Iran Varzeshi

دعوت نفر نهم به جای نفر چهارم

انتخابی عجیب در تیم ملی شطرنج

-

در پایان رقابتهای شطرنج قهرمانی کشــور نفر چهــارم به تیــم ملی دعوت نشــد تا به جای او نفر نهــم رقابتها در اردو حضــور یابد. پنجــاه و دومین دوره مسابقات قهرمانی مردان کشور با حضور 12 شــطرنجباز طــی 10 روز در شــهر جم اســتان بوشــهر برگزار شد. در پایان ایــن رقابتها علیرضــا فیروزجا با اقتدار عنــوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. فیروزجــا در این مســابقات از 11 امتیاز ممکن، موفق به کســب 9 امتیاز شد که این دومیــن قهرمانی علیرضــا فیروزجا در مســابقات مردان کشور است. پس از فیروزجا، پویا ایدنی با 7/5 امتیاز در رده دوم ایســتاد و مرصاد خداشناس با 6/5 امتیاز در رده ســوم قــرار گرفت. آرین غالمی، پوریا درینــی و آرش طاهباز نیز نفرات چهارم تا ششــم جدول ردهبندی بودند.

بعد از پایــان ایــن رقابتها جهت حضور در رقابتهــای جهانی نفرات برتر به تیم ملی دعوت شــدند کــه در میان دعوت شــدهها نامی از آرین غالمی دیده نمیشود. غالمی در این رقابتها در رده چهــارم قــرار گرفت و طبــق یک عرف قدیمــی نفرات اول تا پنجــم رقابتهای قهرمانــی کشــور بــه تیم ملــی دعوت میشوند اما اینبار شــرایط فرق کرده و فدراسیون شطرنج از غالمی برای حضور در این اردو دعوت نکرده است.

ایــن در حالی اســت که احســان قائممقامــ­ی شــطرنجباز با ســابقه ایران و مشــاور فدراســیون با وجود اینکه در رقابتهــای قهرمانی کشــور در رده نهم قرار گرفته بود، به این اردو دعوت شــده اســت. غالمی چندی پیش در مسابقات برقآسای جام ریلتون سوئد بهعنوان نایب قهرمانی رسید. غالمی که تا دور هفتم در تمــام دورها به پیروزی رســیده بود، در دور هفتــم این رقابتهــا از رویارویی با نماینده رژیم صهیونیســت­ی سر باز زد و یک امتیاز از دست داد. او در دور نهم هم مقابل نماینده فرانسوی با ریتینگ 2562 شکست خورد تا به 7 امتیاز برسد و نایب قهرمان شود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran