Iran Varzeshi

تغییر تاکتیک برای حذف رییس

- آزاده پيراكوه ‪Azadeh Pirakouh‬

زمان برگزاری انتخابات هشت فدراسیون تا پایان سال اعالم شده اما هنوز خبری از تنیس نیست. فدراسیونی که ثبتنام از کاندیداهای­ش در موعد مقرر انجام شده و بهزودی شش ماه از این تاریخ میگذرد، بالتکلیف است و در این شرایط این شائبه قویتر از قبل میشود که برخی مدیران در وزارت ورزش، تمایلی به برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون ندارند. پنجم اسفندماه فرصت ششماهه به پایان میرسد و وزارت ورزش میتواند ثبتنام مجدد بگذارد؛ مسالهای که به نظر میرسد معاونت قهرمانی وزارت ورزش به دنبالش است و اگر اتفاقی خارج از برنامهریزی انجامشــده نیفتد، تنیس در این مسیر قرار میگیرد؛ اتفاقی که جز طوالنیتر شدن دوران بالتکلیفی یک فدراسیون نتیجه دیگری ندارد.

پنجــم شــهریور ثبتنــام از کاندیداهای ریاســت فدراســیون تنیس آغاز شد و در پایان 10 روز کاری، تعــدادی از عالقهمنــد­ان به این فدراسیون مدارک خود را تحویل دادند اما همان موقع میشــد فهمید که رقابــت بین رحمانی، مدیر کل امور اســتانهای وزارت ورزش اســت و مجید شایســته، رییس فعلی فدراســیون که گویا خیلــی هم در بیــن تصمیمگیران وزارت، عالقهمندی بــه حضورش وجود نــدارد. با این حســاب یک گزینه دیگر هــم در جمع رقیبان ماند و یکی، دو نفر دیگر بهخاطر نداشتن شرایط مدیریتی ...و رد صالحیت شدند. آریانفر که ابتدا گفته شد از لحاظ مدیریتی تایید نشده، به جمع کاندیداها ملحق شــد تا همــه منتظر برگزاری مجمع انتخاباتی باشــند اما هر روز که گذشت، بر ابهامهای حوالی این فدراسیون افزوده شد تا حاال که یک احتمال بیشتر نمیتوان داد؛ اینکه وزارت ورزش به دنبال ثبتنام مجدد است. ماجرا از این قرار است که پیشبینیها با ضرورت کنار رفتــن رحمانی از گردونه رقابت درســت از آب درنیامد. تصور اولیه این بود رحمانی در انتخابات شــرکت میکند و رای میآورد اما برخی مسائل مانــع حضــور رحمانــی در این رقابت شــد تا جدیترین گزینه رییس فعلی فدراسیون باشد. در این شــرایط بود که محمدرضا داورزنی گفت فدراسیون تنیس تککاندیدا شده و باید ثبتنام مجدد صورت گیرد. معــاون ورزش قهرمانی در حالــی این جمله را به زبان آورد که از دو جهت مرتکب اشــتباه شــد چراکه آریانفر، کاندیدای دیگر تنیس مصاحبه کرد و گفت تایید شــده و از حضور در انتخابات انصراف نداده است و دیگر اینکه در هیچ جــای آییننامهای که به امضای مدیران مربوطه در وزارت ورزش رسیده، عنوان نشــده اگر مجمعی یک کاندیدا داشــته باشد، بایــد ثبتنام مجدد صورت بگیــرد. با تذکر این دو مورد، دیگــر صحبتی درباره تککاندیدای­ی و ضرورت ثبتنام مجدد از ســوی داورزنی شنیده نشــد اما اعالم نشــدن زمان برگــزاری مجمع انتخاباتی این فدراســیون یک شــائبه دیگر را تقویت میکند؛ اینکه برخی مسووالن در وزارت ورزش که تمایلی به حضور شایســته ندارند، به دنبال طوالنی شــدن برگــزاری انتخابات، پایان دوران شــشماهه و در نهایــت ثبتنام مجدد هســتند. تنها راه قانونی کــه باقی مانده همین است و گویا همین روش دنبال میشود، اما چند روز پیش وقتی خبرنگار ایران ورزشی این سوال را از داورزنی پرســید، او تاکید کرد: «اصال قرار نیســت چنین اتفاقی بیفتد. قویــا این موضوع را تکذیــب میکنــم و زمان برگــزاری مجمع انتخاباتی تنیس بهزودی اعالم میشود.» از این حرف داورزنی دو هفته میگذرد و با اینکه زمان انتخابات برخی فدراسیونها­یی که خیلی دیرتر از تنیس ثبتنامشان انجام شده بود، اعالم شده اما جالب اســت که زمان برگزاری مجمع تنیس اعالم نشده و نمیشود.

پنجــم اســفندماه، دوران شــشماهه از ثبتنــام قبلی میگذرد و از ایــن تاریخ به بعد، قانــون اجازه ثبتنــام دوبــاره را میدهد و به احتمال بسیار زیاد، ثبتنام دوباره انجام میشود مگر اینکه در این فاصله زمان برگزاری انتخابات اعالم شــود که بسیار بعید اســت. گویا وزارت ورزش به دنبال حضور گزینهای از این مجموعه در تنیس بوده کــه حاال با رفتن رحمانی برنامه بههم ریخته و اینبار نمیخواهد این اشــتباه را تکرار کنــد. اگر ثبتنام مجدد انجام شــود، به احتمال زیاد دو گزینه از وزارت ورزش کاندیدای ریاســت میشــوند، مثل اتفاقی کــه در برخی فدراســیون­های دیگر افتاده اســت. البته هنوز نمیتوان با قطعیت نظر داد اما پازلی که هر روز کاملتر میشود، این تصویر را نشان میدهد که هر تالشی میشود تا رییس فعلی فدراسیون، یا خســته شود و قید حضور در انتخابات را بزند یا فرصت ریاست به فرد دیگری برسد.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran