Iran Varzeshi

داورزنی: گزاره پوتین-مدودف؟ تکذیب میکنم

تکذیب مدیریت پشت صحنه معاون وزیر در والیبال

-

معاون ورزش حرفــهای و قهرمانی وزارت ورزش اجرای گزاره پوتین - مدودف در فدراســیون والیبال و ریاست پشت پرده خودش را تکذیب کرد.

محمدرضــا داورزنــی معــاون ورزش حرفهای و قهرمانی وزارت ورزش درباره برگزاری مجامع انتخابات 8 فدراسیون ورزشی در اسفندماه گفت: 8« فدراسیون ورزشــی در اسفند تعیین تکلیف خواهند شد. از امروز ثبتنام ریاســت فدراسیون وزنهبرداری را داریم، هفته اول اســفند هم شرایط کشــتی و ورزشهای رزمی را فراهم میکنیــم تا مجمع برگزار شــود. برای برخی از رشــتهها هم مثل کونگفو ثبتنام انجام شــده که بعــد از تأیید صالحیتهــا زمان انتخابــات را اعالم میکنیم تا برای سال جدید و المپیک 2020 ثبات در فدراسیونها حاکم شود.»

داورزنــی همچنین دربــاره برگــزاری انتخابات فدراســیون کشتی و والیبال نیز اینطور اظهارنظر کرد: «ثبتنام از نامزدهای کشتی در دهه اول اسفند شروع میشود، والیبال هم در سال جدید زمان انتخاباتش را مشــخص میکنیم البته این فدراسیون باید اقداماتی برای لیگ جهانی انجام دهد که تالش میشــود خللی در برنامههای فدراسیون ایجاد نشود.»

معاون ورزش حرفــهای و قهرمانی وزارت ورزش درباره اینکــه ما المپیک 2020 را پیــش رو داریم و کاراته یکی از رشــتههای مدالآور است که باید به آن توجه شود اما پورشیب یکی از کاراتهکاها­ی کشورمان از کمتوجهیهــ­ا ابراز ناراحتی کــرده نیز گفت: 23« اســفند مجمع فدراســیون کاراته را داریــم تا قبل از پایان سال ثبات را داشته باشیم و خللی در برنامههای این فدراســیون ایجاد نشــود. در ستاد عالی بازیهای المپیک هم برنامه تک تک فدراســیون­ها را گرفتهایم، فدراســیون­هایی که در مسیر کســب سهمیه المپیک قرار دارنــد یا برای المپیک آماده میشــوند، حمایت ویژهای از ســوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش خواهند شد.»

داورزنی بــه مشــکالت اقتصادی ســال آینده و وضعیــت بودجــه وزارت ورزش نیــز اشــاره کرد: «تالش وزارت ورزش این اســت فدراسیونها در روند آمادهسازی آسیبی نبینند. باید منابع را مدیریت کرد و اردوها و مســابقات کســب ســهمیه المپیک بدون آســیب به رشتهها برگزار شــود اما باید اولویت را هم در نظــر بگیریم.» او همچنین دربــاره اینکه با وجود قانــون منع به کارگیــری بازنشســته­ها میبینیم در فدراسیونی مثل جودو، درخشان از ریاست کنار رفته و بعــد بهعنوان نایب رییس فعالیت کرده، گفت: «کم لطفی نکنید. قانون منع به کارگیری بازنشســته­ها در فدراســیون­ها اعمال و اجرا شده اما نباید ظرفیتها را نادیده گرفت. درخشان، رحیمی و کریمی سرمایههای ما هســتند که بایــد از ظرفیت حضورشــان در کنار تیمهای ملی اســتفاده کــرد. این افراد عمرشــان را در ورزش گذاشــتهان­د، ما میتوانیم در قالب مشــاور و به صــورت پارهوقت از این افراد اســتفاده کنیم تا فدراسیونها آسیب نبینند.»

داورزنی ادامه داد: «برنامهها باید به گونهای باشد تا از ظرفیت دوستان اســتفاده کنیم. طبق قانونی که وزارت اجرا کرده 10 فدراســیون تعیین تکلیف شدند و انتخابات 8 فدراســیون مشــخص شــد. این به آن معنا نیست که از کســانی که جایگاه دارند و میتوان برای موفقیت فدراســیون استفاده کرد از این ظرفیت بهــره نبرد. این قانون مانع از اســتفاده از ظرفیت این دوستان نیســت بلکه فقط در ریاست و هیأت رییسه انجام میشود اما در سایر بخشها میتوان از دوستان اســتفاده کرد کــه این موضوع به معنای این نیســت کــه ردیف بودجه یا حقوقی بــرای آنها در نظر گرفته میشود.»

والیبال به سختی به اینجا رسیده

معاون ورزش حرفهای و قهرمانی وزارت ورزش در ادامه صحبتهایش در پاسخ به سوالی مبنی بر شرایط فدراســیون والیبال و اینکه صحبتهایی در خصوص ریاســت داوری و اجرای گزاره پوتین-مدودف شنیده میشود نیز گفت: «اجرای داســتان پوتین - مدودف را تکذیب میکنم. اینها تحلیل شــخصی افراد است و آنها آزاد هســتند. والیبال سال آینده مسابقات کسب ســهمیه المپیک را پیــشرو دارد و برای لیگ جهانی خرداد آماده میشــود. باید طوری مدیریت کرد تا به برنامههای این فدراسیون آســیب نرسد. والیبال باید مســیر موفقیت را ادامه دهد. نه در این رشته بلکه در سایر رشــتهها این اتفاق باید رخ دهد. سعی میکنیم بهار شــرایط را برای برگــزاری انتخابات فراهم کنیم، اعضای مجمع تشخیص میدهند کدام نامزد میتواند رییس شود.»

داورزنــی ادامه داد: «والیبال با ســختی به اینجا رسیده و سختتر این است که این مسیر را ادامه دهد. در کشتی، وزنهبرداری، والیبال و هندبال باید متناسب با وضعیت فدراســیون­ها به گونهای برنامهریزی شــود که آســیبی به آنها نرســد نگران این بحثها نباشید نقطه نظرات قابل احترام هســتند مــا هم با توجه به شرایطی که فدراســیون­ها دارند سعی میکنیم بدون آسیب رسیدن به آنها در زمان قانونی انتخابات را انجام دهیم.»

موضوع خصوصیسازی سرخابیها از دست وزارت خارج شده

او درباره خصوصیســاز­ی سرخابیها و اینکه این اتفاق تا پایان سال رخ میدهد، اینطور اظهارنظر کرد: «موضوع از حوزه وزارت ورزش خارج شــده اســت و دوستان از ســازمان خصوصیســاز­ی پیگیری کنند. هیــأت دولت این موضوع را تصویب کرده و وزارت هم شــرایط را فراهم کرده است. دوستان فرآیند واگذاری را از ســازمان خصوصیســاز­ی پیگیری کنند. ما هم پیگیری میکنیم این واقعه اتفاق بیفتد تا خیال مردم و وزارت راحت شــود، عجله ما بیشــتر از شماست تا خیال ما راحت شود و این دو باشگاه توسط مردم اداره شوند.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran