Iran Varzeshi

جیوبا - آزمون زوجی شبیه بسکتبالیست­ها

تعریف سماک از سردار: یک شروعکننده عالی

-

تا وقتی سردار آزمون در روبینکازان بود کلی از کارشناسان روسی و مفسران ورزشــی این کشــور دربارهاش حرف میزدند و حاال که او به تیم مطرحتری رفته میزان مصاحبهها و اظهارنظرها درباره او و حضورش در زنیت بیشتر هم شده است. بدون شــک ســردار در زنیت بیشــتر از قبل مورد توجه قرار خواهد گرفت و البته خودش هم میداند کار بســیار دشــوارتری در پیش دارد، چراکــه اینجا در زنیت رقیبانــش در خط حمله، مهاجمان ملیپوش روســی و یکــی، دو بازیکن تازهوارد گرانقیمت هستند و چنانچه سردار نمایش تاثیرگذاری در خط حمله زنیت نداشته باشد جای ثابتی در ترکیب پیدا نخواهد کرد.

خوشبختانه نظر سرمربی زنیت نســبت به آزمون کامال مثبت است. سرگئی سماک، سرمربی زنیت درباره میزان آمادگی سردار میگوید: «بعید به نظر میرسد سردار آزمون با توجه به بازیهایش در جام ملتهای آسیا 2019 در بهترین شرایط قرار داشــته باشــد. میپذیریم که او باید پس از پایان این رقابتها کمی استراحت میکــرد. مدت طوالنی در اردوهای تمرینــی تیم ملی ایران بود و بازیهای زیادی انجام داد.»

ســماک در مصاحبه دیگری با اشاره به اینکه دریوسی میتواند در پستهای مختلفی بازی کند تاکید کرد: «توانمندیها­ی ســردار آزمون و آرتم جیوبا نیز این اجــازه را میدهد تــا آنها حتی کنار هم قرار بگیرند.» ســرمربی جوان زنیت ادامه داد: «ســردار آزمون در تیم زنیت سنپترزبورگ نقش خود را تغییر نخواهد داد. او شروعکنندها­ی عالی است و لحظهای را که باید از مدافعان جدا شود بهخوبی درک میکند. ســردار آزمون حتی اگر زوج آرتم جیوبا در خط حمله زنیت باشــد نباید هیچ مشکلی داشته باشند.»

سماک درباره میزان کمک سردار آزمون هنگام تحت فشار بودن و بازی فعال بدون توپ او گفت: «بله، زمانی که زنیت تحت فشار قرار بگیرد و توپ را در اختیار نداشــته باشد ســردار آزمون به ما خیلی کمک خواهد کرد. در این زمینه باریوس (خریــد جدید زنیت) نیز به زنیت کمک میکند. بــا خریدهای جدید، بازی زنیت هنگام تحت فشار بودن از سوی حریفان باید تقویت شود.»

از ســوی دیگر ایلیــا کوزاکوف، گزارشــگر و مجــری برنامههای ورزشــی تلویزیون روســیه در مصاحبه با ســایت teamrussia روسیه درباره مهاجم ایرانــی زنیت گفت: «اگر ســردار آزمون و ویلمار باریــوس در حال هماهنگی و خو گرفتن به زنیت سنپترزبورگ هستند، راکیتسکی توانسته به خط دفاعی ثبات و اشتیاق مضاعفی ببخشد. با ورود این بازیکن، یکپارچگی خط دفاعی برقرار شــد. با وجود خریدهای جدید معتقد هستم هنوز هم تیم زنیت سنپترزبورگ پیشــروی نمیکند و سرگئی سماک (سرمربی) باید این وظیفه را انجام دهد.»

او سپس با اشاره به سردار آزمون گفت: «سردار آزمون را همه از زمان گذشته در لیگ برتر روسیه میشناسند و او طبق گفته سرگئی سماک یکی از بهترینهای پست خود است.»

والری گازایف، ســرمربی پیشین تیم ملی فوتبال روســیه نیز گفت: «سردار آزمون همیشــه نمایش تاثیرگذاری از خود به جای گذاشته است. اگر پیش از این زنیت ســنپترزبو­رگ بازیکن جایگزینی برای آرتم جیوبا در خط حمله نداشت االن سردار آزمون را در اختیار دارند.»

یکی از رقبای ســردار در خط حمله زنیت، الکســاندر کوکورین اســت که از مهرماه بهدلیل ضربوشــتم یک مقام دولتی روسیه در بازداشت به سر میبرد. قرار اســت این مهاجم در ماه آوریل از زندان آزاد شــود. رومان اورشوک، مدیر ورزشی تیم تورپیدو مســکو که کار ایجنتی هم انجام میدهد درباره اینکه زنیت با داشتن کوکوریــن چه نیازی به جذب آزمون داشــت میگوید: «ایــن را باید همه بدانند که ســردار آزمون را بســیاری از تیمهای اروپایی میخواهند. االن هم روبینکازان بهخاطــر پرداخت بدهیهای خود نیاز مبرمی به فروش ســردار آزمون داشــت. او تابستان گذشــته پیشــنهاده­ای زیادی از انگلیس و آلمان داشت که روبینکازان رد کرده بود. ترک زنیت ســنپترزبو­رگ برای سردار آزمون حتی در تابستان آینده آســانتر اســت و فروش او حداقل 2 برابر خواهد بود. ســردار آزمون خرید خوب زنیت است.»

همچنین اورلوف، کارشــناس فوتبال روســیه به تمجیــد از مهاجمان زنیت پرداخــت و گفت: «جیوبــا و آزمون میتوانند هر خط دفاعی را بشــکنند. این دو بازیکن فوقالعاده هســتنند. آنها مثل یک بسکتبالیست میایستند و ضربات سر را در هوا میزنند.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran