Iran Varzeshi

راهاندازی بوکس زنان در ایران

-

زن مسلمانفدرا­سیوناجازهد­اد جهانیتا با بوکسبا حجابدر تصویبقانون­ی رویدادهایب­ه این بوکسورهای فدراسیون حضوربعداز داشتهجلســ­هباشند. کمیته اجرایی این فدراسیون در استانبول، فدراســیون جهانی اعالم کرد زنان مســلمان میتوانند از این به بعــد در صورت نیاز بــا حجاب در میادین حاضر باشــند. در رشــتههایی چون شمشــیرباز­ی، والیبال و بســکتبال نیز فدراســیون­های جهانی مشــابه چنین تصمیمی را گرفتند و به ورزشــکارا­ن مســلمان اجازه میدهند با حجاب در میادین ورزشی حاضر باشند.

این در حالی اســت که اخیرا یکی از گروههای فرانسوی خواستار حذف تمامی نشــانههای اسالمی در بین ورزشکاران برای المپیک ۴۲۰۲ شده که قرار است در پاریس برگزار شود.

فدراسیون بوکس ایران هم مدتی است که در تالش است تا بوکس بانوان فعالیتش را شروع کند. با تصویب این قانون به نظر نخستین مانع برای فعالیت رسمی بانوان در ورزش بوکس برداشته شده است.

فدراســیون بوکس مدت زیادی است که شعار راهاندازی این رشــته در بخش بانوان را میدهد اما اینکه تا چه اندازهای در عمل این فعالیت دیده شود، سوال مهمی است.

در بوکس مردان که نزدیک به ۰7 ســال اســت در ایران فعالیت میکند، هنوز زیر ساختها با مشکالت اساسی روبهرو است و حتی در راه برگزاری اردوها و حضور در تورنمنتها هم مشــکالت جدی وجود دارد اما فدراســیون مدام با آب و تاب راهاندازی بوکس بانوان را تبلیغ میکند!

شاید کشتی بانوان بتواند تجربه خوبی برای بوکس بانوان باشــد و بهتر است که مسووالن فدراســیون بوکس با بررسی وضعیت کشتی بانوان درباره بوکس بانوان هم حرف بزنند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran