Iran Varzeshi

عقیلی: چرا برای دایی بازی خداحافظی برگزار نشد؟

جانشین کیروش روزهای سختی دارد

-

هادی عقیلی بعد از ســالها دوباره به صحنه فوتبال بازگشــته اســت. او ترجیح میدهــد دربــاره دالیــل خداحافظی از سپاهان حرفی به زبان نیاورد: «بهتر است در مورد باشــگاه زیاد صحبت نکنم چون همه میدانند در ســپاهان چــه اتفاقاتی رخ داد و من هم دوســت نداشتم در تیم دیگری بــازی کنم و در نهایــت من را از ســپاهان جدا کردند. در بحث فوتبال ملی هم متاسفانه خیلی کم پیش آمده که برای بازیکنان ایرانی بــازی خداحافظی در نظر بگیرنــد. حتی برای بســیاری از بازیکنان بزرگ فوتبــال ایران از جملــه علی دایی چنین اتفاقی رخ نداد.»

مدافع پیشــین تیــم ملــی فوتبال کشــورمان بــا اشــاره به حضــورش در کالسهــای مربیگری گفــت: «در ایران کالس A را پشــت سرگذاشتم و در خارج از ایــران هم این فرصت برایم فراهم شــد تا در چند کالس شــرکت کنم. هر قارهای برای خودش شاخصههای جداگانه دارد و من کالسهای مربیگــری در آمریکا را از رده B شــروع کردم. همه چیز در فوتبال آمریــکا برگرفته از فوتبــال اروپا خصوصا کشور انگلیس است. من دو سال پیش هم با فدراسیون فوتبال آلمان مکاتبه کردم تا در کالسهای مربیگری شــرکت کنم ولی یکی از شــرایط مهم آنها این بود که مقیم اروپا باشم.»

مدافع ســابق تیم ملی درباره حضور در تیم نوجوانان ایــران هم این توضیحات را داده اســت: «در این زمینه، صحبتهایی را با فدراســیون فوتبــال و همچنین آقای پورموسوی انجام دادم و از یک هفته پیش هم کارم را شــروع کردم. مــا برای دیدن بازیها بــه بندرعباس رفتیم و البته من به اصفهان هم رفتم تا بازی تراکتورســ­ازی و ســپاهان را در لیگ جوانان ببینم. دو روز دیگر هم اردوی تیم جوانان آغاز خواهد شد و خوشحالم در خدمت این تیم هستم.»

عقیلی به عملکرد تیــم ملی در جام ملتهــا هم اشــاره دارد: «خیلیها انتظار داشــتند تیم ملی قهرمان شــود ولی این اتفــاق رخ نــداد، پس نتیجــه میگیریم که ایــران عملکــرد خوبی نداشــت. در جام ملتهای آســیا مقــام دومی با دهم بــرای تیمهایی مثل ایــران تفاوتی ندارد و خیلیهــا انتظار داشــتند که ما قهرمان شــویم. در بازی با ژاپن بدشانسی آوردیم. تا قبــل از اینکه گل اول را به آن شــکل دریافت کنیم ژاپن موقعیتی نداشــت ولی آن صحنه تیم ملی را به هم ریخت. کاش تیم ملی یاد میگرفت که گل خوردن هم جزیی از فوتبال است و کاش میتوانستیم بعد از اینکه از حریف عقب میافتیم نتیجه را عوض کنیم.»

عقیلی یکــی از بازیکنانی بود که در زمان مربیگــری کیروش از تیم ملی کنار گذاشته شــد. او درباره سرمربی جدا شده تیم ملی نیز حرفهایی دارد: «در این مدت و در چند ســال اخیر خیلی از حرفهای مردم را شنیدم و معموال خبرهای رسانهها را هم دنبال میکردم. خیلیها از ســبک بازی تیم ملی راضی نبودند و معتقدم بهتر بــود متولیان فوتبال ایــن تفکر را در تیم ملــی عوض میکردند. شــما میبینید که بهعنوان مثال باشگاه بارسلونا فلسفه خاص خــودش را دنبال میکند و آنها هیچ وقت ســراغ مربیانی مثل مورینیو یا ســیمئونه نمیروند، این در حالی اســت که مورینیو و سیمئونه مربیان بســیار خوبی هستند. در جام ملتهای 2015 قهرمان نشــدیم و بــا این تفکری که در مورد شــکل بازی تیــم ملی در بین مردم و برخی رســانهها قرار داشــت، بهتر بود بعــد از پایان همان جام با کیروش قطع همکاری میشد. این دیگر درست نیســت که مردم یا رسانهها االن انتقاد کننــد چون کیروش بعد از 8 سال از تیم ملی جدا شده است. کیروش در فوتبال ایــران کارهای خوبی هم انجام داد و همیشــه 23 بازیکن آماده را در یک ســطح باال قرار میداد. وی دست تنها هم نبود و بازیکنان استقالل و پرسپولیس که در تیمهای خودشان با مربیان مختلفی کار کرده، همیشه کمک حال تیم ملی بودند.»

عقیلی در پاســخ به این پرســش که ســرمربی بعدی تیم ملی باید ایرانی باشد یــا خارجی، این پاســخ را داد: «ما در این زمینه تصمیمگیرند­ه نیستیم ولی با توجه بــه اینکه 8 ســال را با کیروش پشــت سرگذاشــتی­م طبیعتا هر فردی جانشــین او شود کار سختی خواهد داشت. مطمئنا در تیم ملی دوران پســا کیروش خواهیم داشت.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran