Iran Varzeshi

علیپور در محاصره خارجیهای گلزن

برای‌کسب‌چهارمین‌آقای‌گلی‌پیاپی‌پرسپولیس

-

لیگ برتــر وارد هجدهمین هفته خود میشــود و در کنار رقابت تیمها برای صدرنشینی و قهرمانی، در جدول گلزنان لیگ هم رقابت تنگاتنگی بین مهاجمان برای رســیدن به آقای گلی دیده میشود.

سهم قابل توجه خارجیها در این رقابــت، کار علی علیپور را برای حفظ رکورد پرسپولیسیه­ا در کسب عنوان آقای گلی برای چهارمین دوره متوالی دشوار میکند.

کیروش اســتنلی سوارز، مهاجم ســپاهان در حال حاضر بــا ۰۱ گل زده، در صدر جدول گلزنان قرار دارد. پس از او علی علیپور از پرســپولیس و آنتونی استوکس از تراکتورساز­ی با ۸ گل در جایــگاه دوم قرار گرفتهاند و لوســیانو پریرا از فوالد هم با ۷ گل زده جایگاه ســومی جدول را به خود اختصاص داده است.

اســتنلی ســوارز با گلزنی مقابل سپیدرود در هفته گذشته، فاصله خود با رقیبانش را به دو گل رســاند. این مهاجم برزیلی از ۰۱ گل خود، دو گل را از روی ضربــات پنالتی وارد دروازه حریفــان کرده اســت و در بازیهای اخیر نشــان داده که با آمادگی کامل در تالش اســت کــه هر بــازی آمار گلزنیاش را بهبود ببخشد.

قــرار گرفتن آنتونی اســتوکس در جایــگاه دوم جــدول گلزنان با ۸ گل زده، علیرغــم اینکــه مدتــی از تراکتورســ­ازی دور بــود، آمار خوبی برای او به حســاب میآید. استوکس توانسته ۸ بار گلزنی کند که تنها یک بار آن از روی نقطه پنالتی بوده است. مهاجم تراکتورســ­ازی یــک بازی در ابتدای فصل و بازیهای آخر نیمفصل نخست را به دلیل مشکالت خانوادگی موفق نشد برای تیمش بازی کند که اگر در این مسابقه حضور داشت، چه بسا از کیروش استنلی هم در گلزنی پیشی گرفته بود.

لوسیانو پریرا، بازیکن تیم فوتبال فوالد دیگر بازیکــن برزیلی حاضر در جمــع گلزنان برتر لیگ اســت که با ۷ گل زده، در رتبه ســوم جدول قرار دارد. او با ۳ پنالتی از ۷ گل خود، برای اضافه شــدن به جمــع آقای گلهای لیگ برتر کار ســادهتری داشته است اما حاال با آمدن افشین قطبی و تحول احتمالی فــوالد، او هم میتواند یکی از مدعیان آقای گلی به حساب بیاید.

علی علیپور با هشت گل زده تنها گلزن ایرانی باالنشــین­ان جدول آقای گلی لیگ برتر است.

آقــای گل لیگ هفدهــم این بار برای تکرار موفقیت فصل پیش ســه خارجــی را رقیب خــود میبیند و با رفتن زوج نیمفصــل اول خود یعنی گادوین منشــا حاال کار ســختتری برای تکــرار عنوان آقــای گلی دارد. علیپور همچنین نماینده پرسپولیس برای حفظ رکورد این باشــگاه است چون ســرخهای پایتخت تنها تیمی هســتند که ۳ دوره متوالی لیگ برتر توانســتها­ند آقای گل لیگ را در تیم خود داشته باشــد. مهدی طارمی در لیگهای پانزدهم و شــانزدهم و علی علیپور در لیگ هفدهم به این عنوان رسیدهاند.

پرســپولیس با معرفی ۰۱ آقای گل از ســال 94۳۱ رکورددار است و پس از این تیم، استقالل با ۶ و ملوان با 4 بازیکن در ردههای بعدی هستند.

بعد از بازیکنان ایرانی، عراقیها با ۳ بازیکن بیشترین نماینده را در آقای گلهای باالترین ســطح فوتبال ایران از ســال 94۳۱ داشــتهاند. غالمرضا عنایتی و غالمحســین مظلومی با سه آقــای گلی در لیگ ایــران رکورددار هســتند و بعد از آنها هــم بازیکنانی چــون کریــم انصاریفــر­د، مهدی طارمی، فرشــاد پیوس، عزیز سپندار و حســین کالنی با دو آقای گلی در ردههای بعدی قرار دارند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran