Iran Varzeshi

صعود بالیوودی در گل

کومارها تیم دایی را برای الریان گرم کردند

-

سهشــنبه32/11/79، مرحله اول پلیآف لیگ قهرمانان آسیا ،2019 ساعت ،17:10 اســتادیوم شــهدای شهرقدس، تماشاگر: حدود 500 نفر سایپا 4 گلهــا: آرش رضاوند 8( - پنالتی و ،)81 آرمان رمضانی )24( و ســاموئل سارفو )73( مینروا پنجاب صفر داور: یودای یاماموتــو (ژاپن)؛ کمکها: کاراکامی ساتوشی و تاکومی تاکاگای اخطار: آکاشدیپ سینگ، خوان کوئرو و خورخه ایوان رودریگز (مینروا پنجاب)، علی دشتی(سایپا) بازیکن برتر: آرش رضاوند (سایپا)

سایپا ایران: محمدحسین اکبرمنادی، ســاموئل سارفو، رضا علیاری -62( محمدامین حاجمحمــدی)، محمــد ســلطانیمه­ر، امید خالــدی، رضا اســدی، علی دشــتی، معین عباســیان (پیمــان میــری- ،)77 محمدرضا ســلیمانی (رضا جعفری- ،)59 آرش رضاوند و آرمان رمضانی سرمربی: علی دایی مینروا پنجــاب هند: هاســکار روی، خورخــه ایوان رودریگز، آراشــپریت ســینگ دورانی دیپاک، آکاشدیپ سینگ، محمود آمنه، خوان کوئرو باراســو (مــارک وینکلی - ،)75 مویسرانگچی­م تویبا ســنگ، پرابجوت سینگ، رلند راســل بیالال 46( -معین الدین)، آکاش سانگوان ( -40 آماندیپ سینگ )

سرمربی: ساچین تاناچی باداهه بعد از یک روز بارانی چمن ورزشگاه شهر قدس بــه هیچ وجه در ســطح برگزاری بازی لیگ قهرمانان آســیا حتی در مرحله پلیآفش هم نبود. نیمه زمیــن و جلوی دروازهها تقریبا چمنی وجود نداشت و دو تیم در زمین گلآلود بازی را آغاز کردند کــه این وضعیت لحظه به لحظه بدتر شد.

در ایــن زمین که مدتها بــود آن را در ســطح اول فوتبالمان نمیدیدیم، تماشــای سکوهای خالی ورزشــگاه شهر قدس هم قابل پیش بینی بود. همین شد که بخشی از سکوها را با یک پرچم بزرگ ایران پوشاندند.

البته این بازی یک تماشاگر ویژه داشت؛ علــی پرویــن به خاطــر رفاقتش بــا درویش مدیرعامل ســایپا به تماشای این بازی نشست و درســت مثل آن چندصدنفری که در ســوز ســرمای شهر قدس روی ســکوها میلرزیدند از نماینــده ایران در پلی آف لیــگ قهرمانان حمایت کرد.

ســایپا بهعنوان تیم چهــارم لیگ برتر از پلی آف دوم کارش را شــروع کــرد و میزبان تیم ضعیف هندی شــد که نتایج بدی در لیگ داخلــیاش گرفته بود. تیــم دایی در حالی به مصاف حریــف گمنامش رفت که محمدصادق بارانی، مهرداد کفشــگری و حسین کامیاب را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشــت. مربیان حریــف که از دیدن آقــای گل جهان به وجد آمده بودند در شــروع بازی با شال تیمشان به اســتقبال علی دایی آمدند امــا دایی و تیمش آنها را با یک دسته گل روانه هندوستان کردند.

همان دقیقه 4 سایپا نشان داد برای یک برد پرگل به بازی آمده. ســایپا قبل از رسیدن به گل اول ســه موقعیت ســاخت. ابتدا ضربه ایســتگاهی معین عباســیان به گوشه دروازه مینــروا پنجــاب را هاســکار روی راهی کرنر کرد. ســپس ارســال کوتاه عباســیان از روی کرنر و ضربه رمضانی را مدافعان مینروا پنجاب دفع کردند که در ادامه شــوت پشت محوطه سلطانیمهر را روی در اختیار گرفت. بعد از آن هم محمدرضا سلیمانی با حرکت تکنیکی وارد محوطه جریمه پنجاب شد که تکل آکاشدیپ سینگ او را نقش بر زمین کرد تا داور ژاپنی در این صحنــه اعالم پنالتی کند. در ضربه پنالتی در حالی که هاســکار روی به ســمت راســت دروازه شــیرجه زده بود، آرش رضاوند برخالف جهت دروازهبــا­ن مینروا پنجاب و با ضربه بغل پای زمینی گل اول سایپا را به ثمر رساند.

بعــد از گل اول باز هم ســایپا تیم برتر میدان بود و با ارســالهای خطرناک عباسیان یکی دو موقعیت نصف و نیمه به دســت آورد. یک بار برخورد مشــکوک به پنالتی روی علی دشــتی اتفاق افتاد کــه داور ژاپنی اعالم کرد بیرون از محوطه جریمه خطا رخ داده است.

ســرانجام در دقیقــه 24 پــاس به عقب رضاوند و شوت زمینی رمضانی از قوس محوطه جریمه، بعد از برخورد بــه پای ایوان رودریگز تبدیل به گل دوم ســایپا شــد. بعد از این گل رضاونــد و رمضانی پیراهن حســین کامیاب و محمد بائوجرضایی، دو بازیکن مصدوم سایپا را مقابل دوربین تلویزیون نشان دادند.

بعد از این گل ســایپا کمــی پایش را از روی گاز برداشت هر چند رمضانی میتوانست با یک گل دیگر تیمش را با سه گل به رختکن بفرســتد. پنجاب هم در دقایــق پایانی نیمه نخســت یک موقعیت نصف و نیمه ایجاد کرد اما شوت راه دور مهاجم این تیم بیدقت بود و در اختیار منادی قرار گرفت.

نیمــه دوم و با وخیمتر شــدن وضعیت زمیــن کیفیت بــازی افت کرد ضمــن اینکه بازیکنــان تیــم هندی که به لحــاظ تکنیکی ضعیفتر از سایپاییها بودند با انجام خطاهای مکــرر بازی را از جریــان میانداختند. در این نیمــه و در دقایق ابتدایی ســایپا دو موقعیت خوب داشت که ضربات رمضانی و دشتی راهی به چارچوب نیافت.

با بیمیلی ســایپا به زدن گلهای بیشتر پنجــاب تا حدودی پیش آمــد و یک موقعیت بسیار خوب برای گلزنی داشت. کوئرو بهترین فرصت بــرای زدن گل اول پنجاب را داشــت ولی شــوت او زیــر توپ زده شــد و به بیرون رفت. بــا این حال چند لحظه بعــد در دقیقه 73 نارنجیها با حرکت انفرادی کاپیتانشــ­ان امید خالدی و سانتر عالی او به گل رسیدند. در این صحنه ساموئل سارفو که پیش آمده بود با ضربه سری تماشایی برد سایپا را پررنگتر کرد.

بعد از ایــن گل پنجاب یک موقعیت گل عالی دیگر به دســت آورد تــا صدای اعتراض دایی در بیاید. ایــن بار وینکلی با توپربایی از سارفو موقعیت خطرناکی تدارک دید و با پاس در عرض او آراشــپریت ســینگ مقابل دروازه خالی سایپا توپ را به بیرون زد.

اما سایپا که همه جوره نسبت به حریفش برتــر بود به گل چهارم هم رســید. دقیقه 81 ســانتر پای راســت پیمان میری و ضربه سر آرمان رمضانی را هاسکار روی برگشت داد که در ریباند آرش رضاوند به راحتی دروازه پنجاب را باز کرد. در ادامه هــر تیم یکی دو موقعیت نصــف و نیمه هم داشــت و در نهایت بازی با برتری چهارگله ســایپا به پایان رســید تا این تیم در مرحله بعدی پلیآف حریف الریان قطر شود و در صورت شکست این حریف قدرتر به مرحله گروهی برسد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran