Iran Varzeshi

سانچو: نمیتوانم منتظر بمانم

-

جــوردن ســانچو بــه لندن برگشــته و قــرار اســت امشــب در ویمبلــی، تیمش بوروســیاد­ورتموند را مقابــل تاتنهام همراهی کند برای همین همه خانواده و دوســتانش از او تقاضای بلیت کردهاند. بال 81ساله تیم ملی انگلیس 30 بلیت این بازی در زادگاهش را از باشگاه آلمانی خواسته: «همه پیام دادهاند؛ من بلیت میخواهم، این بازی خیلی مهم اســت. میخواهــم مقابل خانوادهام بــازی کنم که از وقتی یک پســر جوان بــودم، رویایم بود. این ویمبلی است، نمیتوانم منتظر بمانم.»

او در بــازی شــنبه مثــل همــه فصل درخشــید و در تســاوی خانگــی 3 بــر 3 صدرنشین بوندسلیگا برابر هوفنهایم گل اول را زد و زمینهساز دو گل دیگر بود.

بازی با اســپرز در چمن زیبای ویمبلی اتفــاق خاصی برای ســانچو اســت؛ یکی از ســتارههای تیــم تاثیرگــذا­ر دورتمونــد که میخواهند به سلطه بایرنمونیخ بر لیگ آلمان خاتمه دهند.

سانچو وقتی 7 سال داشت به تشکیالت نونهاالن باشگاه واتفورد رفت و چهار سال بعد مجبور به ترک خانــه برای حضور در آکادمی باشگاه شد. در ســال 2015 توجه غول لیگ برتر، منچسترســی­تی را جلب کرد و با 12 گل و 4 پاس گل برای تیم زیر 18 ســال ســیتی در لیــگ برتر این رده در فصل 2016-2017 چشــم پپ گواردیوال را گرفت، اما میخواست فرصت بازی داشته باشــد و قرارداد جدید را امضا نکرد، به همیــن دلیل از تیم اصلی کنار گذاشته شــد، دورتموند نیز فرصت را غنیمت شــمرد و با او قراردادی پنجساله بست. او که در 41تــا از 21 بازی ایــن فصل دورتموند در لیگ در ترکیب اصلی بوده، میگوید یادگیری زبان آلمانی و دوری از خانواده برایش ســخت بوده: «آســان نبود، باید زحمت میکشــیدم. آلمانی همیشــه برایم ســخت بوده اما خیلی تالش میکنم و چیزهای اساسی یاد گرفتهام. حاال دیگر حرفهای مربی را خوب میفهمم. فکر میکنم اینکه با زندگی در خارج از کشور مشــکلی ندارم، برای این است که خیلی زود از خانواده فاصله گرفتم. من همیشــه عاشــق فوتبال بودم و برای همین کار سخت را انتخاب کردم، حاال هم خوشحالم.» او که سه ماه قبل در بازی بدون گل با کرواســی نخستین بازی ملی را تجربه کــرد، بهدلیل دوری از انگلیس از چشم گرت ســاوتگیت مربی سه شیر دور نمانده: «آخرینبار گرت را در انگلیس دیدم اما دستیارش، استیو هالند آمد و گفت قرار است در لیگ ملتهای اروپا بازی کنم.»

منبع: رویترز

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran