Iran Varzeshi

قوانین تبلیغات کنار زمینهای فوتبال را رعایت کنیم

درودگر: سلطانیفر به ماجرای تبلیغات محیطی ورود کند

-

صادق درودگر، مدیربازاری­ابی فدراســیون فوتبال درباره اتفاقاتی که در بازی پرســپولیس و پدیده در ورزشــگاه آزادی رخ داد و مسووالن ورزشــگاه آزادی برای خود و بدون اجازه از سازمان لیگ و مســووالن برگزاری مســابقات تبلیغاتی را در ورزشــگاه نصب کرده بودند، توضیحاتی داده است: «ما در این مسابقه شــاهد تبلیغاتی بودیم که باعث خنده فوتبالدوست­ان جهان و اهالی فوتبال میشــد و باعث وهن فوتبال ما است. این مسائل باعث زیر ســوال رفتن اقتدار و عظمت فوتبال و ورزش کشــور ما میشــود. این کار بســیار زننده بود. تقاضا میکنم دوســتانی که چنین کاری انجام دادند از تکرار آن پرهیز کنند. بهتر است همه در حیطه وظایف شــغلی خود و بر اساس قانون عمل کنیم. چنین کاری باعث آســیب زدن به کشــور و قوانین اســت و میتواند برای ورزش و حتی وزارت ورزش مشکلساز شود. باید از این مســائل پرهیز کنیم.» درودگر با گلهگذاری از این ماجرا به حرفهایش ادامه داد: «من مطمئن هســتم آقای وزیر اطالعی از این اتفاق نداشته اســت چون آقای سلطانیفر اطالعات خوبی در مورد فوتبــال دارد و تمام فوتبال دنیا را هم رصد میکند از قبل هم این را میدانســتم. با شــناختی که از ایشــان دارم میدانم اطالعی از این مســائل ندارد. بنابراین از دکتر ســلطانیفر وزیر محترم ورزش و مهندس کریمی رییس شــرکت توســعه و تجهیز میخواهم که چنین اتفاقی نیفتد. کریمی خودش در گذشته نامزد ریاست فدراسیون فوتبال بوده است. از ایشــان تقاضا میکنم که جلوی این موضوع را بگیرند و حاشیه برای فوتبالمان درست نکنیم.»

درودگر در ادامه حرفهایش گفت: «علت وقوع این مسائل شاید از سر بیاطالعی از مســائل فوتبال و یا سهوی است. زیرا برخی مســووالن در فوتبال نبودند و آشنایی با فوتبال نداشتند و ســوءنیتی هم در بین نبوده اســت. تقاضا میکنم با توجه به این مشــکالت که برای فوتبال به وجــود میآید جلوی این کار را بگیرند. در هیچ جای دنیا چنین اتفاقاتی رخ نمیدهد. اجازه ندهیم دنیا به ما بخندد. نگذاریم نهادهای بینالمللی بیمورد در ورزش ما دخالت کنند؛ شــاخکهای آنها را تیز نکنیم. خیلیها این مســائل را به نهادها و ســازمانها­ی فوتبال اطالعرسانی میکنند و مسائل را علیه کشــور و ورزش ما منعکس میکنند. با آنها همنوایی و همدســتی نکنیم. کار خوبی نیست. به فوتبال ما آســیب میزند. وقتی طبق قانون یک مکان ورزشی را اجاره میدهید مقرراتی بر آن حاکم است.»

درودگر با اشــاره به قوانین بینالمللــ­ی تبلیغات محیطی گفت: «فینال لیگ قهرمانان آسیا در ســال 201۸ را ما برگزار کردیــم. قوانینی از طرف ایافســی به ما اعالم شــد که برای همه فدراسیونها­ی ملی اطالعرســا­نی شده است در تبلیغات محیطی چگونه باید رفتار شــود. در بند یــک ماده 63 کتابچه برگزاری مسابقات آمده است ورزشگاه باید به صورت کامل پاک و بدون هیچ تبلیغاتی در اختیار مســووالن قرار بگیرد. کتابچه مقررات ورزشــگاهه­ا در آسیا از عنوان ورزشــگاه پاک استفاده کرده اســت. این کتاب برای آموزش همه فدراسیونها­ی ملی است که تمام محیطهای ورزشگاه در داخل و خارج آن در مدت زمان معین اعالم شده که حداقل 24 ساعت قبل از مسابقه باید کامال تمیز، پاک و عاری از هرگونه تبلیغات در اختیار ســازمان برگزار کننده قرار بگیرد. به این مقررات اشــاره و تاکید شــده است و در آن تاکید شــده که هر گونه اقدامی که مانع از تحویل استادیوم پاک به مسووالن برگزاری و تیمها میشود جلوگیری به عمل آید. خود ایافسی میگوید تمامی هماهنگیها برای درج تبلیغات با مسووالن برگزاری مسابقات است.»

درودگر در این زمینــه توضیحات بیشــتری دارد: «بند یک اذعان میدارد که کلیه قراردادهــ­ای تجاری فوتبال ایران توسط ســازمان لیگ فوتبال ایران امضا شود پس به نظرم بهتر اســت به قانون تمکین کنیم. از وزیر ورزش شخصا تقاضا دارم به این مســاله ورود کند و به قانونمند شدن ورزش کمک کند. این شــرایطی نیســت که ما بخواهیم بگوییم مسابقه را برگزار میکنیــم و جلــوی آن را میگیریم که دچار این مشــکالت میشویم. این مسائل زیبا نیست. باید دست به دست هم بدهیم و فوتبال را به خوبی و زیبایی برگزار کنیم.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran