Iran Varzeshi

سیل ویرانگر اطالعات

- سامی مکبل ‪Sami Mokbel‬

بازیکنان چلســی از انبوه اطالعات تاکتیکی که مائوریتســ­یو ساری به آنها داده گیج شــدهاند و نمیتوانند ســبک بــازی معروف به «ســاریبال» را پیاده کنند.

ســاری در تالش اســت تا ســران باشــگاه را متقاعــد کند کــه میتواند برای بلندمدت مربی چلســی باشد. این در حالی اســت که چلسی اخیرا مقابل منچسترسیتی شــش بر صفر شکست خورد و این سنگینترین شکست تاریخ باشگاه در لیگ برتر بود.

گفته میشــود این مربی ایتالیایی حــس میکنــد بازیکنانی کــه دارد، نمیتوانند ســبک بازی مورد عالقه او را پیاده کنند.

مارینا گرانوفســک­ایا، مدیر باشــگاه دستکم برای کوتاهمدت به دنبال حفظ ساری است. او بود که ساری را جانشین آنتونیو کونته کرد و رومن آبراموویچ که درخواست ویزایش از سوی انگلیس رد شده، در باشگاه حضور ندارد.

گرانوفســک­ایا میخواهد به ساری فرصت بدهــد که موفق شــود، بهویژه کــه آبراموویــ­چ کارهای باشــگاه را به او ســپرده است اما چلســی دیدارهای دشــواری پیش رو دارد. آنها باید دوباره با منچسترسیتی بازی کنند، این بار در فینال جام اتحادیه.

ســاری پس از آمدن به چلسی به دنبال آن بود که ســبک بــازی جذابی که در ناپولی داشــت را به چلســی هم بیاورد. هرچند باشگاه ژرژینیو و گونسالو ایگواین را خریــداری کرد، که هر دو با ساری در ناپل کار کرده بودند اما ساری اعتقاد دارد کــه بازیکنانش نمیتوانند آنچه او میخواهد را پیاده کنند.

بازیکنان چلسی نگران هستند، چرا که فرمانهای ســاری برای آنها بیش از حد پیچیده اســت. برخــی اعضای تیم حس میکنند پیش از مســابقات بیش از حــد به آنها اطالعــات تاکتیکی داده میشــود و همین باعث میشود که آنها سردرگم باشند و ندانند مربی دقیقا چه چیزی از آنها میخواهد.

بعید است که چلسی در بازار نقل و انتقاالت به ساری این امکان را بدهد که هــر بازیکنی که میخواهد را به خدمت بگیرد. باشگاه حاضر نیست سیاست نقل و انتقاالتش را تغییر دهد.

اما از ســوی دیگر، قــرارداد داوید لوییز رو به پایان اســت و ویلیان و پدرو هم دارند وارد آخرین سال قراردادشان میشــوند. ادن آزار هــم دارد مطمئن میشــود که بهزودی به رئــال مادرید خواهد پیوست.

مشــخص نیســت که ســاری تا تابستان در چلســی بماند و درباره نقل و انتقاالت تیم نظر بدهد. چلسی سابقه زیادی در اخراج مربیان دارد اما ســاری احتماال فرصــت آن را پیدا میکند که اوضاع را برگرداند. از سوی دیگر، چلسی نمیخواهد بار دیگر به یک مربی غرامت بپردازد و به همین دلیل فعال ساری در این تیم میماند.

اما برخی منابــع اعالم کردهاند که آبراموویچ از اوضاع چلســی کامال باخبر است و در صورت لزوم، خودش مداخله خواهــد کــرد. در واقع، ایــن میلیاردر روســی میخواهد با ســاری جلسهای داشته باشد. ساری پس از باخت مقابل منچسترســی­تی گفت که گفتوگوهای زیادی در داخل باشگاه انجام نمیشود.

اما سرنوشت ســاری بر اساس این مشخص میشــود که آیا چلسی مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان میماند یا نه. چلسی در حال حاضر ششم است اما یک امتیاز تا رده چهارم فاصله دارد. آنها در دور بعد لیگ اروپــا به مصاف مالمو میروند و قهرمانی در لیگ اروپا هم آنها را به لیگ قهرمانان خواهد رساند.

پــس از شکســت چهار بــر صفر چلســی مقابل بورنموث، ســاری برای مدتی طوالنی بازیکنــان را در رختکن نگه داشــت و با آنها جر و بحث کرد اما پس از باخت برابر منچسترسیتی چنین اتفاقی نیفتاد. بازیکنان چلســی بر این باور بودند که ســیتی آن روز فوقالعاده کار کرد.

چلسی چهارشــنبه به سوئد پرواز میکند تا پنجشــنبه با مالمو بازی کند و به این ترتیب ســاری ترجیح میدهد فعال وقتش را روی این دیدار حساس در لیگ اروپا متمرکز کند.

آنها دوشــنبه با منچستریونا­یتد در جام حذفی بازی دارند و ســپس بازی برگشت با مالمو را برگزار خواهند کرد. بعد نوبت به فینــال جام اتحادیه مقابل منچسترســی­تی میرسد. پس از آن هم آنها باید با تاتنهام بازی کنند.

منبع: دیلیمیل

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran