Iran Varzeshi

کرانچار: بعضی باشگاهها نه به ما بازیکن میدهند، نه خودشان استفاده میکنند

در اردوی اسفند نباید هیچ بازیکنی غایب باشد

-

هر روز که به مســابقات مرحله اول مقدماتی المپیک 2020 نزدیک میشــویم نگاهها بیشــتر از قبل به تیم امید معطوف خواهد شــد. بعد از شکســت در بازیهای آســیایی که به نوعی مقدماتی بود برای شروع کار کرانچــار در تیم امید، حاال و در ســکوت تیم ملی همه نگاهها به تیم امید دوخته خواهد شــد. تیمی که یک مینی کمــپ را برای بهمن ماه تدارک دیده بود و بعد از آن آماده پیکار با عراق، ترکمنستان و یمن شود.

زالتکو کرانچــار و همکارانش در کادر فنی تیم امید در تعطیالتی که پشت سر گذاشتیم اهدافشــان را دنبال کردند و حاال میتوان حرفهای سرمربی کروات را شنید.

با حساس شــدن کار تیم امید کرانچار همچنان از باشگاهها تقاضای همکاری دارد: «برنامه ما این بود که بعد از تورنمنت قطر دو اردوی دیگر را با حضور کلیه نفرات نهایی داشته باشیم. میدانید که تا اینجا تالش کردیم اردوهای ما در زمان فیفادی باشــد و از این نظر آســیبی به باشگاهها وارد نشــود اما شرایط در فرصت باقیمانده کامال متفاوت است. کمیته المپیک، وزارت ورزش و در رأس آنها فدراســیون فوتبــال همه توان خود را به کار گرفتند تا به تیم المپیک کمک کنند و بعد از ســالها بتوانیم به مسابقات صعود کنیم. در این راه برخی از باشــگاهها همکاری خوبی با ما داشتند اما بعضی دیگر نه از بازیکنان در ترکیب خودشان استفاده میکنند و نه اجازه میدهند در اختیار ما باشــند. این مســاله که مربیان باشگاهها به کــدام بازیکن میدان میدهند البته ارتباطی به ما ندارد اما اگر از بازیکنی اســتفاده نمیکنند اجــازه بدهند کــه این نفــرات در تمرین تیم امید حاضر باشــند و شــرایط رقابت نزدیک و فشــرده و همچنین حضــور در ترکیب را پیدا کنند. در واقع آماده شــدن ایــن نفرات به نفع ما و همینطور به سود باشگاهها است. امیدواریم باشگاهها هم شرایط ما را درک کنند و در ادامه همکاری خوبی داشته باشیم.»

ســرمربی تیم امید اضافه کرد: «سیاست ما در حال حاضر صبر است و تالش میکنیم تا با تعامل این مســاله را حل کنیم. جلســهای با ریاست محترم فدراســیون و همچنین مسووالن سازمان لیگ خواهیم داشت تا با تغییر در برنامه مســابقات به ما کمک کنند چون اردوی اسفندماه اهمیت زیادی دارد و دیگر امکان غیبت نفرات را در این اردو نداریم. به دنبال این نیســتیم که نفرات اصلی ترکیب خودمان را از دســت بدهیم و بازیکنان جایگزینی را دعوت کنیم چــرا که این کار میتواند ضربه جدی به تیم ما وارد کند.»

کرانچــار همچنین گفت: «بــرای صعود به المپیــک ابتدا انتظار داریم که باشگاهها با ما همکاری کنند و بازیکنانشا­ن را در اختیارمان بگذارند همچنین در مرحله بعدی به حمایت هواداران فوتبال در تهران امید داریم. ما تیم جوانی داریم که طبیعتا با حمایت هواداران عملکرد بهتری خواهند داشت و میتوانیم با همین حمایتها به صعود امیدوار باشیم.»

سرمربی تیم امید با اشــاره به حضور یونس دلفی در لیگ بلژیک نیز گفت: «دلفی بازیکن شایستهای است و خوشحالم که در تیم جدید خودش بازی میکند. حضــور بازیکنان در ترکیب تیم برای ما اهمیت زیادی دارد چراکه آنها را در شــرایط مسابقه قرار میدهد. برای ما خیلی مهم است که بازیکنانما­ن بازی کنند همانطور که باشگاههای اروپایی هم وقتی آمادگی جســمی بازیکن را میبینند از او استفاده میکنند و باشگاههای دیگر مثل استقالل، پرسپولیس، ســپاهان، سایپا و پیکان هم اگر بازیکنانشا­ن را در اختیار ما بگذارند آماده بودن بازیکن به سود ما و همینطور باشگاه است.»

کرانچــار در پایان درباره اســتفاده از مجموعه پــک گفت: «قبال هم گفتهام که ما در برنامههای قبلی نیازی به این مجموعه نداشــتیم و حاال با توجه به درخواستمان از آنجا استفاده میکنیم. هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد ضمن اینکه تیم ملی بزرگســاال­ن پیش از جام ملتها اولویت اول فدراســیون فوتبال بود و این یک مســاله کامال طبیعی است همانطور که در حال حاضر مهمترین رویداد پیش رو، مسابقات تیم امید است و این تیم اولویت اول خواهد بود.»

گفتنی اســت عصر یکشنبه تمرینات تیم امید در مجموعه پک برگزار شــد و دیروز (دوشنبه) هم این تیم در زمین پژوهشگاه نفت تمریناتش را دنبال کرد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran