Iran Varzeshi

قدوس‌در‌جهنم‌دوس‌تداشتنی

- آرمن ساروخانیان ‪Armen Saroukhani­an‬

سامان‌قدوس‌یک‌ماه‌از‌لیگ‌ فرانسه‌را‌به‌خاطر‌حضور‌در‌ امارات‌از‌دست‌داد،‌ولی‌حاال‌ دوباره‌به‌ترکیب‌اصلی‌امی‌ین‌ برگشته‌و‌انتظار‌می‌رود‌ امشب‌در‌ورزشگاه‌ولودروم‌ مقابل‌مارسی‌هم‌بازی‌کند.‌ جام‌مل ‌تهای‌آسیا‌نسبت‌به‌ جام‌جهانی‌تجربه‌متفاوتی‌ برای‌سامان‌بود.‌او‌دقایق‌ بازی‌بیشتری‌داشت‌و‌مقابل‌ یمن‌یکی‌از‌گل‌های‌زیبای‌ ایران‌را‌زد،‌ولی‌ماموریت‌ مل ‌یپوشان‌با‌شکست‌در‌ نیم ‌هنهایی‌تکمیل‌نشد‌و‌ او‌با‌دست‌خالی‌به‌فرانسه‌ برگشت.

قــدوس حاال ماموریــت متفاوتی در پیش دارد و آن نجات امیین از ســقوط اســت. این تیم در آســتانه شــروع هفته بیســت و پنجــم لیــگ فرانســه در رده شانزدهم ایســتاده، ولی با منطقه سقوط تنها دو امتیاز فاصله دارد. در آســتانه این بازی ســایت «لو اونز امینوا» نوشت روی 19 گل این فصل امیین در لیگ فرانســه ســامان قــدوس روی 7 گل موثر بوده و بیشترین نقش را داشــته. به گزارش این سایت که اخبار امیین را پوشش میدهد، مهاجم ایرانی در این مدت ســه گل زده و چهار پاس گل داده، یعنی روی 37 درصد گلهــای تیمش 7( از )19 موثر بوده. این در حالی است که او 17 بار بازی کرده و 7 بازی تیمش را از دست داده. بازی‌یکطرفه‌در‌دور‌رفت البته آخرین گل ســامان برای امیین به پیروزی 4 بر یک مقابل رنس برمیگردد که حدود 6 ماه پیش بــود و مهاجم ایرانی بعد از آن درخشش هفتههای اول را نداشته، هرچنــد امیین هم روزهای خیلی خوبی را ندارد. یکی از دالیل نزول قدوس را میتوان به تغییر مــکان دائمی او مرتبط دانســت. پلیســیه با توجه به مصدومیت مهاجمانش مجبور شد از سامان در نوک حمله استفاده کند که پســت تخصصی و مــورد عالقه او نیست. قدوس حاال به خط میانی برگشته و در پیروزی یک بر صفر هفته گذشته مقابل کان نود دقیقه در پســت هافبک چپ بازی کرد. در بازی رفت مقابل مارســی ســامان در ترکیــب اصلی بود، ولی نتوانســت مانع شکست خانگی سه بر یک تیمش شود.

مارسی هفتههای پرتنشی را پشت سر گذاشــته، ولی با دو برد متوالی مقابل بوردو و دیژون کمی به آرامش رســیده و امیدوار اســت با شکســت امیین به باالی جدول نزدیکتر شــود. مارســی در رده ششم است و مصمم اســت در پایان فصل یکی از ســه سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. ‌لغو‌محرومیت‌مارسی این بازی قرار بود پشت درهای بسته برگزار شــود، ولی ســازمان لیگ فرانسه محرومیت مارســی را بخشــید و حضور تماشــاگرا­ن متعصب این تیــم جذابیت بازی را بیشــتر خواهد کرد. مربیان هر دو تیــم هم در مصاحبه قبــل از بازی از این موضوع خوشحال بودند. کریستف پلیسیه، سرمربی امیین گفت: «خیلی خوب است که تماشــاگر به ورزشگاه خواهد آمد. جو ورزشــگاه ولودروم فوقالعاده اســت. اگر بازی در مارسی پشــت درهای بسته بود، یک نقطه تاریــک در کارنامه تیم ما ثبت میشــد. ما فوتبال بازی میکنیم و دلیل حضور در این حرفه تجربه چنین فضاهایی اســت. هنوز خاطره آخریــن بازی فصل قبل در ورزشــگاه ولــودروم را داریم. فضا فوقالعاده بود.» رودی گارســیا، سرمربی مارســی هم گفت: «بیتردید بهتر اســت که در حضور هــواداران بازی کنیم. بازی خانگی قبلی ما مقابل بوردو نشان داد که بازی بدون تماشاگر حکم مرگ فوتبال را دارد. خوشحالم که دوباره مقابل هواداران بازی میکنیم و ما با آنها قویتریم.» تجربه‌متفاوت‌برای‌قدوس در لیــگ فرانســه بــازی مقابــل پاریسنژرمن و مارســی تجربه متفاوتی اســت و قدوس پــس از بــازی در پارک دپرنس فرصــت دارد بازی در ورزشــگاه ولــودروم را هــم تجربه کند. ســامان در پارکدپرنس در پســت گوش چپ بازی کرد؛ مســابقهای کامــال یکطرفه که تیم پرســتاره پایتخت توانســت بــه برتری 5 بر صفر برســد. پاریس در بازی برگشت هم به پیروزی سه بر صفر رسید؛ مسابقهای که قدوس در آن غایب بود.

امییــن بــا تجربــهای کــه از این شکستها داشــته، آیا این بار میتواند از یک تیم بزرگ امتیاز بگیرد. پلیسیه درباره این بــازی گفت: «بازی با مارســی برای ما حکــم پــاداش را دارد. در برنامهریزی که داریم روی امتیــازات این بازی خیلی حســاب نمیکنیم. هدف ما این است که نمایش کامل و کماشتباهی داشته باشیم. در دو بازی ماه ژانویه مقابل تیمهای بزرگ یعنی لیل و لیون هرچند امتیاز نگرفتیم، ولی لحظات خوبی داشتیم. باید در همین مسیر حرکت کنیم و برای اینکه امتیازی بگیریم، باید جاهطلبتر باشیم. اگر بتوانیم در چنیــن بازیهایی امتیــاز بگیریم، در پایــان فصل برای ما خیلــی مهم خواهد بود.»

ســرمربی امیین معتقد اســت که مارســی پس از دو بــرد متوالی با روحیه خوبی بازی خواهد کرد: «مارسی همیشه مارســی اســت. تیمی بزرگ با بازیکنان بــزرگ. از بیرون شــاید برخی بگویند که تیم در بحران اســت، ولی آنها خیلی زود شــرایط را سامان دادند. در بازی رفت هم گفته میشــد که آنها بحران دارند، ولی با استعداد توون توانستند برنده شوند. انتظار داریم تحت فشــار باشــیم، ولی هیجان زیادی برای این بازی داریم.»

در طرف دیگر گارســیا هــم معتقد اســت که بازیکنانش نباید فکر کنند که مقابل امیین کار آســانی دارند: «این تیم هفته گذشــته کان را شکست داد و تیمی است که کار حریف را سخت میکند. آنها مدتهــا بود که برنده نشــده بودند، ولی این تیم معموال با اختــالف زیادی بازنده نمیشــود. این تیم برای بقا بازی میکند و حریفان را به دردســر میاندازد. ولی هر تیمی که باشــد، ما تنها به فکر سه امتیاز هستیم.»

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran