Iran Varzeshi

باشگاه پرسپولیس: یک قهرمانیمان فدای داوری شد

-

بعــد از اتفاقــات بــازی فــوالد – پرســپولیس و اعتراضهایـ­ـی کــه پرسپولیسیه­ا به داوری این بازی داشتند، این باشــگاه برای برخورداری از سیســتم کمک داور ویدیویی(RAV) پیشنهادهای­ی را بــرای دپارتمــان داوری مطــرح کرد. مدیرعامل باشــگاه پرسپولیس حتی اعالم کرد که حاضر است برای تسریع بخشیدن به راهانــداز­ی این سیســتم در بازیهای پرســپولیس، کمک مالی کند. پیشنهادی که از سوی دپارتمان داوری، مورد استقبال قرار گرفت.

حــاال بعد از همــه این اتفاقــات، در حاشــیه نشســت خبــری پیــش از بازی پرســپولیس مقابل اســتقالل خوزستان، باشــگاه پرسپولیس بار دیگر به این موضوع تأکید کرده کــه میخواهد هرچه زودتر از سیســتم VAR بهرهمند شود. این باشگاه مدعی شــده که اگر اشتباهات داوری نبود، االن پرســپولیس برای کســب چهارمین قهرمانــی پیاپی خــود میجنگیــد. مدیر رسانهای باشگاه پرســپولیس این خواسته را اینطور بیان کرده اســت: «تاکید ما این اســت که هر چه زودتر از سیستم VAR در بازیهای پرســپولیس استفاده شود چرا کــه تیم ما تا این لحظه بیشــترین ضرر را از داوریها دیده اســت. این حق باشــگاه اســت که چنین درخواســتی داشته باشد. امســال میتوانســت­یم چهارمین قهرمانی پیدرپیمان را جشــن بگیریم اما همچنان حســرت این را میخوریم که چرا ۳ فصل پیــش در 4 بازی اول آن همه اشــتباهات داوری علیه پرســپولیس رخ داد و اگر یکی از آنها اتفاق نمیافتاد ما قهرمان میشدیم.»

برنامهریــ­زی ســازمان لیــگ برای بازیهای پرســپولیس، مورد دیگری است که مورد انتقاد پرسپولیسیه­اســت. پندار خمارلو دربــاره آن میگوید: «متاســفانه طوری برنامهریزی کردند که اصال شــرایط مــا را در لیگ قهرمانان در نظر نگرفتند. ما باید با برنده پاختاکور و النصر بازی کنیم و ۳ روز بعد به قائمشهر برویم در شرایطی که وضعیت پروازی آنجا مشــخص نیست. بعد از آن نیز باید ۳ روز بعد راهی قطر شــویم آن وقت اعالم میکنند چرا برای بازیهای پرســپولیس مدارس تعطیل میشود، پرواز اختصاصی میگیرند، این باشگاه حکومتی اســت ...و اما کاری نداریم کــه چرا برای بازی ذوبآهن و ســایپا که در آسیا بازی دارند لیگ را تعطیل میکنند؟ ما کاری به باشگاههای دیگر نداریم اما به ما هم کاری نداشته باشند.»

چرا باشگاه پرســپولیس برای برنامه بازیهایش به ســازمان لیگ و فدراسیون فوتبال فشــار نمیآورد؟ این ســوالی است کــه مدیر رســانهای باشــگاه دربــارهاش میگوید: «باشــگاه دولتی هســتیم و قرار نیست هرگونه نامهنگاریه­ایی که میشود شفافسازی کنیم. در این مواقع صالح این است که یکسری مســائل عنوان نشود اما هواداران شــک نکنند باشــگاه هر اقدامی که الزم باشــد را در مورد این مساله انجام میدهد. به هیچ وجه مقابل اشــتباهات و حقخوریهایی که از پرســپولیس میشود کوتاه نیامده و نخواهیم آمد و به هر شکلی که شده اعتراض خود را نشان میدهیم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran