Iran Varzeshi

فوالد-ماشینسازی: بعضی تیمها را جدی بگیرید

به‌هم‌ریختن‌معادالت‌لیگ‌برتر

-

موید دشــواری بازیهای نیمفصل دوم برای تیمهای مدعی نتیجهای است که فوالد خوزســتان مقابل پرسپولیس خلق کرد و پرســپولیس را با آن یال و کوپال به کمای چند روزه فرستاد. شاید کمترین امتیازی که برای ارتش ســرخ پیشبینی میشــد یک امتیــاز از اهواز بود اما پرســپولیس به خوزستان رفت، باخت و برگشــت. نتیجــهای که حاال لیگ را دستخوش تغییرات ذهنی بسیار میکند.

همین که حاال دوباره پرســپولیس جایگاه نخســت خود را ازکــف داده و سپاهان جایش را در صدر جدول گرفته و این وضعیت آسانسوری به وجود آمده تیمهای پایین دســت را هم به حضور در صــدر جدول امیدوار میکند. کاری که فوالد با پرســپولیس کــرد در واقع معادالت لیگ را به هم ریخت و از حاال به بعد باید بــرای دیگر تیمهای مدعی نیز چنین شــرایطی را پیشبینی کرد و چه بسا تراکتور، سپاهان، پدیده و حتی اســتقالل نیز در روزهای آتی اسیر این قبیل تیمها شوند.

ماشینسازی تبریز نیز میتواند به مانند آنچه فوالد رقم زده باشد. فوالدی که از زمان حضور افشین قطبی سیمای تــازهای را ازخود به تصویر کشــیده و چه بســا در نهایت بتواند عنوان بهترین تیم نیمفصل دوم را هم به دســت آورد. فوالد البته نباید تــا پایان لیگ خود را تنها بداند. ماشینســاز­ی هم میتواند رقیبی جــدی برای فوالدی باشــد که ســودای عنوان بهترین تیــم نیمفصل دوم را در ســر دارد. تیمــی که در دو هفته اخیر با بردهای پیدرپی وضعیت خودش را در جدول بهبود بخشیده و به لحــاظ فنی نیز تیمی قابل احترام جلوه کرده است.

ماشینســاز­ی-فوالد خوزستان در واقع به مــا میفهمانند که در نیمفصل دوم باید عالوه بر مدعیان ســنتی آنها را هم جدی گرفت. تیمهایی که قابلیت پیروزی مقابــل هر تیمی را دارند و چه بســا خود آرام آرام به صف مدعیان نیز ملحق شوند. برای فوالد و ماشینسازی حتی رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا نیز یعنی قهرمانی!

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran