Iran Varzeshi

فجر دنبال حق رشد فرشید اسماعیلی

ماجرای‌تازه‌برای‌استقالل

-

فرشــید اســماعیلی را خیلیهــا بازیکــن اســتقالل میداننــد که این دیــدگاه نشــات گرفتــه از انتقال این بازیکن از رده ســنی امید استقالل به تیم بزرگساالن است. فرشید اسماعیلی امــا پیش از آنکه برای اســتقالل بازی کند، عضو باشــگاه فجر شهیدسپاسی شیراز بود. این بازیکن اصالتا اهل شیراز اســت و فوتبالش را در این شهر شروع کرده و برخــالف تصورات از باشــگاه استقالل متولد نشده است.

گرچه استقالل نقش انکارناپذی­ری در بلوغ و شــکوفایی ایــن بازیکن ایفا کرده اما سابقه اسماعیلی در بازی برای تیم فجرسپاســی حاال برای اســتقالل دردسرســاز هم شده اســت. ماجرا از اینجا شــروع میشــود که باشگاه فجر بعد از انتقال این بازیکن به اســتقالل خواستار پرداخت حق رشد شد.

موضوعی که اول بار 2 سال پیش مطرح شد اما باشگاه استقالل به دالیل نامعلوم به این نامهنگاریه­ا پاسخی نداد تا فجریها از طریــق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پیگیر مطالبات خود از باشــگاه استقالل شــوند. مسووالن باشگاه فجرسپاســی در سالهای اخیر مجدانه خواســتار دریافت حق انتقال بازیکن خود شدند که بیتوجهی باشگاه اســتقالل باعث شد پرونده این موضوع به مراجع باالتر ارجاع شــود که بعد از ارسال پرونده به کمیته تعیین وضعیت باشگاه اســتقالل به پرداخت حق رشد فرشید اسماعیلی محکوم شده است.

البتــه پرداخت ایــن مبلغ باید در زمان مدیریت سیدرضا افتخاری انجام میشــد اما بیتوجهی مدیــران فصل قبل باشــگاه استقالل باعث شد تا حاال بار مالی پرداخت حق رشــد اسماعیلی به دوش مدیران فعلی باشــگاه بیفتد. مدیرانی که با مشــکالت مالی بسیاری دست و پنجه نرم میکنند و در تامین حقــوق بازیکنان فعلی باشــگاه نیز با مشکالتی مواجهاند.

به هر حال اما ماجرای اســماعیلی به گونهای اســت که باشــگاه استقالل بایــد هر چــه زودتر مبلغ مــورد نظر باشــگاه فجرسپاســی که چندان هم چشــمگیر نیســت را پرداخت کند تا احیانا کمیته تعیین وضعیت را ناچار به ممانعت از بازی این بازیکن در ترکیب اســتقالل نکند. طبــق قوانین اگر حق رشد بازیکنی پرداخت نشود، آن باشگاه میتواند جلوی حضور بازیکنش در تیم جدید را بگیرد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran