Iran Varzeshi

دیماریا: اینجا خودم هستم

-

آنخــل دیماریــا خریــد گرانقیمــت و بیخاصیت منچســتریو­نایتد بود که تنها یک فصل دوام آورد اما در بازگشــت به اولدترافور­د و بازی امشب مقابل شیاطین سرخ انگیزههای زیــادی دارد. ایــن آرژانتینی که پنجشــنبه 13ســاله میشــود، در راه صعود بــه مرحله یکچهارمنها­یی لیگ قهرمانان اروپا با توجه به اینکه منچستر تحت مربیگری اولهگونار سولشر احیا شــده و تیم ثروتمند فرانســوی نیمار و ادینســون کاوانی را بهخاطــر مصدومیت در اختیار ندارد، نقش مهمی برای پاریسنژرمن خواهد داشت.

نبودن این ســتارهها فشار بیشتری روی دیماریا میآورد تا ثابت کند چرا دو سال قبل از آنکه نیمار و کیلیان امباپه به پایتخت فرانسه بیایند، پاریســیها او را بهعنوان فوقستاره در تابستان 2015 جذب کردند.

بازیکن سابق بنفیکا و رئالمادرید رکورد فوتبال بریتانیا را شکست وقتی در سال 2014 با حدود 60 میلیون پوند به منچســتریو­نایتد آمد، اما او یک شکستخورده کامل در انگلیس بود. دیماریا تنها ســه گل در 27 بازی لیگ برتر در فصــل 2014-2015 زد که در پایان آن یونایتد با اختالف زیاد نســبت به چلســی قهرمــان در رده چهارم قــرار گرفت. عالوه بر آن در دوران حضــورش در انگلیس، خانهاش در حومه منچستر مورد دســتبرد قرار گرفت و همســر و دخترش را وحشتزده کرد و این مساله، اشــتیاق او به رفتن از یونایتد را بیش از پیش کرد.

مربی وقت یونایتد، لویی فانخال در زمان ورود دیماریــا او را در کالس جهانی توصیف کرده بود اما رابطهشان خیلی زود بههم خورد و بال آرژانتینــ­ی مربی هلندی را متهم کرد او را در پســت غیرتخصصیاش به کار گرفته. او اخیرا در مصاحبهای بــا رادیو فرانسبلو گفت: «فقط یک سال ماندم، دوران خوبی نداشتیم یا اینکه به من اجازه ندادند داشته باشم. با مربی هم مشــکالتی بود اما خدا را شکر توانستم به پاریسنژرمن بیایم و دوباره خودم باشم.»

یونایتد بــا ضرر و به قیمــت حدودا 45 میلیــون پونــد او را فروخت اما ســود خوبی نصیب پاریسنژرمن شد. او که بهخاطر اندام الغــرش، لقب ال فیدئو (رشــته فرنگی) را در اســپانیا گرفته، چهارمین فصلش را در پاریس ســپری میکند و اخیرا قراردادش را تا ســال 2021 تمدید کرده. او بیش از 70 گل در لیگ فرانسه زده یا ساخته، هرچند او برای موفقیت در بازیهای بزرگ لیگ قهرمانان خریده شــد و نتوانسته در دو فصل قبل مانع حذف تیمش از نخستین مرحله حذفی این رقابتها شود.

اگرچــه تصور میشــد آینده روشــنی در انتظار او نباشــد بعد از پــول هنگفتی که پاریســنژر­من برای نیمار و امباپه پرداخت، اما در نهایت او یکــی از باثباتترین بازیکنان تیمش در فصل قبل بود. عالوه بر آن، انتصاب توماس توخل هم به بازیکنی که توانایی بازی در مرکــز خط میانــی و همچنین بال را دارد، کمک زیادی کرده است.

اگر توخل بخواهد بر مشکالت مصدومیت غلبــه کند و با کســب یک نتیجــه خوب از اولدترافور­د امیدوار به بازی برگشت ماه آینده بماند، نیاز دارد دیماریا تواناییهای­ش را به رخ هواداران یونایتد بکشد. مربی آلمانی در ابتدای فصل گفت دیماریا به انــدازه MCN یعنی امباپه، کاوانی و نیمار برایش مهم است: «وقتی بازیاش را در تلویزیــون میدیدم از بازیکنان مورد عالقهام بود. او یک هدیه برای من است، با او همه چیز آسان است چون کامال حرفهای عمل میکند. کیفیت و استعداد باالیی دارد و برای تیم سخت تالش میکند.»

منبع:

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran