Iran Varzeshi

افکار مشوش آقای پروفسور

ترکیب‌جدید،‌پروژ ‌های‌که‌شکست‌خورد

-

برانکــو ایوانکوویچ اگر بخواهد تیمش را برای بازی هفته آینده مقابل اســتقالل خوزســتان چیدمان کند، آنچــه در برابر فوالد خوزستان رقم خورد را مالک انتخاب ترکیب جدید قرار خواهد داد. بخصوص آن نقطه که بازیکنان همواره حاضر در ترکیب، نیمکتنشــی­ن شــدند تا تازهها در ترکیب اصلی بازی کنند. شاید شکست پرسپولیس در اهواز ریشــه در همین تغییراتی داشته باشد که در ترکیب اصلی اعمال شد. برانکو آزمون بــازی با ترکیب جدیــد را الاقل در هفته هفدهم با شکســتی تلخ سپری کرد و هیچ بعید نیست که او در بازی آتی، تیمش را همــان گونه بــه میدان بفرســتد که در نیمفصل اول دیده بودیم؛ با حداقل تغییرات و اتکا به همان تیم سابق.

حال شاید این پرسش مطرح شود که چرا سرخها با تازه از راه رسیدههایی همچون سروش رفیعی، مهدی شیری و بودیمیر در گام اول نیمفصــل دوم مقابل پدیده موفق بودند، که همین ســوال میتوانــد تایید و مقدمهای باشد بر تشویش افکار برانکو برای بازی بعد. آری، برانکو از یک ســو باخت به فوالد خوزســتان را مالک بــازی ندادن به بازیکنان جدیــد قرارخواهد داد و از طرفی هم برد در ایستگاه اول نیمفصل دوم مقابل پدیده ســد راهش خواهد شد! این بدترین وضعیتی است که یک مربی میتواند تجربه کند. اینکه با تردید ترکیب آینده تیمش را برگزیند و این بــرد و باختها افکارش را به هم بریزد.

شــاید برانکو برای یافتن پاســخ این ابهامها الزم باشــد به چند مــاه قبل رجوع کند.

آن روزهــا کــه منتقــدان بــه پروفسورگوش­ــزد میکردند کــه با جذب ســتارههای لیگ، هارمونی شــگفتانگی­ز تیمش را برای نیمفصــل دوم برهم نزند اما او راه دیگری را رفت و خودش را در مسیری قرارداد که ناچار به استفاده و بهرهگیری از بازیکنانی همچون شــیری، رفیعی، ترابی و بودیمیر باشــد. بازیکنانــ­ی که به خودی خود هرگــز نمیتوانننـ­ـد خریدهای بدی برای برانکو و پرســپولیس محسوب شوند اما همین ســتارهها وقتی وارد چرخه تیم یکدســت ماههای اخیر میشــوند، شاید برای زمانی قابل توجــه هماهنگی را از تیم بگیرند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran