Iran Varzeshi

چشمی در دفاع یا هافبک؟ فقط شفر میداند

-

مصدومیت فرشید باقری و از آن سو محرومیت محمد دانشگر معادالت ترکیب اســتقالل را تغییر داده است و وینفرد شــفر باید ترکیبی که مقابل پیکان موفق بود را تغییر دهد. شــفر در این شــرایط برای انتخاب زوج خط دفاع خود دو راه پیش رو دارد. راه اول انتقال منتظری به دفاع میانی و بازی گرفتن از ایــن بازیکن در کنار آرمین سهرابیان است و راه دوم میدان دادن به روزبه چشمی در این پست است.

با توجه به اینکه چشمی بارها در این پست برای اســتقالل بازی کرده احتمال حضــور او در دفاع میانی دور از ذهن نیســت اما مسالهای که ذهن شفر را درگیر کرده محرومیت فرشید باقری اســت. در این شرایط شفر باید گزینــهای را هم برای بازی در پســت هافبک دفاعی انتخاب کند که باز هم نگاه سرمربی استقالل به روزبه چشمی خواهد افتاد.

البتــه علــی کریمی هــم برای این پســت گزینه مطلوبی اســت اما آسیبدیدگی این بازیکن و تمرینات نه چندان سفت و سختی که در روزهای اخیر انجام داده شــاید شــفر را ناچار به نیمکتنشــی­ن کردن ایــن بازیکن کند که اگر چنین شــود آنگاه چشمی باید از میان گزینههای بازی در پست دفاع میانی حذف و به پســت هافبک دفاعی منتقل شود. به هر حال چشمی در هر پســتی برای استقالل به میدان برود، میتواند نقــش انکارناپذی­ری در پیروزی اســتقالل ایفا کند و در بازی دشوار مقابل تراکتورساز­ی که داشتن عناصر دفاعی باتجربه نقش بســیاری در موفقیت در آن ایفا میکند، حضور چشــمگیری در ترکیب تیمش داشته باشد. چشمی چه در پست دفاع میانی و چه در پست هافبک دفاعی مهرهای ارزشمند است که بخش اعظمی از بار فنی استقالل را هم به دوش میکشد. البته شفر از گزینه دیگری هم میتواند در پست هافبک دفاعی بهره بگیرد که نام آن گزینه امید نورافکن است.

بازیکنــی که در بازی بــا پیکان در پســت دفاع چپ قرار گرفت. شاید شــفر در نهایت میــالد زکیپور را در پســت دفاع چپ قرار دهد و توأمان از نورافکن، چشمی و حتی علی کریمی در خط میانی بهــره بگیرد تا کمربند آن منطقه را به روی بازیکنان سرعتی تراکتورساز­ی سفتتر کند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran