Iran Varzeshi

مرگ در تئاتر رویاها

پیروزی تمام عیار تجربه و کالس پاریسنژرمن و توخل برابر خامی سولشر و محدودیتهای منچستر

- مارک آگدن ‪Mark Ogden‬

لیــگ قهرمانــان جایــی بــرای مخفی شــدن ندارد اما اوله گونار سولشــر واقعا یکی الزم داشــت چون منچســتریو­نایتد او در برابر توماس توخل و پاریســنژر­من از نظر کاس و هوشــیاری کم آورد. اگــر باخت خانگی 2 بر صفر بــه اندازه کافی بد نیســت، مربی نروژی شــاهد مصدومیت دو تا از بازیکنان سرحال و تاثیرگذارش، جسی لینگارد و آنتونی مارسیال و همچنین اخراج پل پوگبا که باعث میشود در بازی برگشــت در پارک دپرنس حضور نداشته باشــد، بود که ناکامی او را تکمیل کرد. یونایتد با خوشــبینی زیادی وارد بازی شد اما تجربه و کاس پاریســنژر­من در برابر خامی سولشر و محدودیتهای تیمش برنده تمام عیاری بود.

سولشــر بعد از جانشــینی ژوزه مورینیو در ماه دســامبر بهعنوان یک مربی موقت عالی عمل کرده بود با 10 برد و یک تســاوی در 11 بازی اما در این بازی، واقعیت، برخورد ســخت و تلخی با این نروژی داشت. پاریسنژرمن دو مهاجــم بزرگ خود، نیمار و ادینســون کاوانی را در اختیار نداشــت اما نبودن آنها به چشــم نیامد چون کیلیان امباپه، مارکو وراتی و آنخل دیماریا که توسط هواداران سابقش هو میشد، پیروزی قهرمان فرانسه را طراحی و اجرا کردند تا یک پایشان در یکچهارمنها­یی باشد.

پایــان ناخوشــاین­دی بــرای دوران شکســتناپذ­یری مربی 45 ساله روی نیمکت شــیاطین ســرخ رقم خورد آن هم در «تئاتر رویاها» و انتخاب بازیکنان و برنامه او به خوبی توسط همتایش شناسایی و خنثی شد. یونایتد تا اینجا میتوانست بیاید و توخل، مربی بادانش سابق بوروسیادور­تموند، نشان داد برای موفقیت در مراحل حذفی لیگ قهرمانان، باید یک نابغه تاکتیکی باشی. سولشر شاید در رختکن هوش تاکتیکی باالیی داشــته باشد اما این آن چیزی نبود کــه کنار نیمکت بروز پیــدا کند. توخل، مارکینیوش را مامور مهار پوگبا کرد که ستاره دوران تحــول یونایتد بود امــا به طور کامل از کار افتاد. یونایتد راه حلی برای ناکارآمدی خط میانیاش پیدا نکــرد و رفته رفته از بازی محو شد. آن طرف، وراتی نیمه آماده در مرکز زمین قدرتنمایــ­ی کرد و نه آندر اررا و نه نمانیا ماتیچ توان کنترل بازیساز ایتالیایی را نداشتند.

سولشــر بدشــانس بود که مارســیال و لینــگارد را به خاطر ناراحتــی عضانی قبل از شروع نیمه دوم از دست داد، بیرون آمدن آنها نه تنها شــانس اندک یونایتد برای عقب راندن پاریســیها و دفاع از خط حمله را کاهش داد بلکه نداشــتن عمق در تیم منچستریونا­یتد را به رخ کشــید. الکسیس سانچس جای لینگارد را گرفت امــا به جای فرصــت دادن به روملو لوکاکو که میتوانســت مارکوس رشفورد را از راست راه بیندازد، سولشر خوان ماتا را به جای مارســیال آورد که هم سرعت الزم را نداشت و هم نمیتوانست در سمت راست خط حمله سه نفره بازی کند. ماتا از اشــلی یانگ هم حمایت نمیکــرد و بال آرژانتینی بارهــا در نیمه دوم کاپیتان منچستریونا­یتد را با سرعت و تکنیکش به دردســر انداخت بخصــوص روی پاس گل دومش که توسط امباپه به ثمر رسید.

تنهــا هــواداران بیش از حد خوشــبین یونایتد امید دارند تیمشان در بازی 15 اسفند بتواند این شکست را جبران کند اما یک تصویر بزرگتر هــم وجــود دارد و آن موقعیت مربی است. برای نخستین بار اعتبار و قابلیت سولشر بهعنوان مربــی محک خورد و این نروژی نمره خوبی نگرفت. یونایتد به کسی نیاز دارد که در این سطح تفاوت ایجاد کند یعنی همان کاری که توخــل با وجود مصدومیتها و مشــکات تاکتیکی برای پاریسنژرمن انجام داد.

سولشــر میتوانــد در بازیهــای پیش رو مقابل چلســی، لیورپول و منچسترســی­تی ارزشش را ثابت کند اما باید حداقل در دو تا از این بازیها کاری کند تا مقامات باشگاه را برای ســپردن هدایت تیم به او متقاعد کند و کارش سختتر میشــود اگر لینگارد و مارسیال زمان بیشتری تیم را همراهی نکنند.

داشــتن روندی خــوب در لیگ برتر یک چیز است و انجام آن در بازیهای سخت لیگ قهرمانان برابــر تیمهای پرســتاره چیز دیگر. سهشــنبه شب سولشــر در این آزمون رد شد و رویاپردازا­نــی که فکر میکردنــد او بهترین کسی اســت که میتواند تیم را به جایگاه خود بازگرداند، از خواب بیدار شدند.

منبع:

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran