Iran Varzeshi

سرانجام ‌این‌چهره‌پیروز‌شد:‌ علیرضا‌منصوریان!

پیروزی ذوبآهن مقابل الکویت باعث شد اتفاقات خوب و مثبتی برای این تیم اصفهانی بیفتد. اول اینکه نوار نبردن علیرضا منصوریان در ذوبآهن اصفهان پاره شد. منصوریان 3 ماه است که در ذوبآهن حضور دارد و 4 بازی لیگ برتر را تجربه کرده اما تا االن تنها 3 امتیاز کسب کرده،

-

دقیقــا 3 مــاه از حضــور علیرضــا منصوریــان در ذوبآهــن میگــذرد. منصوریان که در نفت تهران و اســتقالل تجربه مربیگری داشت، به ذوبآهن رفت تا بــه ناکامیهای این تیــم پایان دهد؛ ناکامیها و البته نوســان در نتیجهگیری کــه در زمــان حضور امید نمــازی رقم خورد. منصوریان در همان ابتدا، دســت به کار شد و جلوی رفتن رشید مظاهری از ذوبآهن اصفهــان را گرفت. او اجازه جدایی به هیچ بازیکنی نداد و سعی کرد بیــش از هر چیز روی اتحــاد و همدلی تیمش کار کند؛ مســالهای کــه ظاهرا در زمان امید نمــازی از بین رفته بود و بازیکنان به دالیل مختلف به چند دسته تقسیم شده بودند. ذوبآهن با منصوریان در نخستین بازیاش شکست خورد. آن هــم در یک بازی خانگــی مقابل پارس جنوبی جم که شــرایط چندان خوبی به لحاظ مالی و روحی نداشتند.

با این شکســت، بحث مشکل بدنی تیم به وجود آمد که نمازی نسبت به آن موضع گرفــت و اعالم کرد چنین چیزی نیســت. بعد از آن، ذوبیها مقابل فوالد خوزستان و نفت مسجدسلیمان که آنها هم در آن مقطع شــرایط چندان خوبی نداشــتند، به تســاوی رضایت دادند. با این نتایج نیم فصل اول به پایان رســید و فرصت خوبی به منصوریان داده شد تا تیمش را آنطور که میخواهد آماده کند. منصوریان به باشــگاه اعالم کرد محسن مســلمان را نمیخواهد و ایــن بازیکن راهی ســپاهان شد. شاید این اتفاق برای بیشتر شدن همدلی در تیم رقم خورد اما به هر حــال او یکی از هافبکهای اصلی تیمش را از دســت داد. عارف غالمی هم راهی فوالد خوزستان شد اما چند بازیکن جدید به تیم اضافه شــدند که مهمترین آنهــا محمدرضا خلعتبری و کریســتین اوساگونا بود.

علیرضا منصوریان روی این بازیکنان حســاب ویژهای باز کرد اما خلعتبری در بازی مقابل نساجی مازندران مصدوم شد تا مثل رحیم زهیوی خانهنشــین شود. ذوبآهن در این بازی خانگی هم مقابل نســاجی مازندران که مشــکالت زیادی داشــت و کارش را با مجید جاللی خیلی دیر شــروع کرده بود، به تساوی رضایت داد. با این نتایج، امیــد چندانی به بهتر شدن شرایط با علیرضا منصوریان وجود نداشــت و نگرانیهای هواداران این تیم برای لیگ قهرمانان آسیا بیشتر و بیشتر شد.

ذوبآهــن باید در نخســتین بازی پلیآف لیگ قهرمانان آسیا که به صورت تک بازی برگزار میشــود، مقابل الکویت کویت قرار میگرفت. این تیم که معموال در آسیا یکی از مدعیان بود و تجربه زیادی در این رقابتها دارد، میزبان تیم کشوری شد که چند سالی فوتبالش تعلیق بود. با این شــرایط، به نظر میرسید ذوبآهن کار ســختی برای کسب پیروزی ندارد و حتی خیلیها امیدوار بودند سبزپوشــان اصفهانی بــا چند گل، حریــف را راهی خانهاش کنند اما اینطور نبود. ذوبآهن در مقابل الکویت چندان خوب ظاهر نشد و نتوانست انتظارات را برآورده کند. البته این تیم تالش نسبتا خوبی برای رسیدن به دروازه حریف داشــت امــا ناکام بود، ضمن اینکه درخشش رشید مظاهری هم باعث شــد هیچ گلی رقم نخورد. با این شرایط، بازی به وقتهای اضافه کشیده شــد که دیگر همه منتظر پنالتی بودند اما در نیمه دوم وقتهــای اضافه، روی یک ضربه ایستگاهی، کریستین اوساگونا، خرید جدید ذوبآهن با یک ضربه سریع و دقیق، دروازه الکویت را در دقیقه 110 باز کرد. ایــن گل، آنقدر غیرمنتظره بود که شــادی عجیبی در ورزشــگاه شاهد بودیم.

با همین گل، طلســم نبردن علیرضا منصوریان در ذوبآهن اصفهان شکسته شــد و به پیروزی رســید. طلســم تیم یک ســرمربی جوان اما باتجربه در لیگ قهرمانان آســیا که حتی با نفت تهران به مرحله یک چهارم پایانــی این رقابتها هم صعود کرده بــود. این پیروزی آنقدر برای منصوریان شــیرین بــود که بعد از ســوت پایان بازی ســجده شکر به جای آورد. برای ســرمربی جوانــی که تا االن 4 بــار حضــور در مرحله پلــیآف لیگ قهرمانان آســیا را با تیمهای نفت تهران 2( بار)، اســتقالل (یک بار) و ذوبآهن (یک بار) تجربــه میکرد. البته کار هنوز برای منصوریان در پلیآف تمام نشــده. ذوبآهن در مرحله بعــدی پلیآف باید مقابل الغرافه قطر قرار بگیرد، آن هم در یک بــازی خارج از خانه. این بازی بدون شک سختتر از بازی با الکویت است اما برد مقابل الکویت باعث شده تیم اعتماد بــه نفس باالیــی پیدا کنــد و با روحیه بیشــتر مقابل الغرافه قرار بگیرد؛ مقابل تیم مهدی طارمی که شــناخت خوبی از منصوریان و تیمش دارد.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran