Iran Varzeshi

شفر: هر 6 ماه باید تیم جدید بسازم

-

استقالل باز هم یک بازی بزرگ دیگر را باخت. دیداری کــه اگر با برتری آبیها خاتمه مییافت میشــد گفت که این تیم به صف مدعیان قهرمانی پیوســته اســت. این شکست اما اســتقالل را در موقعیتی ناامیدکنند­ه قرار داد. وضعیتی که مشخص نیســت چه آیندهای را در انتظار این تیم قرار میدهد. شــفر اما در نشســت خبری بعد از بازی با تراکتورساز­ی حرفهایی به زبان آورد که بیشــتر به بهانه شبیه بود تا واقعیتهایی که اکنون در استقالل وجود دارد. او گفت: «ما ۲ اشــتباه داشــتیم که یکی از آنها تبدیل به گل تیم تراکتورساز­ی شد. بازیکنی که گل زد یعنی دژاگه باید به خاطر خطا روی نورافکن اخراج میشد، او بعد از گل روی ســکوها رفت و باید کارت زرد دوم را میگرفت ولــی فوتبال همین اســت. من از عملکرد و قدرت تیمم راضی هستم ولی شانس نداشــتیم. بازیکنان ما بــه نزدیک 80 درصد آمادگی رســیدهاند و من هیچ نگرانی نســبت به آینده ندارم. بعد از بازی با پدیده داور از ما عذرخواهی کــرد و در این بازی هــم داور بازی از من عذرخواهی کرد. این نشاندهنده شجاعت داور است.»

شــفر در ادامــه حرفهایــش گفت: «دوبــاره میگویم بــه بازیکنانــ­م افتخار میکنم. وقتی اســتادیوم پر از تماشــاگر اســت، کار سخت میشــود. تیم ما خوب بازی کرد و فقط ضربات آخر ما گل نشــد بخصــوص در ۵۱ دقیقه آخــر. از نتیجه ناراحتــم ولــی از عملکرد تیمــم راضی هستم و مطمئنا در بازیهای آینده دوباره برمیگردیم.» شفر نسبت به تغییراتی که در استقالل ایجاد شده نیز به طعنه گفت: «خوشحالم که یک تیم جدید را میسازیم. قبــل از فصل چند بازیکن ما جدا شــدند و االن دوبــاره باید تیم جدید بســازیم. به نظــرم باید هر 6 ماه یکبار یک تیم جدید بسازم! اســتقالل، پدیده، تراکتورساز­ی و پرسپولیس شــانسهای قهرمانی هستند ولی ما یک بازی عقب افتاده داریم. سطح لیــگ ایران هم خوب اســت و هرچه جلو میرویم بازیها بهتر میشــود.» سرمربی اســتقالل در پاسخ به این ســوال که چرا داور از وی عذرخواهــی کرده اســت این جمــالت را به زبــان آورد: «در همه جای دنیــا وقتی بازیکنان از محوطه بازی خارج میشــوند و به بخش هــواداران میروند کارت زرد میگیرنــد. اگــر بازیکن ما هم این کار را انجام دهد باید کارت بگیرد. این دژاگه بود که وارد قســمت هواداران شد و هواداران نبودند که به ســمت وی آمدند. مــن نمیخواهم در مورد داور منفی حرف بزنم ولی بعد از بازی آمد و گفت به خاطر اشــتباهات­م عذرخواهی میکنم. حاال هم گذشته و مسالهای نیست.»

شــفر در ادامه حرفهایــش چنین گفت: «دوست ندارم کسی از کلمه جنگ برای فوتبال اســتفاده کند. شاید در طول بازی یک بازیکن اشتباه کند ولی این دلیل نمیشود خشونت را چاشنی آن کنیم. این برای هواداران خوب نیســت که فوتبال را تبدیل به جنگ کنیم. ما ایســما و منشــا را داریم و شــجاعیان هم بعــد از مدتها برگشته است. آنها باید تمرینات جسمانی بیشتری داشته باشند و در هفتههای آینده بهتر هم خواهند شد.»

سرمربی اســتقالل به گلی که دژاگه به ثمر رســاند نیز این واکنش را نشــان داد: «فکــر میکنم پاســی که بــه دژاگه رســید بابــت تغییرات تیــم حریف بود و یک اشتباه از ســوی تیم ما بود. دژاگه را از آلمــان میشناســم، او از این موقعیت خوب استفاده کرد. ما بعد از اینکه 4-4-۲ بازی کردیم شانسهای خوبی برای گلزنی داشتیم ولی این توپها تبدیل به گل نشد. مطمئنا اگر ما اشتباه نمیکردیم دژاگه گل نمیزد.»

حرفهای پایانی ســرمربی استقالل درباره پاتوسی بود. او با آه و مکثی معنیدار این جمالت را به زبان آورد: «این مشکلی اســت که ما داریم، همه این اتفاقات روی تیم اثرگذار اســت، همه اعضای کادر فنی میتواننــد تیــم را از این شــرایط بیرون بکشــند. من بارها هم به بازیکنانم گفتهام این شــایعاتی که در فضای مجازی مطرح میشود را نخوانید.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran