Iran Varzeshi

النصر، گزینه محبوب پرسپولیسیه­ا در لیگ قهرمانان چرا سیدجالل در اهواز عصبی بود؟ انصاری فصل را از دست داد

-

تا اینجــای کار و از بیــن حریفان پرســپولیس در مرحلــه گروهــی لیگ قهرمانان، تیمهای الســد قطر و االهلی عربســتان معرفی شدهاند و حریف سوم هم قرار اســت از پلیآف بیاید. پاختاکور کــه نیرویهوایـ­ـی عــراق را دو بر یک شکســت داده، هفته آینــده در دبی به دیــدار النصر امــارات مــیرود و برنده این بازی هم صعــود میکند به مرحله گروهی لیگ قهرمانان. پرسپولیســ­یها باید امیدوار باشند که تیم صعودکننده، النصر باشد چرا که اوال در خانه نماینده امارات هم تماشاگر دارد و مهمتر اینکه شرایط پاختاکور بهتر است.

ایــن تیــم فصــل پیــش را بــا نایبقهرمان­ــی در لیگ ازبکســتان تمام کرد و در پلیآف هم نیرویهوایی عراق را شکســت داد اما النصر شرایط خوبی در لیگ کشــورش ندارد و در 14 بازی گذشــته تنها 4 بار برنده شده. از طرفی قطعا بازی در امــارات خیلی راحتتر از بازی در ازبکستان است.

کاپیتــان باتجربه پرســپولیس که در نیمفصــل اول یکی از بهترین بازیکنان این تیم و لیگ برتر بود و در بازی با پدیده هم نمایش فوقالعادها­ی ارائــه داد، در بــازی با فوالد بســیار عصبــی به نظــر میرســید و همین مســاله در کیفیت بازیاش هم تاثیر منفی گذاشت.

ســیدجالل حسینی با اینکه یک بار دروازه پرســپولیس را نجات داد، چند اشــتباه هم مرتکب شد تا فوالد به گل برسد.

در حالی که پرسپولیس تا حدود دقیقه 20 برتری نســبی به حریفش داشت و با وجود وزش باد شدید علیه این تیم جریان مسابقه آرام بود، فوالد برای لحظاتی با چند ضربه ایستگاهی خطرساز شــد و در نهایت به گل هم رسید.

نخســتین بــار در دقیقه 19 بود که وقتی ســیدجالل پاس بیرانوند را دریافت کرد، با پرس مهاجمان فوالد بدون اینکه بخواهد توپ را به ســمت خط طولی ببرد و با بازی مستقیم به میانه میدان برگرداند به شکل عجیبی توپ را به بیرون زد.

عجیــب اینکــه او بعــد از این حرکت ســر مهدی شیری فریاد زد و با کلمه «دفاع» از او خواست جمعتر بازی کند. در حالــی که خودش هم میتوانســت عملکرد بهتری در دفع این توپ داشته باشد.

دو دقیقه بعد با بازی مســتقیم فوالدیهــا ســیدجالل در محوطــه جریمه پرسپولیس روی سر پریرا هد زد اما به جــای دفع توپ به کنارهها، توپ را خیلی راحت به بیرون فرستاد و یک کرنر بــه حریف داد. دقیقه 23 بعــد از پرس ســنگین فوالدیها در گوشه زمین پرســپولیس، سروش با پاس عرضی تیم را از زیر پرس درآورد اما سیدجالل به جای اینکه توپ را به مرکز زمین بفرستد، به شکلی عجیب آن را به ســمت سکوها فرستاد و یک اوت تقدیم فوالد کرد.

چند ثانیه بعد البته ســیدجالل با تکلی دیدنی و به موقع اشــتباهش را جبــران کرد و جلوی گل شــدن ضربه پریرا را گرفــت اما همان توپ به گوشــه 18 قدم پرسپولیس رفت و با خطای شیری روی پریرا فشار روی دروازه پرسپولیس حفظ شد. هر چند برخورد شیری با پریرا به زعم بسیاری اصال خطا نبوده اما حاصل این ارسال ایستگاهی، ضربه سر عجوالنه علیپور بود که پشت سرش نوراللهی را ندید و یک کرنر باد آورده تقدیم حریف کرد.

همیــن کرنر پایهگــذار گل اول فوالد شــد. ارسال بیتسعید با خروج و دفع اشــتباه بیرانوند توام شد. دفعه اول ضربه فوالدیهــا با پای نوراللهی دفع شــد امــا در برگشــت زبیدی دروازه پرســپولیس را بــاز کــرد. در واقع سلســلهای از اشتباهات منجر به دریافت این گل شــد اما از سیدجالل حســینی بعید بود کــه اینقدر به هم ریختــه و عصبی بــازی کند و چنین اشتباهاتی را مرتکب شود.

به نظر میرســد اتفاقات قبل از بــازی روی کاپیتان بیشــتر از دیگر بازیکنان تاثیر گذاشته بود. هر چند از سوی دیگر به نظر میرسد سیدجالل از همبازیانــ­ش توقع بیشــتری دارد و این دفع توپهــای عجیبش را هم میتوان به همین مساله ارتباط داد.

او بعــد از بــازی پدیــده که با پیــروزی پرســپولیس همــراه بود، مصاحبــه عجیبی انجــام داد و گفت نباید برخی بازیکنان را بزرگ کرد که مشخص نیست منظورش با تازهواردها بوده یا بقیه بازیکنان.

به هر حال سیدجالل حسینی که طی سه فصل اخیر بهترین مدافع لیگ برتــر و هر فصل یکی از ســه بازیکن برتر پرســپولیس بوده، باید نسبت به بازیکنان جوان و کمتجربهتر سعهصدر بیشتری داشته باشــد تا در شرایطی مثل آنچه در اهواز برای پرســپولیس اتفاق افتــاد، تیم را جمع و جور کند، نه اینکه اوضاع را سختتر کند.

محمد انصاری که این روزها دوران نقاهــت بعد از جراحی ربــاط صلیبی را ســپری میکند، نــرمدوی را آغاز کرده اما تمرینات سنگین را از اواخر فروردین میتواند آغاز کند. او از اواخر اردیبهشت به تمرینات گروهی برمیگردد اما برانکو در مورد او ریسک نخواهد کرد و ترجیح میدهــد بهجای بازی دادنش در مراحل حذفی لیگ قهرمانــان، انصاری را برای سال آینده آماده کند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran