Iran Varzeshi

امیر عابدزاده: زمان میخواهم تا دوباره به ترکیب ماریتیمو برگردم

-

امیر عابدزاده بعد از جام ملتهای آســیا، پروژه تازهای را در ماریتیمو پیش رو دارد. او دوباره باید بجنگد تا به دروازهبان اول ماریتیمو تبدیل شود. این یک چالش تکراری برای امیر است. ماریتیمو در این چند وقت دوری امیر از تیم، نتایج درخشانی نگرفت و به پله پانزدهم سقوط کرد. با امیر عابدزاده و حرفهایش درباره ماریتیمو، تیم ملی و جام ملتها همراه شوید.

از نیمههــای فصل قبــل و البته فصلی که در آن هســتیم دروازهبان اصلی ماریتیمو بودی. حاال در بازگشت بــه پرتغال آیا باید برای رســیدن به ترکیب اصلی رقابت را از اول شــروع کنی؟

خب من هشت بازی نبودم و قبل از اینکه برای جــام ملتها بیایم، مربی گفت میخواهد دروازهبان دیگر تیم را اســتفاده کند. میخواســت او برای بازیهای سختی که داشتیم آماده باشــد و به همین خاطر بازیهــای زیادی را از دســت دادم. با این حال شــکرگزار هستم چون حضور در جام ملتهــا را تجربه کردم. به نظرم همیشــه اینطوری اســت چیزی را از دســت بدهی چیز دیگری به دســت مــیآوری. در حال حاضــر هم با تاش و صبر ســعی میکنم دوباره جایگاهم را به دســت بیاورم هرچند کار ســختی اســت و مثل این اســت که مصدومیت طوالنی مدت داشــته باشید و این زمان میبرد تا دوباره بتوانید به ترکیب اصلی برسید.

ماریتیمو اما در این مدت ســیر کامال نزولی داشته و به رتبه پانزدهم رسیده است.

بلــه تیم در حال حاضر در شــرایط خوبی نیست. در هشت بازی که من نبودم بیشــتر بازیها را باختیم و تنها ســه برد آوردیــم و االن متاســفانه در پایین جدول حضور داریم اما همه داریم تاش میکنیم و مــن هم تاش مضاعفــی میکنم که به ترکیب برســم و بتوانم بازیکن موثری برای تیم باشم.

تجربه حضــور در جام ملتهای آســیا با وجود از دست رفتن جایگاه اصلیات در تیم باشــگاهی چه جور تجربهای بود؟

جام ملتها تجربه خیلی خوبی بود هرچند بازی به من نرسید اما حضور با تیم ملی در چنین تورنمنتی افتخار آمیز است. من با این وجود تمام تاشم را کردم که به بچهها انرژی بدهــم چون همه ما یک تیم بودیــم. در جام ملتها تمــام تاشمان را کردیم دل مردم را شــاد کنیم اما متاسفانه پایانــش اصا خوب نبود. انشــاءا... که در تورنمنتهای آینده از این تجربهها استفاده و جبران کنیم.

در بازی با ژاپن چرا بازیکنان تیم ملی کمی عصبی به نظر میرســیدند. دلیل این موضوع چه بود؟

فکر نمیکنم خیلــی بچهها در این بازی عصبی بودند. به نظر من موضوع این بود که ما در این تورنمنت تا به حال عقب نیفتاده بودیم. شــاید اگر به عقب برگردیم و برابــر عمان یا بازیهــای دیگر یک گل میخوردیــم و جبــران میکردیم آن وقت برایمان درس میشــد. در بــازی با ژاپن زمانی کــه گل خوردیم یک کمی خودمان را گــم کردیم. انــگار بخواهیم همه چیز را بیخیال شــویم و جبران کنیم و این باعث شد گلهای بیشتری دریافت کنیم. بعد از گل اگر بچهها عصبــی بودند به خاطر این بود که میخواســتن­د نتیجه برگردد و فشار بازی هم خیلی باال بود.

حاال که جام ملتها تمام شــد آیا فکر میکنی ما توانایی شکست ژاپن را در این تورنمنت داشتیم؟

ما صددرصد توانایی شکســت ژاپن را داشــتیم. ما شانس اصلی قهرمانی بودیم ولــی فوتبال بــازی لحظهها اســت و یک لحظــه غافلگیــری روی گل خوردن باعث میشود نتوانی برگردی و زمان کافی برای جبران داشته باشــی. فکر میکنم ژاپنیها دیسیپلین و نظمشــان را به تیم ما دیکته کردنــد . آنها کل بازی را یــک جور بازی کردند و توانستند بازی را ببرند اما اگر یک بار یا چند بار دیگر با ژاپن بازی کنیم ایران میتواند در مجموع برنده باشــد. تیم ملی در جــام ملتها در بازیهــای قبلی آنقدر خوب بازی کرده بــود که همه تیمها از ما میترسیدند.

فضای تیم ملــی در جام ملتها چطور بود؟

فضای تیم ملی خیلی خوب بود. این دومین تورنمنت بزرگی بود که در کنار تیم ملی بودم. هرچه زمــان میگذرد بچهها با هم هماهنگتر و رفیقتر میشــوند و فکر میکنم ایــن همدلی خیلی بــه تیم ملی کمک میکند.

کارلوس کیروش بعد از هشــت ســال از ایران رفت. نظرت درباره او و عملکردش چیست؟

فکــر میکنــم کارلــوس کیروش میتوانســت خیلی بهتر برود. حقمان بود که در جام ملتها به مقام بهتری برســیم و اینطــوری رفتــن کیروش هــم خیلی شیرینتر میشد. به نظرم مربیهای خوب ســخت فراموش میشــوند و ســخت گیر میآیند. کــیروش هم یکــی از آنها بود. مــن خیلی از او یاد گرفتم و معتقدم خیلی برای کشورمان زحمت کشید. از او ممنونم و برایش در چالــش بعدیاش در تیم ملی کلمبیا بهترینها را آرزو میکنم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran