Iran Varzeshi

در سنپترزبورگ منتظر سردار باشید

-

در روزهایــی که لیگ برتر روســیه همچنان تعطیات زمســتانی را میگذرانــد، قهرمان نیمفصل این کشــور در یکشانزدهم نهایی لیگ اروپا شکست تلخی را تجربه کرد.

ورزشگاه مملو از جمعیت شــکری سراج اوغلو در قلب استانبول شب گذشته شــاهد برتری فنرباغچه مقابل زنیت ســنپترزبو­رگ بود. این جدال که براساس تقویم یوفا زودتر از موعد برگزار شــد از آنجا برای ایرانیها اهمیت داشت که با انتقال 12 میلیون یورویی ســتاره تیم ملی همه نگاهها را به سردار آزمون دوخته بود تا بازگشتی رویایی به رقابتهای اروپایی داشته باشد.

سرگئی سماک ســرمربی زنیت همانطور که پیشبینی میشــد ترجیح داد خرید جدید خود را روی نیمکت نشانده و از زوج دزوبیا و دریوســی آرژانتینــ­ی در خط حمله بهره ببــرد اما اوضاع برای قهرمان نیمفصل روسها چندان خوب پیش نرفت بخصوص بعد از اینکه بازیکن شماره 20 این تیم پنالتی دقایق پایانی نیمه نخست را نیز از دست داد. در نیمه دوم وقتی مهاجمان زنیت در به ثمر رســاندن گل تســاوی ناکام ماندند، ســماک ترجیح داد تا از ســتاره 12 میلیون یورویی خود با پیراهن شماره 7 رونمایی کند.

ســردار که از دقیقه 74 جایگزین رقیب آرژانتینی شد، در ایــن دقایق دو تا ســه یورش نصف و نیمــه روی دروازه فنرباغچه داشت اما مشخصا هنوز به فرم آمادگی بدنی الزم و همینطور هماهنگی کامل با دیگر ســتارههای تیم جدید نرسیده بود. نکتهای که خود سرگئی سماک هم به آن اشاره کرد و در کنفرانــس مطبوعاتی گفــت: «برخی خریدهای جدید ما تنها دو تا سه جلسه تمرین کرده بودند مثل سردار آزمون. از همین رو مشکاتی برای این بازی داشتیم که باید آنها را برای جدال برگشت به حداقل برسانیم».

ســرمربی زنیت با اشــاره به اینکه باخــت 0-1 نتیجه چندان بدی هم نبود به طرفداران این تیم وعده داد در بازی برگشت که هفته آینده در سنپترزبورگ برگزار میشود این باخت جبران خواهد شــد تا زنیت راهی مرحله بعد شــود. جدالی که انتظار میرود ســردار آزمون در آن بهعنوان زوج دزوبیا بتواند شــروع تلخ خود در چالــش جدید با زنیت را جبران کند و بــرگ برنده قهرمان نیمفصــل روسها برای بازگشتی رویایی لقب بگیرد.

ســردار بهعنوان وارث پیراهن شماره 7، همان پیراهنی که هالک با آن روزهای بسیار دیدنی را برای طرفداران رقم زد مســلما در بازی برگشت در ورزشگاه یک میلیارد دالری کریستوفسکی ســنپترزبو­رگ نگاه همه را باالی سر خواهد داشت تا بهعنوان یکی از خریدهای بزرگ زمستانی ارزشهای خود را به رخ بکشــد و نشان بدهد که سرمایهگذار­ی باشگاه روی او غیرمنطقی نبوده. سردار میتواند ستاره زنیت باشد، اگر فرصتی کوتاه را برای هماهنگی پشت سر بگذارد.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran