Iran Varzeshi

باید خودم را از باالی برج میالد پایین بیندازم

-

بازی با فوالد را که نخســتین بازی از چهارگانه بازی با خوزســتانی­ها بود، پرسپولیس باخت و حاال باید مقابل اســتقالل خوزستان بایستد. تیمی با امتیازهای تکرقمی که در قعر جدول گرفتار شــده و البته بیشترین شکســت مقابل یک تیم در لیگ برتر را در بازیهایش با پرسپولیس تجربه کرده است. با این حال برانکو ایوانکوویچ از ســختیهای بازی با این تیم گفته و دالیلش هم پذیرفتنی اســت: «استقالل خوزستان جوان شــده و بازیکنان جوانش انگیزه و شادابی زیادی دارند تا خودشــان را مقابل پرســپولیس نشــان دهند. ما اما همیشــه به این فکر میکنیم که چنین تیمهایی خطرناکتر هستند.» تنها نگرانی آقای ســرمربی شاید فقط تکرار اشتباهات داوری بازیهای قبلی باشد که اتفاقا برانکو آن را به زبان آورده و ابراز امیدواری کرده که دوباره یقه او و تیمش را نگیرند.

بعد از تجربه نخستین شکست، برای بازی با استقالل خوزستان آمادهاید؟

گزینه اول ما در این بازی پیروزی اســت اما نباید فراموش کرد که پدیده به ســختی تیم استقالل خوزستان را برد. حریف ما چیزی برای از دست دادن ندارد و قطعا تالش زیادی خواهد کرد تا امتیاز بگیرد. اســتقالل خوزستان جوان شــده و آنها انگیزه و شــادابی زیــادی دارند تا خودشان را مقابل پرســپولیس نشان دهند. ما همیشه به این فکر میکنیم که چنین تیمهایی خطرناک هســتند اما قطعا و فقط برای پیروزی به میدان میرویم. شکست مقابل فوالد نمیتواند ما را متزلزل کند و حتی انرژی مضاعفی به تیم بخشیده است.

بــا این هجمهای که به پرســپولیس وارد شــده، همچنان تیمتان را مدعی اول قهرمانی میدانید؟

قطعــا هــدف اول ما قهرمانی اســت و قصد نداریم زیر فشــارها از مسوولیتمان شانه خالی کنیم. هر چنــد میدانیم هر تیمی مقابل پرســپولیس قرار میگیرد، انگیزههای متفاوتی دارد.

از داوری بازی با فوالد خیلی عصبانی بودید. نگران نیستید که اشتباهات علیه پرسپولیس تکرار شود؟

مــن بارها گفتهام و االن هم دوباره تکرار میکنــم که ما فقــط و فقط خواهــان داوری عادالنه و محترمانه هســتیم. مــن را به خاطر همین خواهشــی که داشــتم محروم کردند اما خودشــان بنشــینند و آنالیز کنند که در اهواز چه اشــتباهات­ی علیه پرسپولیس رخ داد. همین کــه در بازی یک دقیقه کمتر وقت اضافه گرفته شد، خودش گویای همه چیز است. ببینید چرا پنالتی پیکان در این هفته گرفته نشد و گل اول سپاهان به چه شکلی به ثمر رسید.

میخواهید بگویید اشتباهات داوری برنامهریزی­شده است؟

من دنبال هیاهو نیستم و باز هم ترجیح میدهم ســکوت کنم. ما اگــر در بازی با فوالد موقعیتهایم­ان را گل میکردیم، االن داســتان خیلــی فرق میکرد. خودتان شــاهدید که فضا برای پرســپولیس به چه شــکل است و دیدید کــه داوری را که در یکــی از بازیهای مهم ما عالی ســوت زد، کم مانده بود سنگباران کنند. ایــن را هم اضافــه کنم که در پایــان نیمفصل اول آنالیزهایـ­ـی روی داوریها صورت گرفت و مشخص شــد پرسپولیس بیشــترین ضرر را از داوریها دیده اســت. شــما بگویید کدام تیم را مجبور کردند در فیفادی بدون ملیپوشانش مقابل پیکان بازی کند؟ بله، آن تیم پرســپولیس بود! ما دو بازی خود را بدون ملیپوشان انجام دادیم چون چارهای نداشتیم. زمانبندی به شکلی بود که باید در این مســابقات به میدان میرفتیم، اگر چه در وضعیت بغرنجی قرار داشتیم.

پس به فشــردگی بازیهای پرسپولیس هم اعتراض دارید؟

این برنامــه اصال عادالنه نیســت. همین فشردگیها باعث شــد بازیکنانی چون انصاری و ماهینی به آن شــکل مصدوم شــوند، چون واقعاً زمانی برای ریکاوری وجود ندارد و نخواهد داشت. ما قبــل از فینال لیگ قهرمانان بازی ســنگینی مقابل ســایپا داشتیم و در آن مســابقه هم داور با گل خطایی که آن را درســت اعالم کرد، به ما ضربــه زد. با این حال فردای آن بازی بدون اینکه اعتراضی کنیم، راهی ژاپن شدیم. جالب است که علیرغم تمام این بیمهریها میگویند همه چیز برای قهرمانی پرســپولیس آماده شده. ما برخالف آنچه میگویند قرار است قهرمانمان کنند، تیمی هستیم که بیشــترین ضرر را از داوریها دیده و این را با دلیل و مدرک ثابت میکنیم. ضمن اینکه هیچوقت هم گلهای نکردیم.

اما سعید فتاحی گفته که برنامه بازیهای پرسپولیس از قبل با شما هماهنگ شده!

بله، برنامه با ما هماهنگ میشود اما به چه شــکل؟! برنامه را به ما ارائه میدهند و میگویند این برنامه اســت، آیا از آن رضایت دارید؟ من هم میپرســم آیا امکان تغییر برنامــه وجود دارد که میگویند نه، همین اســت. آنوقت است که من باید بروم و خودم را از برج میالد پایین بیندازم.

اتفاقا پیشکســوتا­ن پرســپولیس هم در فضــای مجازی جــوی راه انداختهاند و میگویند باشگاه باید به فدراسیون و سازمان لیگ فشار بیاورد.

نمیدانــم چه جوابی به این ســوال بدهم. هر کســی نظر خودش را دارد. این وظیفه شــما رسانههاســ­ت که از فدراسیون و سازمان لیگ در مورد داوریهای لیگ سوال کنید.

در اهــواز مهدی ترابــی ضعیفترین بازیکن پرسپولیس بود. چرا از او در کنارهها اســتفاده نمیکنید که فضای بیشتری برای حرکت داشته باشد؟

مــا ترابی را به این خاطر جذب کردیم که میتواند خودش را در فضای بزرگ و کوچک آزاد کند. مــا عمال در بازی با فــوالد از چهار بازیکن جدیدمان رفیعی، نادری، ترابی و شیری استفاده کردیم و طبیعی اســت که زمــان میبرد تا آنها خودشــان را با تاکتیک تیم تطبیق دهند. ما در اهــواز از هر لحــاظ تیم برتر میــدان بودیم. 68 درصد بازی در اختیارمان بود، 16 شوت به دروازه داشــتیم و 80 درصد دقت در پاس. پنج شــش شــانس گلزنی را هم از دســت دادیم که بحثش جداست.

یعنی از عملکــرد بازیکنان جدیدتان راضی هستید؟

این نخســتین بازی ترابی و نادری بود و ما قطعا در مورد اســتفاده از آنها صبور هستیم چون ایمان داریم که خودشــان را به شــرایط مطلوب میرســانند. همه تیمها مقابل پرســپولیس بسته بازی میکنند و بر خالف صحبتهایی که میشود، من از عملکرد تیمم در اهواز راضی هســتم. ما به فوالد باختیم اما هرگز تا این حد مقابل آنها خوب بازی نکرده بودیم. هر چند همیشه بازی در اهواز برای پرسپولیس سخت بوده است.

دو ســتاره پرســپولیس تنه به تنــه یکدیگر؛ یکی ســتاره خط دفــاع و دیگری آقای گل کــه حاال رقبای زیــادی را در کنار خــود میبیند و میداند از دســت دادن اعتمــاد برانکو، او را بــرای مدتــی طوالنــی روی نیمکــت خواهد نشــاند.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran