Iran Varzeshi

نظم در دفاع، قدرت در حمله

استقالل جدید به کورس قهرمانی می آید

- امیر اسدی ‪Amir Asadi‬

استقالل با این بازیکنان و البته تعویضهایی که شفر در بهترین زمان ممکن انجام داد، ابتدا دروازه خود را بسته نگه داشت و سپس 4 گل وارد دروازه حریف کرد. گلهایی که به زیبایی و با هماهنگی باال میان بازیکنان استقالل به دست آمد و باعث شد این تیم در گام اول از نیمفصل دوم، پیروزی دلچسبی را کسب کند.

استقالل حاال با همان خط دفاع مستحکم، خط آتشی قدرتمند نیز در اختیار دارد و وینفرد شفر هم از این بابت خرسند و خوشحال است. شاید به همین دلیل هم بود که او بعد از پایان بازی مقابل پیکان، عکسی از منشا و گونسالوس منتشر کرد و به تمجید از آنها پرداخت. به این دو خارجی، مرتضی تبریزی را هم اضافه میکنیم تا به قدرت خط حمله جدید استقالل پی ببریم. تیمی که در نگاه نخست کمی تدافعی است اما وقتی وارد زمین میشود، به نخستین مسالهای که فکر میکند حمله است. وینفرد شفر با این تیم که هم دفاعی است و هم هجومی، هواداران استقالل را به آینده امیدوار کرده. آیندهای که به نظر برای استقالل و بازیکنان این تیم روشن است.

از همــان روزی که اســتقالل چند بازیکن جدید نظیر اســماعیل گونسالوس، آیاندا پاتوسی و گادوین منشــا را خرید و البته امید نورافکن را هم از بلژیک به ایران برگرداند، میشد پیشبینی کرد که شفر برنامههای بســیاری برای نیمفصل دوم و موفقیت در بازیهایی دارد که نخستیناش پیکان بــود. تیمی با تغییــرات بنیادین در کادر فنی، جدایی مجید جاللی و دستیارانش و حضور حســین فرکی همــراه با مربیــان جدیدی چون مجید صالح.

اســتقالل در این بازی، تنهــا از یک خرید جدید خود در ترکیب ثابت اســتفاده کرد و بقیه همانهایی بودند که نیمفصل نخست نیز نامشان میان بازیکنان اصلی بود. ترکیب اولیه شفر، همه را ناامید کرد. ناامید از تماشای یک بازی هجومی و دلچسب. اینکه یک مربی، 7 بازیکن با خاصیت تدافعــی به زمین بفرســتد و از آنهــا در ترکیب اصلی و به طرق مختلف اســتفاده کند، برای هیچ تماشــاگری، البته در نگاه اول قابل قبول نیست. آن هــم برای بازی مقابل پیکان در تهران و پیش روی هوادارانی که جای میزبان و میهمان را عوض کرده بودند.

محمــد دانشــگر و آرمین ســهرابیان زوج مرکز خط دفاع اســتقالل را تشکیل دادند، پژمان منتظری نقش دفاع راســت را بــازی کرد، امید نورافکن در ســمت چپ خط دفــاع قرار گرفت، فرشــید باقــری و روزبه چشــمی نیــز بهعنوان هافبکهای میانی در ترکیب اصلی حضور داشتند و البته وریا غفوری نیز بال راست استقالل مقابل پیکان بود. وینفرد شــفر هر چــه بازیکن تدافعی داشــت در ترکیب اصلی قــرار داد و البته برای این کار هم ترفندهای فراوانی در سر داشت.

اســتقالل با این بازیکنان و البته تعویضهایی که شــفر در بهترین زمان ممکن انجــام داد، ابتدا دروازه خود را بســته نگه داشــت و ســپس 4 گل وارد دروازه حریــف کرد. گلهایی که به زیبایی و با هماهنگی باال میان بازیکنان استقالل به دست آمد و باعث شــد این تیــم در گام اول از نیمفصل دوم، پیروزی دلچسبی را کسب کند.

استقالل در نیمفصل نخست، یکی از بهترین خطــوط دفاعی را به نــام خود ثبت کــرد. یعنی مدافعان این تیم توانستند وظیفه خود را به بهترین شــکل ممکن و با کمترین اشتباه انجام دهند. تنها نقطه تاریک اســتقالل در نیمفصلی که گذشــت، معضلی به نام مهاجمان ناآماده بود که مسیر دروازه حریفان را نمیدانستند و در گلزنی ناکام بودند.

اســتقالل حاال با همان خط دفاع مســتحکم، خط آتشــی قدرتمند نیز در اختیــار دارد و وینفرد شفر هم از این بابت خرسند و خوشحال است. شاید به همین دلیل هم بود که او بعد از پایان بازی مقابل پیکان، عکسی از منشا و گونسالوس منتشر کرد و به تمجیــد از آنها پرداخت. به این دو خارجی، مرتضی تبریزی را هم اضافه میکنیم تا به قدرت خط حمله جدید استقالل پی ببریم. تیمی که در نگاه نخست کمی تدافعی است اما وقتی وارد زمین میشود، به نخستین مسالهای که فکر میکند حمله است.

وینفرد شــفر با این تیم که هم دفاعی است و هم هجومی، هواداران اســتقالل را به آینده امیدوار کرده. آیندهای که به نظر برای استقالل و بازیکنان این تیم روشن است.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran