Iran Varzeshi

رهایی بازیکن بحرینی از زندان تایلند

پایان ماجرای العریبی

-

ماجــرای پرونــده اســترداد حکیم العریبــی، ملیپوش ســابق بحرینی که به درخواســت دولت بحریــن در تایلند دستگیر شده بود، سرانجام با صدور حکم آزادی او به پایان رســید. العریبی که به دالیل سیاســی از بحرین خارج شــده و در اســترالیا پناهنده است در ماه نوامبر بعد از پشت سر گذاشتن ماه عسلش در تایلند، به درخواست بحرین در این کشور دستگیر شده بود.

مقامــات بحرینی، دولــت تایلند را تحت فشار گذاشــته بودند تا العریبی را به این کشور اســترداد دهد اما العریبی و بعضــی ســازمانها­ی حقوق بشــری میگفتند دولت بحرین قصد دارد العریبی را در بحرین شکنجه دهد و تایلند نباید با استرداد او موافقت کند. استرالیا هم برای بازگشــت العریبی به این کشور، تایلند را تحت فشار قرار داده بود.

العریبی در آخرین جلسه دادگاهش از رییس دادگاه خواســته بود با استرداد او موافقــت نکند چــون او را در بحرین به دالیل سیاســی و اعتقادی شــکنجه خواهند کرد.

اما دیروز سخنگوی دادگاه تایلندی در مقابــل خبرنگاران قرار گرفت و اعالم کرد: «دادگاه حکم به آزادی آقای حکیم العریبی داده و ایشــان همیــن امروز از زندان آزاد خواهد شد چرا که هیچ دلیلی برای ادامه بازداشــت ایشان وجود ندارد. آقــای العریبی از امروز آزاد اســت و به عهده خود او اســت که تصمیم بگیرد از اینجا کجا خواهد رفت.»

العریبی نخستین بار در سال 2012 و در جریــان اعتراضات مدنــی در این کشــور بازداشــت و به حمله به پاسگاه پلیس و تخریب امــوال عمومی محکوم شــده بود. العریبی بعدا ادعا کرده بود که در دوران بازداشــت مورد ضرب و شتم و شکنجه واقع شده و به دلیل شیعه بودن، ســختترین شــکنجهها را تحمل کرده است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran