Iran Varzeshi

بازیهای تماشایی تیم ملی ایران در امارات پاسهای ایران در جام ملتها، سه برابر جام جهانی

-

در آخریــن بازی تیم ملی در جام جهانی 2018 روســیه که در برابر پرتغال با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یافت حریف در مالکیت توپ برتری فاحشی نسبت به ایران داشت بهطوری که در 74 درصد از زمان بازی صاحب توپ و میدان بود.

نکتــه جالب اینکه تیم کارلوس کــیروش در آخرین بازی انجــام داده تعداد پاسهای بیشــتری را به نسبت تیم پرتغال رد و بدل کرده است. ایران در مصاف با ویتنام با نتیجه دو بر صفر به برتری رسید. این برتری با رد و بدل کردن 680 پاس در جریان بازی به دست آمد.

این آمار و ارقام بیانگر تغییر ســبک بازی تیم ملی در جام ملتهای آســیا به نســبت جام جهانی اســت و این البته کامال طبیعی است، چون حریفان ما در جام ملتهــا با تیمهای حاضر در جام جهانی 2018 قابل قیاس نیســتند و هیچ یک از تیمهــای حاضر در گروه D به جز ایــران در جام جهانی 2018 حاضر نبودند اما به خــودی خود این آمار نشــان میدهد ایران هم میتواند در بــازی ترکیبی همانند تیمهای بزرگ دنیا چون پرتغال گردش توپ داشــته باشد. به واقع تعداد پاسهای ایران در بازیهای تهاجمی بــا تیمهای صاحب نام جهان برابری میکند و البته در بازی با ویتنام تعداد پاسهای ایران بیشــتر از تعــداد پاسهای تیم ملی پرتغال در بازی با تیم ملی فوتبال ایران بود. بیشــتر بــه این خاطر که تیم ما قویتر از ویتنام در امر دفاعی است.

طبیعتــا اگر بازی ترکیبی تیم ملی در بــازی با یمن و ویتنام در بازیهای آتی بخصوص دیدار پیش رو با عراق ادامه داشــته باشد نشان میدهد تیم ملی با سبک دفاع و ضد حمله خداحافظی کرده است و میرود با به نمایش گذاشتن سبک جدید تماشــاگرا­ن فوتبال را به لحاظ تعداد پاسها و موقعیتهایی که روی دروازه حریف ایجاد میکند، به وجد بیاورد. به واقع این سبک بازی تیم ملی را تماشاییتر میکند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran