Iran Varzeshi

در بعضی اوزان دست ما خالی است

-

ســرمربی تیم ملی کشتی آزاد با بیان اینکه کشــتی ایران با مشکالت و خأل جدی در بیشتر وزنها دست و پنجه نرم میکند، گفت: «کار بســیار سختی حتی برای کسب ســهمیه المپیک داریم و انتظارات از کشتی باید معقول و منطبق بر واقعیتها باشد.»

غالمرضا محمدی درباره ارزیابی خود از برگزاری مسابقههای بینالمللی جام تختی و وضعیت کشــتی کشــور در راه آمادهسازی برای حضور در مســابقهها­ی قهرمانی جهان و بازیهــای المپیــک 2020 توکیو، گفت: «وظیفه همه ما اســت کــه در همه موارد با مردم شــفاف و صادقانــه صحبت کرده و وضعیت موجود را به روشــنی تبیین کنیم. در رقابتهای جام تختــی همه موجودیت کشتی ایران به غیر از چند چهره سرشناس که برای آنها نیز شــرکت در تورنمنتهای خارجی را در نظر داریم، حضور داشتند.»

ســرمربی تیــم ملــی کشــتی آزاد حرفهایش را اینطور ادامه داد: «رقابتهای جام تختــی با توجه به حضــور چند چهره سرشــناس، محــک نســبتا جــدی برای کشتیگیران ما مخصوصا در وزنهای سبک که ما دچار خأل هســتیم، بــود. باید بگویم با توجه به عملکرد کشــتیگیرا­ن مخصوصاً در وزنهای ســبک ما در این وزنها شدیداً دچار خأل و کمبود هســتیم و شرایط خوبی نداریم. کار بسیار سختی برای حضور موفق در مســابقهها­ی جهانی و المپیک در پیش داریم اما با همه ایــن اوصاف با تمام وجود برای بهبــودی وضعیــت کشــتی ایران و کســب نتیجهای در خور نام کشتی ایران و خوشحال کردن مردم تالش خواهیم کرد و لحظهای عقب نمینشینیم.»

او با تاکید بــر اینکه اعضای کادر فنی و مسووالن فدراســیون قول میدهند تمام توان خود را برای موفقیت و بهبود وضعیت فعلی کشتی ایران به کار گیرند، گفت: «باید واقعیتهــا را به مردم بگوییــم. با توجه به شرایطی که طی سالهای اخیر برای کشتی ایران بهوجود آمده باید انتظارات از کشــتی منطقی باشــد. ما به لحاظ داشتن پشتوانه در وضعیت خوبــی قرار داریم اما باید تاکید کنم زمان بسیار کمی تا مسابقههای جهانی و المپیک 2020 و رســاندن این پشتوانهها به این رویدادهای مهم داریم و شرایط برای حضور این نفرات مســتعد در المپیک پیش رو به لحاظ شــرایط ســنی و کمبود تجربه مهیا نیســت. بدون تردید بعــد از المپیک 2020 با توجه به رسیدن این استعدادها به تیم ملی شرایط ما به مراتب بهتر خواهد شد و قول میدهم دوران طالیی کشــتی ایران و ظهور نســل طالیی کشتی ایران را شاهد خواهیم بود و این نفرات کشــتی ایران را به جایگاه اصلی و شایسته خود میرسانند.»

محمــدی در ادامه به نکته قابل تاملی اشــاره کرد: «با توجه به شــرایط فعلی، ما حتی برای گرفتن ســهمیه المپیک نیز در رقابتهای جهانی مشــکل جدی داریم چرا که در بیشــتر وزنهای المپیکی دچار خأل و مشــکل هستیم. دست ما در برخی وزنها واقعا خالی اســت و این واقعیتها باید گفته شود.»

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در پاسخ بــه این ســوال که به نظر میرســد پس از مشــاهده رقابتهای جام تختی به نوعی از وضعیت کشــتی ایران دچار دلسردی شده است، گفت: «روحیه من بهگونهای است که یا کاری را انجام نمیدهم یا اگر قبول کردم هیچوقت از زیر آن شانه خالی نمیکنم و تا آخر راه ادامه میدهــم اما این یک واقعیت اســت که در یکی دو ســال گذشــته ما در رقابتهــای جهانی ناکام بودیم و کشــتی ایران نتوانســت پاســخگوی انتظارات مردم باشد. باید از چند سال پیش بهجای تمرکز بر روی کســب نتیجه در برخی رویدادها، بر روی مقوله آینده ســازی و یافتن پشــتوانه برای نفرات باتجربه تیم ملی تمرکز میشــد و آینده کشــتی به صورت ویژه مدنظر قرار میگرفت. همانطور که گفتم در حال حاضر نیز ما پشــتوانهه­ای زیادی داریــم اما این نفرات به المپیک 2020 نمیرسند.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran