Iran Varzeshi

پاتوسی در انتظار تخفیف فدراسیون فوتبال

بازی ملی مساله بازیکن جدید استقالل

-

عقد قرارداد باشــگاه اســتقالل با آیانــدا پاتوســی زودتــر از آنچه تصور میشــد برای این باشــگاه حاشیهساز شد و مشکالتی را برای آبیها به وجود آورد. سران باشــگاه استقالل که تصور میکردنــد از همــان هفته شــانزدهم میتوانند از پاتوسی در ترکیب استقالل اســتفاده کنند اما به دلیــل ممانعت فدراســیون فوتبــال با صــدور مجوز بازی این بازیکن، نتوانســتن­د از بازیکن جدیدشان در نبرد اول نیم فصل دوم با پیکان بهره بگیرند.

این وضعیت تا روزی ادامه خواهد داشت که فدراسیون فوتبال پاتوسی را تاییــد کند که این بســتگی به نظرات کارشناســی مسووالنی دارد که کیفیت بازیکنان خارجــی راه یافته به فوتبال ایران را بررسی میکنند.

در ســالهای اخیر سازمان لیگ بنــای کار خود را به ســختگیری روی جــذب بازیکنــان خارجی گذاشــته و شــروطی همچون بازی در تیم ملی یا حضــور در تیمهای اروپایی یا آمریکای جنوبــی را مــالک قرار داده اســت تا بازیکنــان بیکیفیــت نتوانند در لیگ ایران حضور یابند.

درباره پاتوســی باشگاه استقالل ابتدا تصــور میکــرد مشــکلی بابت تاییدیهاش به وجود نیاید اما ســازمان لیگ در بررسیهای خود به این نتیجه رســیده کــه بازیکن جدید اســتقالل در 2ســال اخیر در تیــم ملی آفریقای جنوبی بازی نکرده اســت. مدارکی از سوی باشگاه استقالل جمعآوری شده که نشــان میدهد پاتوسی به تیم ملی آفریقــای جنوبــی در این بــازه زمانی دعوت شــده اما فقط در ترکیب حضور نداشته است که شــاید همین مدرک در نهایــت منجر به صدور مجوز حضور پاتوسی در ترکیب استقالل شود.

البته پاتوســی قطعــا نمیتواند اســتقالل را در بازی با تراکتورســ­ازی همراهی کند اما شــنیدهها از سازمان لیگ حاکی از آن اســت که به احتمال فــراوان این بازیکــن در بازیهای آتی اســتقالل مجوز حضــور در ترکیب را دریافت خواهد کرد تا اســتقالل نیز از یک ضرر مالی تازه مصون بماند.

بدون شک اگر ســازمان لیگ در نهایت بــا حضور پاتوســی در ترکیب استقالل مخالفت کند، آنگاه این بازیکن تنهــا میتواند در بازیهای برون مرزی برای استقالل به میدان برود و احتماال فقط در لیگ قهرمانان آســیا شــاهد حضور این آفریقایی در ترکیب استقالل خواهیم بود.

تالش مســووالن باشگاه استقالل اگر به نتیجه برســد، پاتوسی استقالل را در لیــگ هم همراهــی خواهد کرد و میتوانــد در ترکیب آبیهــا که در نیمفصل دوم یکی از پرمهرهترین تیمها محسوب میشوند، به میدان برود.

با وجود این، همین حاال که پاتوسی مجوز حضــور در ترکیب اســتقالل را نیافته، این پرسش مطرح است که اگر روزی مجوز گرفــت جای کدام بازیکن در ترکیب استقالل بازی میکند؟! این وضعیت زمانی سختترجلوه میکند که طارق همام نیز به شرایط بازی برسد و بتواند برای استقالل به میدان برود که در این شــرایط وینفرد شفر با مشکل انتخاب ترکیب نیز مواجه خواهد شد.

گرچه حضور پرتعــداد بازیکنان هم پســت این مزیت را برای استقالل به همــراه دارد که هرگزینــها­ی وارد ترکیب شــود نهایت تالشــش را برای حضور دوبــاره در ترکیب به خرج دهد که این به ســود استقالل خواهد بود و شاید نتایج این تیم را در نیمفصل دوم لیگ هجدهم همان گونه پیش ببرد که در نیمفصل دوم لیگ هفدهم دیدیم.

اســتقالل در بــازی با پیــکان با هیبــت مدعی گام به عرصــه رقابتها گذاشــته و به نظر میرسد با در اختیار داشــتن انبوهی از بازیکنــان آماده و مدعــی حضور در ترکیــب اصلی، تیم بسیار ایدهآلتری در قیاس با نیم فصل اول باشد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran