Iran Varzeshi

رحمتی، بنجامین باتن استقالل

10 کلینشــیت، 4 ماه بدون گل خورده، 522 دقیقه بسته نگه داشتن دروازه و هر 292 دقیقه یک گل خورده، آمار فوقالعادها­ی است که مهدی رحمتی به نام خود ثبت کرده. آماری که اگر اختصاص بهترین خط دفاع لیگ به استقالل را کنارش بگذاریم، بیشتر به کار بزرگی که رحمتی انجام دا

-

مهــدی رحمتــی هنــوز هم یکــی از دروازهبانه­ای آماده لیگ برتر است. دروازهبانی که مقابل پیکان هم کلینشــیت کرد تا تعداد کلینشیتهای او در این فصل دو رقمی شود. کاپیتان استقالل موفق شد دهمین کلینشیت این فصل خود و یازدهمین کلینشیت تیمش را در هفته شانزدهم ثبت کند تا از حیث بسته نگه داشتن دروازه، از سایر دروازهبانه­ای لیگ هجدهم جلو باشد.

مهــدی رحمتی ایــن فصــل 3۱ بار در ترکیب اســتقالل قرار گرفته کــه تنها 4 بار مقابل ذوبآهــن، پارسجنوبــ­ی جم و نفت مسجدســلیم­ان دروازهاش باز شده است. از 4 گلی که رحمتی خــورده یک گل از روی نقطه پنالتــی و یک گل هم گل به خــودی مدافعان اســتقالل بوده اســت. یک آمار فوقالعاده برای دروازهبانی که انگار هر چه سنش باالتر میرود، آمادهتر میشود.

رحمتی با ثبت ۰۱ کلینشیت در 3۱ بازی و دریافت 4 گل در ایــن بازیها، میانگین یک گل بــه ازای هر 292 دقیقه بازی را به نام خود ثبت کرده اســت. آخرین باری که دروازه مهدی رحمتی در لیگ برتر باز شــد، دقیقه ۸۸ بازی معوقه از هفته ششــم بود که 4۱ مهر در مسجد ســلیمان برگزار شــد. از آخرین گل دریافتی او در لیگ بیشــتر از 4 ماه میگذرد و رحمتی در این مدت هرگاه درون دروازه استقالل ایستاده، دروازهاش را روی مهاجمان لیگ برتری بســته نگه داشــته. استقالل بعد از بازی مقابل نفت در مسجدسلیمان، 9 بار در لیگ به میدان رفته که 3 بار حســینی و ۶ بار رحمتی درون دروازه این تیم قرار گرفتهاند.

رحمتی با ۶ کلینشــیت پیاپــی به عالوه 2 دقیقه از بازی با نفت مسجدســلیم­ان، شمار دقایــق حفظ دروازهاش در لیگ را به عدد 24۵ دقیقه رســانده اســت. در حال حاضر حســین حســینی با ۵4۸ دقیقه گل نخــوردن صاحب رکورد طوالنیترین دقایق بســته نگه داشــتن دروازه در فوتبــال ایــران اســت و رحمتی این شــانس را دارد تــا با 3 کلینشــیت دیگر، این رکورد را بشکند.

نکتــه جالب در مــورد آمادگــی مهدی رحمتی و بازگشت به روزهای اوج، سن او است که اکنون به عدد ۶3 رسیده. رحمتی را میتوان بنجامین باتن اســتقالل دانســت. بنجامین در اواخر قرن نوزدهم و در ســن ۰۸ سالگی به دنیا آمده و با گذشــت زمان، در حالــی که دیگران پیرتر میشــدند، او جوانتر میشــد. اتفاقی که حاال برای مهدی رحمتــی در فوتبال ایران رخ داده. او هر چه ســن و سالش باالتر میرود، اوج میگیرد و بهتــر از روزهای جوانی درون دروازه میایستد. برای آمادگی رحمتی البته این مثال را هــم میتوان به کار بــرد: «دود از کنده بلند میشود.»

درخشــش مهدی رحمتی باعث شــده تا استقالل، بهترین خط دفاع لیگ را تا پایان هفته هفدهــم در اختیار بگیرد. اســتقالل تا اینجای فصل که ۶۱ بــازی انجام داده- یک بازی کمتر از اکثر تیمها- فقط ۶ بار دروازهاش باز شــده و از ایــن حیث بهترین آمــار را به خود اختصاص داده. حتی بهتر از پرسپولیس که تا قبل از بازی مقابل فوالد تنها ۶ گل دریافت کرده بود اما حاال با ۸ گل خورده در رده دوم بهترین خطوط دفاع لیگ برتر قرار دارد. بیشک مهدی رحمتی یکی از دالیل اصلی ثبت این آمار اســت. دروازهبانی که با جدایی کارلوس کیروش از تیم ملی، شاید اتفاقهای جدیدی را نیز تجربه کند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran