Iran Varzeshi

شروع لیگ، شروع اعتراضات!

نقدی به رفتار باشگاههای لیگ برتر

-

نیمفصــل دوم لیگ برتــر هنوز داغ نشده، ولی اعتراضات تیمها به تصمیمات داوری در روزهای اخیر دوباره شروع شده و آینده نگرانکننده­ای را ترسیم میکند.

امیر قلعهنویی قبل از بازی ســپاهان مقابل سپیدرود در نشست خبری حاضر به صحبت نشــد و تنها بیانیه باشگاه که در اعتراض به تصمیمات داوری و کمیته انضباطی بود، قرائت شــد. آنها در حالی مدعی ســکوت شــدند که اعتراضشان را یــک روز قبل از بــازی در قالب بیانیه باشگاه عنوان کردند.

پرسپولیس هم از رقیبش عقب نماند و بعد از شکســت مقابل فوالد مسووالن و بازیکنــان اعتراضات تندی علیه داوری داشتند.

تراکتورســ­ازی هم پس از تســاوی مقابل نســاجی همین رویــه را در پیش گرفت و تصمیمات داور را دلیل از دست رفتن دو امتیاز تیمش دانست.

اعتــراض بــه داوران در لیــگ برتر موضــوع جدیدی نیســت، ولــی به نظر میرســد برای تیمها به یک رویه تبدیل شده و باشــگاهها با این اعتراضات تالش میکنند از ســازمان لیگ امتیاز بگیرند. از طرف دیگر ایــن اعتراضات قضاوت در مســابقات بعدی را ســختتر میکند و داوران نگــران خواهند بــود که بابت هر تصمیمی علیه این تیمها ممکن اســت با هجمه شدیدی روبهرو شوند.

رقابت در باالی جدول لیگ هجدهم بســیار نزدیک اســت و انتظــار میرود با نزدیک شــدن بــه پایان مســیر این حساســیت بیشتر شــود. اگر اعتراضات تیمها چه از طریق مصاحبه، چه از طریق بیانیهها ادامه پیدا کنــد، لیگ برتر را از مســیر طبیعی و منطقی خارج و فضای ورزشگاهها را مسموم میکند.

از فدراســیون فوتبــال و ســازمان لیگ انتظار مــیرود هرچه زودتر راه این اعتراضــات را ببنــدد و اجــازه ندهد که تیمها با اهرمهایی که خارج از چارچوب زمیــن فوتبال دارند، بــه دنبال موفقیت باشند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran