Iran Varzeshi

رازرستگاری­استقاللدر4­هفته

شکست سنگین به سپاهان، شاگردان شفر را متحول کرد

-

شاگردان وینفرد شفر آلمانی در 4 بازی آخر خود در لیگ برتــر آمار فوقالعادها­ی در گلزنی داشــتهاند. استقاللیها در این 4 بــازی، 2۱ گل زدهاند که به طور میانگین ۳ گل زده در هر بازی به حســاب میآید. رشد تیم استقالل در هفتههای اخیر از آن جهت قابل لمس است که همین تیمی که در 4 بــازی آخر خود در لیگ برتر 2۱ گل زده در 2۱ بازی ابتدایی خود در لیگ فقط ۰۱ گل زده بود! نکته جالب اینکه استقالل در رقــم زدن این آمار گلزنــی یکهتاز هم هست و در لیگ هجدهم هیچ تیمی در 4 بازی آخر خود نتوانسته به اندازه استقالل گل بزند.

عالوه بر ایــن اســتقاللی­ها در لیگ هجدهم بیشــترین گل را در بین تیمهای حاضــر در رقابتهــا در خــارج از خانــه داشتهاند. آنها در 9 بازی خارج از خانه خود ۶۱ گل زدهاند. بعد از استقالل، صدرنشین فعلی لیگ برتر سپاهان بیشترین گل را در بازیها خارج از خانه به ثمر رسانده است. البته شــاگردان امیــر قلعهنویی یک بازی خارج از خانه کمتر از اســتقالل داشتهاند و در ۸ بازی ۵۱ گل زدهاند.

استقالل اما فقط در خط حمله در بین بهترینها قرار نگرفته اســت، آنها در دفاع هم یکی از بهترینها بودهاند. آبیپوشــان پایتخت در لیگ هجدهم با خوردن ۶ گل بهترین خط دفاعی را داشتهاند.

آخریــن هفتهای که اســتقاللی­ها در لیگ برتر از یک تیم گل خوردهاند به هفته دهم رقابتها برمیگردد که در ورزشــگاه آزادی با گلی که کیروش اســتنلی آقای گل فعلــی رقابتهای لیگ برتر به آنها زد، بازی را به سپاهان واگذار کردند. بعد از آن گل، شــاگردان شــفر در ۶ بازی آخر خود در لیگ برتر موفق شــدهاند دروازه خود را بســته نگه دارند و هیچ حریفی نتوانســته به آنهــا گل بزند. این اســتحکام در خط دفاعی استقالل در فصل قبل، بعد از آمدن وینفرد شــفر آلمانی به این تیم هم وجود داشــت و حسین حســینی دروازهبان این تیم توانســت با 2۷۸ دقیقه گل نخوردن، رکورددار کلینشــیت در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران شود. این فصل هم که مهدی رحمتی نشان داده همچنان یکی از بهترین دروازهبانه­ای فوتبال ایران اســت و اجازه گلزنی به هیچ حریفی نمیدهد.

خط دفاعی پوالدین اســتقاللی­ها در حالی این فصل مقابل حریفان این تیم قرار میگیرد که شــاگردان شفر در گلزنی هم موفق هســتند و فقط به دفاع صرف و گل نخوردن روی نیاوردهاند. آبیپوشان پایتخت بعد از دو تیم سپاهان و تراکتورساز­ی تبریز که به ترتیب در رقابتهای این فصل لیگ برتر ۱۳ و ۷2 گل زدهاند، با یک بازی کمتر و 22 گل زده سومین خط حمله برتر لیگ را در اختیار دارند.

شاگردان شــفر در حال حاضر با ۸2 امتیــاز در جایگاه پنجمی جدول ردهبندی لیگ قرار گرفتهاند. آنها در ۵ هفته ابتدایی فصل، نصف تیم صدرنشــین پدیده امتیاز گرفته بودنــد. در پایان هفته پنجم، پدیده دوازده امتیــاز گرفتــه بود و صدرنشــین جدول ردهبندی بود. بعد از تیم شگفتیساز پدیده هم دو تیم ســپاهان و پرسپولیس با کســب 9 امتیاز قرار داشتند. استقاللیها اما با کســب ۶ امتیاز در رده هشتم جدول ردهبندی نشسته بودند. آبیپوشان پایتخت که تا پایان هفتــه یازدهم فقط ۵۱ امتیاز گرفته بودند، در ۵ بازی آخر خود در لیگ 4 برد و یک تســاوی کسب کردند و حاال با کســب ۸2 امتیاز نام خــود را بهعنوان یک مدعی در لیگ برتــر مطرح کردهاند. شــاگردان شفر در ۵ بازی آخر خود بیشتر از هر تیــم دیگری امتیاز گرفتهاند. روندی که اگر از ابتدای لیگ شــروع شــده بود، بدون شــک در حال حاضر استقالل را در صدر جدول مینشاند.

اســتقاللی­ها در لیــگ هجدهــم صدرنشــین جدول ردهبندی در بازیهای خارج از خانه هم هستند. شاگردان وینفرد شفر آلمانی در 9 بازی خارج از خانه خود، ۸۱ امتیــاز گرفتهاند. بعد از اســتقاللی­ها، سپاهانیها با یک بازی خارج از خانه کمتر و کســب ۶۱ امتیاز، دومین تیم این فصل رقابتهای لیگ برتر در بازیهای خارج از خانه هستند.

اوجگیری اســتقالل پس از شکست مقابل ســپاهان شــروع شــد، پس از آن باخــت، در لیگ فوقالعــاد­ه بودند و تنها نقطه تاریک کارنامهشــ­ان حذف در جام حذفی اســت. با توجه بــه روند صعودی که اســتقالل داشته، آبیپوشــان تهرانی هفتــه به هفته فاصله امتیــازی خود را با صدر جــدول ردهبندی کمتــر کردهاند و توانســتها­ند هواداران خود را برای کسب عنوان قهرمانی امیدوار کنند.

این اتفاق البتــه همان چیزی بود که در نیمفصل اول میشــد درباره اســتقالل پیشبینی کرد. شــفر به شناخت کافی از تیمش رسیده و بازیکنان هماهنگی الزم را به دست آوردهاند تا با عملکردی فوقالعاده در دفــاع و حمله، برای رســیدن به صدر تالش کنند.

 ??  ?? روزهای سخت و ناامیدکنند­ه برای استقالل به پایان رسیده است. این را از عملکرد فوقالعاده شاگردان شفر در هفتههای گذشته میتوان دریافت. آنها به راحتی قهرمانی را برای هواداران خود قابل تصور کرده و آمار خیلی خوبی را از خود به جای گذاشتهاند. استقاللیها که در نخستین فصل حضور وینفرد شفر موفق شدند قهرمانی جام حذفی را مال خود کنند، عزم خود را جزم کردهاند تا این فصل جام قهرمانی لیگ برتر را باالی سر ببرند. رویایی که تحقق آن بیشتر از همیشه به آبیپوشان پایتخت نزدیک شده است چرا که استقالل چه در خط حمله، چه دفاع و چه روند کسب امتیاز در شرایط مطلوبی قرار دارد.
روزهای سخت و ناامیدکنند­ه برای استقالل به پایان رسیده است. این را از عملکرد فوقالعاده شاگردان شفر در هفتههای گذشته میتوان دریافت. آنها به راحتی قهرمانی را برای هواداران خود قابل تصور کرده و آمار خیلی خوبی را از خود به جای گذاشتهاند. استقاللیها که در نخستین فصل حضور وینفرد شفر موفق شدند قهرمانی جام حذفی را مال خود کنند، عزم خود را جزم کردهاند تا این فصل جام قهرمانی لیگ برتر را باالی سر ببرند. رویایی که تحقق آن بیشتر از همیشه به آبیپوشان پایتخت نزدیک شده است چرا که استقالل چه در خط حمله، چه دفاع و چه روند کسب امتیاز در شرایط مطلوبی قرار دارد.
 ??  ?? ســاموئل ســارفو مدافع غنایی ســایپا که از اواخر فصل گذشــته به ترکیب این تیم اضافه شــد روزگذشــته توانست در پیروزی پرگل شــاگردان دایی برابــر حریف هندی عالوه بــر زدن یک گل یکی از خوبهای تیمش باشــد.
ســاموئل ســارفو مدافع غنایی ســایپا که از اواخر فصل گذشــته به ترکیب این تیم اضافه شــد روزگذشــته توانست در پیروزی پرگل شــاگردان دایی برابــر حریف هندی عالوه بــر زدن یک گل یکی از خوبهای تیمش باشــد.
 ??  ?? در اوایل وقتهــای اضافه دیدار تیمهــای ذوبآهن و الکویت در مرحلــه پلــیآف لیگ قهرمانان آســیا در یــک صحنه در محوطه جریمه نماینده ایران توپ به دســت مسعود ابراهیمزاد­ه برخورد کرد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشــت. در این صحنه بازیکنــان و برخی اعضــای کادرفنی تیم الکویــت که اعتقاد داشــتند خطای هند پنالتی صورت گرفته به سمت داور حملهور شــدند و اعتراضات شــدیدی به ایــن تصمیم داور داشــتند.
در اوایل وقتهــای اضافه دیدار تیمهــای ذوبآهن و الکویت در مرحلــه پلــیآف لیگ قهرمانان آســیا در یــک صحنه در محوطه جریمه نماینده ایران توپ به دســت مسعود ابراهیمزاد­ه برخورد کرد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشــت. در این صحنه بازیکنــان و برخی اعضــای کادرفنی تیم الکویــت که اعتقاد داشــتند خطای هند پنالتی صورت گرفته به سمت داور حملهور شــدند و اعتراضات شــدیدی به ایــن تصمیم داور داشــتند.
 ??  ?? تیم الغرافه بــا حضور تمامی بازیکنــان، کادرفنی و مدیریتی خــود، به خاطر قهرمانی تیم ملی فوتبال قطر در جام ملتهای آســیا ۹۱۰۲ جشــنی برپا کرد. در این جشــن تعدادی از بازیکنان ملیپوش این باشــگاه مثل عبدالعزیز حاتم، احمد عال، تمیم المهیزع و یوســف حســن حضور داشــتند. مهــدی طارمی، ملیپوش ایرانی تیم الغرافه نیز در این جشــن قهرمانی قطریها حضور داشــت.
تیم الغرافه بــا حضور تمامی بازیکنــان، کادرفنی و مدیریتی خــود، به خاطر قهرمانی تیم ملی فوتبال قطر در جام ملتهای آســیا ۹۱۰۲ جشــنی برپا کرد. در این جشــن تعدادی از بازیکنان ملیپوش این باشــگاه مثل عبدالعزیز حاتم، احمد عال، تمیم المهیزع و یوســف حســن حضور داشــتند. مهــدی طارمی، ملیپوش ایرانی تیم الغرافه نیز در این جشــن قهرمانی قطریها حضور داشــت.
 ??  ?? اوساگونا مهاجم اهل نیجریه تیم ذوبآهن پس از گلی که به ثمر رساند، خوشحالی جالبی را با زبیر نیکنفس هافبک تیم ذوبآهن انجام داد و از او بابت پاسی که داده بود، تشکر کرد.
اوساگونا مهاجم اهل نیجریه تیم ذوبآهن پس از گلی که به ثمر رساند، خوشحالی جالبی را با زبیر نیکنفس هافبک تیم ذوبآهن انجام داد و از او بابت پاسی که داده بود، تشکر کرد.
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran