Iran Varzeshi

سردار بهتر از جیوبا بازی میکند

در روسیه همه درباره آزمون و انتقالش حرف میزنند

-

از وقتی ســردار آزمون به زنیت پیوسته کارشناســا­ن، اهالی فوتبال و رسانههای روســی هر روز درباره این انتقال و کیفیت سردار حرف میزنند. اینکه سردار میتواند قدرت خط حمله زنیت را افزایش دهد یا نه و اینکه به پیشــروی این تیم در لیگ اروپا کمک خواهد کرد همه موضوعاتی است که اشخاص و چهرههای معتبری در فوتبال روسیه دربارهاش صحبت کردهاند.

ســایت اســپورت دیلی درباره خرید ایرانی زنیت نوشــته است: «سردار آزمون، مهاجم ایرانی در نقل و انتقاالت زمســتانی با جدایی از روبینکازان به زنیت روســیه پیوست. آمار این بازیکن در لیگ روسیه خیلی فوقالعاده نیست و البته بد هم نیست. او در 129 بازی در لیگ روسیه موفق شده است 33 گل به ثمر برساند. در تیم ملی ایران آمار گلزنی سردار خیلی بهتر است و توانسته در 46 بازی ملی 28 گل به ثمر برساند.

برای سرگئی سماک، سرمربی زنیت خیلی مهم بود که یک مهاجم خوب و انعطافپذیر در اختیار داشــته باشــد و به همین خاطر سردار آزمونی را به خدمت گرفت که در چند سال گذشته بیشتر گلهای خود را با پای راست به ثمر رسانده است. او همچنین با سر و پای چپ هم گلزنی کرده اســت تا خودش را متمایز کند. قربان بردیف در وصف او گفته اســت کــه کمتر مهاجم مرکزی در دنیا میتواند اینقدر خوب هم سر بزند و هم بازی با پای خوبی داشته باشد.

این بازیکن توانایی زیادی در دور زدن مدافعان دارد و میتواند به خوبی مدافعان روبهرویی خودش را فریب دهد و جلو برود. این همان چیزی است که زنیــت به دنبالش بوده اســت و خرید او را خریدی درســت جلوه میدهد. به نظر میرســد آزمون باید با سباســتین دریوســی آرژانتینــ­ی برای حضور در ترکیب ثابت زنیت رقابــت کند. او میتواند مهاجم خوبی در کنار دزیوبا باشد که میل به حضور در کنارهها دارد.»

همچنیــن بوریس ایگناتیف مربی پیشــین تیم ملی فوتبال روســیه در واکنش به اخبار برخی رســانهها مبنی بر بازی ســردار آزمون در ترکیب تیم زنیت ســنپترزبو­رگ در بازی روز سهشنبه مقابل میزبان ترکیهای گفت: «اگر لیونل مسی به زنیت سنپترزبورگ میآمد او را از همان ابتدا در ترکیب اصلی بازی با فنرباغچه ترکیه قرار میدادم اما او سردار آزمون است و مسی نیست.»

ایگناتیف افزود: «به احتمال فراوان ســرگئی ســماک (سرمربی زنیت) و دســتیاران­ش میزان آمادگی ســردار آزمون را ارزیابی میکنند. این بازیکن ماه ژانویه در جام ملتهای آســیا بازی کرده است و شــاید آمادگی جسمانیاش را از دســت نداده باشد. در واقع ســردار آزمون آماده است. در صورت لزوم او مقابل فنرباغچه ترکیه بازی خواهد کرد اما من شرایطی را نمیبینم که سردار آزمــون از ابتدا در ترکیب اصلی تیم زنیت بــه میدان برود. این احتمال را من رد میکنم.»

از ســوی دیگر گنادی اورلوف که چند روز قبــل در مصاحبه رادیویی از سردار آزمون تمجید کرده بود، گفت:«سردار آزمون خرید هیجانانگیز و خوب زنیت سنپترزبورگ است. قربان بردیف، سرمربی روبینکازان یک مسلمان بود و به خوبی توانســت با ســردار آزمون ارتباط برقرار کند. ما اینجا نمیخواهیم فقط درباره اعترافها صحبت کنیم. معتقدم باید درباره توانمندیها­ی سرگئی ســماک برای بهرهمندی از ســردار آزمون همانند قربــان بردیف حرف بزنیم. سردار آزمون بازیکن بســیار توانمند و مستعدی است. بازی هوایی او بلندتر و بهتــر از آرتم جیوبا (مهاجم ملیپوش زنیت) اســت. حتی با پاهایش نیز بهتر از جیوبا بازی میکند اما االن باید خودش را با سیســتم بازی زنیت هماهنگ کند.» این پیشکســوت و مفسر مطرح فوتبال روســیه سپس با مثبت ارزیابی کردن انتقال ســردار آزمون به تیم زنیت گفت: «ســردار آزمون و آرتم جیوبا میتوانند کنار هم زوج جذابی را تشکیل دهند. میتوانند به خوبی سرزنی کنند و سردار آزمون کیفیت بسیار خوبی دارد. او در هوا همانند یک بازیکن بسکتبال توپ را به ســمت دروازه پرتاب میکند. سردار آزمون یک والیبالیست است و خانوادهاش نیز در این رشــته فعالیت میکنند. وقتی در بازی والیبال به پرواز در میآیند پس از توقفی کوتاه ضربه را به جایی از زمین میزنند که محافظت نشده است. سردار آزمون همین کار را در فوتبال میکند.»

سردار در نخستین آزمون جدی با زنیت باید در استانبول مقابل فنرباغچه بازی کند که البته باید دید ســرگئی ســماک به او در این مسابقه هم میدان خواهد داد یا خیر.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran