Iran Varzeshi

باخت مصلحتی؟

برنز برای سعید مالیی در جودوی گرند اسلم پاریس

-

نخســتین دوره از مســابقات گرنداســلم پاریس در ســال ۹1۰2 با حضور 573 جودوکا از 7۹ کشــور در حالــی از صبــح روز شــنبه (۰2 بهمنماه) به میزبانی فرانسه آغاز شد که برای سعید مایی اتفاقهای قابل تاملــی افتاد. حرف از باخت مصلحتی است اما نگاه به نتایج سایر ورزشکاران بخصوص حریــف قزاق، پیغام دیگری دارد.

شــاخصترین چهره تیــم ایران ســعید مایی اســت کــه در دومین روز از مســابقات، به مصاف حریفانش رفت. سعید که نفر اول ردهبندی دنیا در وزن منهــای 81 کیلوگرم اســت، در وزنــی که 63 جــودوکا در آن به رقابــت پرداختند، مقابــل حریفانش قــرار گرفــت. او در نخســتین دور با قرعه استراحت روبهرو شد و سپس به مصاف نماینده ژاپــن رفت. مایی در یک دقیقــه و 22 ثانیه کیانوکوهار­ا از ژاپن را ایپون کرد. او در ادامه ویسزاک از آلمان را در ۹2 ثانیه ایپون کرد و به مرحله بعدی راه یافت.

سعید مایی برای صعود به نیمه نهایی به مصاف رســان موســایف با ردهبندی ۹۰2 دنیا از قزاقستان رفت و مقابل این جودوکا ایپون شــد. البته گفته میشــود مایی برای اینکه در مرحله بعدی با نماینده رژیم اشغالگر قــدس مبارزه نکند، دســت به باخت مصلحتی زده است اما این را هم نباید نادیده بگیریم که حریف قزاق تا فینال رفته و همین باعث شــده تا ســعید بتواند در شــانس مجدد شرکت کند؛ پس حریف قــزاق آنقدرها هم ضعیف نبوده اســت و شاید اســتفاده از واژه «مصلحتی» برای این شکست خیلی هم درســت نباشد. به هر حال مایی برای کسب مدال برنز در گروه شانس مجدد ابتدا بــه مصاف ماتیا از بلژیک رفت و او را شکســت داد و پس از آن با غلبه بر جودوکای روســی به مدال برنز رسید.

در جریان ایــن رقابتها، محمد محمدیبریما­نلــو بــا ردهبنــدی 13 دنیا در وزن منهــای 73 کیلوگرم به مصاف رقبایش رفت. او در دور نخست مقابل نماینده غنا ایستاد و در نهایت به برتری دســت یافــت. بریمانلو در دور دوم بــه مصاف نماینده ســوئد با ردهبندی پنجم دنیا و نفر ســوم اروپا رفت و این جــودوکا را نیز ضربه فنی کرد. نماینده کشــورمان در ادامه این رقابتهــا به مصاف نماینــده ایتالیا و نفــر 37 ردهبندی جهانــی و دارنده نشــان طای المپیــک 2۰16 رفت و در ثانیههای پایانی مقابل این جودوکا غافلگیــر شــد و از دور رقابتها کنار رفت.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran