Iran Varzeshi

اوج خط حمله تاتنهام بدون کین

-

وقتــی قرعهکشــی مرحلــه یکهشــتمنه­ایی لیــگ قهرمانان اروپا انجام شد، بوروســیاد­ورتموند در لیگ آلمان یکهتازی میکرد و تاتنهام بهترین روزهایش را نداشت. درست زمانی که تاتنهام به تمام قوا احتیاج داشت، هری کین و دله آلی دو ستارهاش را به دلیل مصدومیت از دســت داد اما تیم لندنی در غیاب ســتارهاش، کیــن هر چهار بــازیاش در لیگ را بــرد و دورتموند که ابتدا شــانس بیشتری برای پیروزی داشت در دو بازی آخرش چهار امتیاز از دست داده فقط به خاطر شکنندگی دفاعی. تیم لوسین فاوره از جام حذفی هم کنار رفت بعد از آنکه در وقتهای اضافه دو بــار از وردربرمن جلو افتاد و هر بار کارش به تســاوی کشــید و در نهایت در ضربات پنالتی شکست خورد. در آخرین بازیشــان هم بعد از دقیقه 75 ظرف 13 دقیقه 3 گل از هوفنهایم خوردند تا برد قاطع را با تساوی عوض کنند، دو گل را روی اشتباهات محض دفاعی دریافت کردند.

مانوئــل آکانجی که در سیســتم دفاعــی دورتموند کلیدی بــوده، این بازی را از دســت میدهــد و این خبر بدی برای صدرنشین بوندسلیگا است که به حضور فیزیکی او نیاز مبرم دارد ضمن اینکه ســبک بــازی آنها باعث میشــود برابر تیمهایی کــه به خوبی پرس میکنند، آســیبپذیر شوند. این اواخــر ضعف دورتمونــد روی ضربات شروع مجدد کار دستشــان داده و در این مــورد هم نبودن مدافــع تنومند سوییسی برای تیم دردسرساز میشود.

ترکهــای دفاعــی دورتموند در بدترین زمــان ممکن نمایان شــده و تاتنهــام میتواند از ایــن فرصت برای ضربه زدن به آنها استفاده کند هرچند تقابل خط حمله زهردار تاتنهام با دفاع متزلــزل دورتموند فوتبــال زیبایی را برای هواداران رقم میزند.

اما همانطور کــه دورتموند مارکو رویس، بهترین بازیکن خود را به دلیل مصدومیــت در اختیار نــدارد، تاتنهام نیز از خدمات ســتاره خود، هری کین بیبهره است. در نبود او اگرچه تاتنهام هر چهار بازیاش در لیگ را برده اما از جام حذفی و جام اتحادیه حذف شده. از بخت خوب اسپرز، هیونگ مین سون در بهتریــن زمان ممکــن اوج گرفته، این بازیکن اهل کــره جنوبی در لیگ برتــر 11 گل زده و پنج پاس گل داده. توانایی او در کنارهها و فرصتطلبیاش در زدن ضربــات آخــر در ایــن بازی کلیدی است.

لــوکاس مورا دیگر بازیکنی اســت که به خوبی میتوانــد وظیفه گلزنی را بــه دوش بگیرد. او به خط حمله تاتنهام سرعت و عرض میدهد ضمن اینکه شم گلزنی باالیی دارد هر چند جای کین را پر نمیکند. کریســتین اریکسن و هری وینکس هم با درخشــش در خط میانی میتوانند بار دفاعی ســون و مورا را کم کرده و به تقویت خط حمله کمک کنند. نبود کیــن آنطور که تصور میشــد، به تاتنهام لطمه وارد نکرده است.

منبع: سایت گل چهارشنبه 24 بهمن لیگ قهرمانان اروپا مرحله یکهشتمنهای­ی(دور رفت) تاتنهام ............................................................................. بوروسیادور­تموند 23:30 آژاکس ...................................................................................... رئال مادرید 23:30 لوشامپیونا کان ........................................................................................................ نانت 22:00

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran