Iran Varzeshi

هومن جعفري

- ‪Houman Jafari‬

عجایب روزگار ما

یکی از عجایب روزگار این است که همان مربیانی که بعد از بــازی ایران و ژاپن کل یوم به کیروش تاختند که چــرا بازیکنانت به جای دفاع کردن از دروازه، بــازی را ول کردند و بــه داور تاختند که چرا علیه ما سوت میزنی، در همین هفته هفدهم خودشان و بازیکنانشا­ن حســابی از خجالت داور درآمدند! یعنی حملــه به داور بد اســت ولــی فقط برای بازیکنان تیم ملی! اگر بازیکن باشگاهی ما به داور حمله کند و بعد از بازی علیه او کری بخواند خیلی هم رفتارش غیرتمندانه و عزتمندانه است ولی اگر بازیکــن تیم ملی به داور حمله کند، کارش خیلی غیرورزشی است! سوال روز: ما نمیخواهیم یاد بگیریم؟ ســوال فنی روز: پینوکیو آدم شــد. آیــا ما نیز به چنین سرنوشتی دچار خواهیم شد؟ ســوال غیرفنی: عزیزانی که بعــد از بازی ایران و ژاپن کــیروش را تیرباران کردنــد، نمیخواهند اشــارهای به مربیان داخلی و قصــه اعتراضهای فراوان بازیکنان به داوران داشته باشند؟

از طلوع امید چه خبر؟

صحبت از کیروش شــد. بد نیســت یک سوالی داشته باشــیم از عزیزان دل که ببینیم قصه شان با ســرمربی تیم ملی چه شــد؟ باالخره مورینیو میآید؟ گاس هیدینک میآید؟ این لیست طلوع امید به کجا رســید؟ زیدان و بقیه دوســتان چه شــدند؟ کیروش کارش را با کلمبیا آغاز کرد. ما کی میخواهیم مربی بعدی را انتخاب کنیم؟ نرود برای شش ماه بعد؟

آرزوی موفقیت

یک آرزوی موفقیتی هم داشــته باشیم برای ذوب آهن و ســایپا در بازی امروزشان در پلیآف لیگ قهرمانان آســیا. البته قاعدتا کویت و هند رقبای جــدی و قدرتمنــدی نخواهند بــود. در حقیقت جذابیت این دوبازی برمیگردد به مصاحبه مربیان ایرانــی بعد از بازی مخصوصــا منصوریان. ببینیم علی منصور باالخره یک برد با ذوب آهن میآورد؟ خوبی این بازی این اســت که ذوب آهن مستقیم وارد پلی آف شده و این بازی اول است و دیگر این خطر که در بازیهای قبلی محروم داشته باشند و علی جان حواسش به جای تیم به آشپزخانهها­یش باشد، تیم را تهدید نمیکند. شــایعه: شایعه شــده که اگر ذوب آهن به مرحله بعدی صعود کند، احتماال علی منصور به میمنت این خوشی یک رســتوران جدید افتتاح میکند. شما چیزی نشنیدید؟

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran