Iran Varzeshi

تیم خصوصی یعنی این: سپیدرود اجازه نصب تابلوهای دور زمین را نداد

-

این ویژگی باشگاهداری خصوصی اســت، این اتفاق ساده نشان میدهد که باشــگاهدا­ری خصوصــی منجر به کدام ایســتادگی­ها و چه نوع نگاهی به فوتبال میشود. مسووالن باشگاه ســپیدرود رشت از نصب تابلوهای تبلیغاتی در ورزشــگاه ســردار جنگل جلوگیری کردند تا گام تازهای در جهت مخالفت با ســازمان لیگ برداشته باشند. مسووالن باشگاه سپیدرود با ارسال نامهای به ســازمان لیگ اعالم کردند در صورت عدم پرداخت حق پخش محیطی اجازه نصب تابلوهای تبلیغاتی دور زمین را در مسابقه با ماشین سازی نخواهند داد. در همین راســتا مسووالن مربوطه بدون توجه به نامه این باشگاه به استادیوم ســردار جنگل رفتند و در پــی نصب تابلوهای تبلیغاتــی بودند که افرادی از باشگاه سپیدرود حاضر شــدند و به دستور مالک و مدیرعامل باشگاه از نصب تبلیغات ممانعت به عمل آوردند تا مقابله با سازمان لیگ را جدیتر از گذشته پیگیری کنند.

در ابتــدای لیگ هجدهم ســازمان لیگ با عقد قــراردادی کل تبلیغات محیطی را به شــرکتی با مبلغ 90 میلیارد واگــذار کردند. طبق گفته برخی از افراد حاضر در باشــگاه ســپیدرود تا به اینجا که نیمی از فصل گذشته باید مبلغی بین 2 تا 3 میلیارد در اختیار باشــگاهها قــرار میگرفته که تنها 300 میلیون تومان به حســاب این تیم آمده است. از آنجا که سپیدرود جزو معدود باشــگاهها­ی خصوصی در لیگ هجدهم اســت، به همین دلیل مسووالن تیم حساب ویژهای بر روی اســتفاده از حق پخش و تبلیغات محیطی باز کردهاند و از حاال مقاومت در برابر ســازمان لیگ را شروع کردند تا حق خود را دریافت کنند.

بهترین و عالیترین تصمیم را سپیدرود گرفته است. از این تصمیم قاطع و درست باید حمایت کرد و باید درهای درآمدزایی را به روی باشگاهها گشود. باشگاههایی که بودجههای بادآورده به چنگ میآورند، سالهاست که مطالبات خود را نمیخواهند. ســپیدرود اما باید خودش چرخش را بچرخاند و چه عالی که حقوقش را از سازمان لیگ میخواهد.

فوتبال ایران باید چنین مقاومتهایی را از روزی شــروع میکرد که اسم لیگ حرفــهای را برای خود انتخاب کرد اما باشــگاهها­ی دولتی حوصله هیچ دردسری را هرگز نداشتند. بودجهها میرسید و خیال همه راحت بود.

ســپیدرود اما انگار واقعیترین تیم خصوصی است و کوتاه نمیآید و حق خود را مطالبه میکند. باید دید واکنش ســازمان لیگ چیست و چرا تا امروز پول باشگاهها را پرداخت نکرده است.

باشگاههای دیگر چه واکنشی دارند. آیا آنها از تصمیم و قاطعیت سپیدرود حمایت میکنند یا این پولها برایشان اهمیتی ندارد و منتظر خواهند نشست تا بیسر و صدا برایشان باران پول ببارد؟

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran