارم چرا که ما در عین رقابتی که با هم داریم رفاقت خوبی هم با هم داریم و رقابت ما در شــرایط خوب و ســالمی انجام میشود. برای بازیکنان پرســپولیس نتیجهگیری تیم از هر چیزی مهمتر اســت و چه من بازی کنم و چه ســایر بازیکنان مهم این است که پرسپولیس نتیجه بگیرد. البته نادری به جز دفاع چپ در دفاع وســط هم بازی میکند و میتواند در هر دو پست به تیم کمک کند.

قبل از نیمفصل این مســاله به گوش میرســید که نام تو در فهرســت مازاد پرســپولیس قرار دارد اما در نهایت در تیم ماندنی شدی.

من فکر میکنم عدهای با من مشــکل دارند که این مسائل را مطرح میکنند تا مثال به من ضربه بزنند اما این مســائل برای من مهم نیست بلکه برای من این مهم است که سرمربی تیم از من راضی است و خوشبختانه در تیم جا افتادم. به هر حال هر انســانی در هر شرایطی که باشد عدهای درباره او مغرضانه نظر میدهند و من هم از این مســاله جدا نیســتم. هر بار بحث از فهرست مازاد میشــد نام من هم به میان میآمد اما هیچ کسی از درون باشگاه به من نگفته بود که در فهرست مازاد هستم و فکر میکنم این مساله منطقی هم نبود چرا که محمد انصاری مصدوم شده بود و دفاع چپ نداشتیم و در این شرایط منطقی نبود که نام من در فهرست مازاد باشد.

فضای رقابت در فوتبال ایران از شــرایط معمول خارج شده و برخی عنوان میکنند از تیم پرســپولیس حمایتهای خاص مالی و غیرمالی میشود و به نظر میرســد فضای رقابت دیگر جوانمردانه نیست. نظر تو در این خصوص چیست؟

من بازیکنی نیســتم که درباره حاشیهها حرف بزنم و همیشه سعی میکنــم خودم را از ایــن فضا دور کنم اما واقعا کســانی که این حرفها را میزننــد اوج بیانصافی را انجام میدهند. در مورد مســائل مالی نمیگویم حتمــا کمتر از بقیه پــول گرفتیم اما با اطمینان خاطر میگویم بیشــتر از بقیه نگرفتیــم. تیمهایی که علیه ما صحبت میکنند وجدانشــان را قاضی کنند و ببینند که ما بعد از چند وقت دریافتی داشــتیم. ما چندین ماه بود که پول نگرفته بودیم و حتی برخی از بازیکنان از فصل گذشــته هم طلبکار هســتند. شــرایط مالی ما را همه میدانند و نیاز نیست که من دوباره تکرار کنم. درباره داوریها هم چیزی نیســت که کســی بتواند آن را کتمان کند چرا که داوریها عمدی نیســت و اگر در یک بازی به صورت سهوی به سود یک تیم سوت میزنند شــاید در یک بازی دیگر هم به صورت سهوی علیه آن تیم سوت بزنند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran