Iran Varzeshi

توفان زرد، دوباره در صدر

-

پیکان‌صفر‌-‌سپاهان‌یک‌

سبقت قلعهنویی از برانکو

جمعــه‌62/11/7931،‌هفته‌هجدهم‌هجدهمیــن‌دوره‌لیگ‌برتر،‌ ورزشگاه‌شهدای‌شهر‌قدس،‌تماشاگر:‌هزار‌نفر،‌ساعت:‌61 پیکان‌صفر سپاهان‌یک گل:‌سیاوش‌یزدانی‌(11) داور:‌حسین‌زرگر کمک‌ها:‌حسن‌ظهیری،‌یعقوب‌سخندان اخطار:‌سعید‌آقایی‌(سپاهان) بازیکن‌برتر:‌سیاوش‌یزدانی‌(سپاهان)

پیکان:‌مهدی امینی، مهران موسوی، حجت حقوردی، آرمان قاسمی، مارکو ووکسویچ، امیرحســین کریمی، مگنو باتیستا -65( ماهان رحمانی)، شــاهین ثاقبی -81( مهدی مومنی)، ســامان نریمانجهان -74( عیســی آلکثیر)، فراز امامعلی، محمد قاضی سرمربی:‌حسین‌فرکی ســپاهان:‌پیام نیازمند، ســیاوش یزدانــی، عزتا... پورقــاز، محمد ایرانپوریا­ن، ســعید آقایی، مهــدی کیانی، والدیمیر کومــان -84( محمد کریمی)، مهرداد محمدی -88( حســن جعفری)، ســجاد شهباززاده -77( محمدرضا مهدیزاده)، علی قربانی، کیروش استنلی سرمربی:‌امیر‌قلع ‌هنویی

سپاهان برای بازگشــت به صدر جدول ردهبندی لیگ برتر و پیکان با هدف کســب نخســتین پیروزی با کادر فنی جدیــد پا به زمین چمن ورزشــگاه شهدای شــهر قدس گذاشتند. ســپاهان با حضور علی قربانی و کیروش اســتنلی در ترکیب ثابت و همچنین نیمکتنشــی­نی محسن مسلمان و جانشینی مهرداد محمدی از همان ابتدا به دروازه پیکان فشار آورد و در دقیقه 11 به گل برتری رســید. ارسال مهرداد محمدی از روی نقطه کرنر ابتدا با ضربه کیروش اســتنلی همراه شــد که امینی توپ را برگشــت داد ولی در برگشت ســیاوش یزدانی حاضر بود و از روی خط دروازه گل اول بازی را وارد دروازه تیم سابق خود کرد.

بعد از این گل، پیــکان هجومیتر بازی کرد و چند موقعیت به دســت آورد. به عنوان نمونه دقیقه 4۲ ارســال بازیکنــان پیکان با دخالت مدافع ســپاهان به کرنــر رفت. روی کرنر ارسالی شاهین ثاقبی، نیازمند به زیبایی واکنش نشــان داد تا بازی مساوی نشود. در ادامه دو تیم موقعیتی مناسب خلق نکردند تا بازی در نیمه اول با برتری ســپاهان به پایان برسد.

نیمــه دوم را باز هم پیکان هجومی آغاز کرد و در همان ابتدا میتوانست به گل تساوی دســت یابد. دقیقه 47 ضربه شــاهین ثاقبی را پیام نیازمند به زیبایی از زیر طاق دروازه بیرون کشــید. پیکان با حضور عیســی آلکثیر، چشم به ارســال از کنارهها و ضربههای سری داشت که این مهاجم و محمد قاضی میزدند. در دقیقه ۲7 بازیکنان پیکان روی ارســالی که از ســمت راست خط دفاع ســپاهان انجام دادند، اعتقاد به خطای پنالتی داشتند که داور تصمیم به ادامــه بازی گرفت، تصمیمی که برای لحظاتی بازی را متوقف کرد و باعث شد اعتراضهایی به عملکرد حسین زرگر شود.

ماهان رحمانی از وقتی وارد زمین شــد، کفه ترازو را در میانه میدان به ســمت پیکان سنگین کرد. او که بیشــتر ووکسویچ را در سمت راس صاحب توپ میکرد، بارها این برنامه را تکرار کرد تا پیکان از ارســالهای دفاع راست خود استفاده کند. دقیقه 75 ارسال ووکسویچ از سمت راست خط دفاع پیکان با ضربه ســر فراز امامعلی همراه شد اما توپ این بازیکن همانجایی رفت که نیازمند ایستاده بود.

حملههای پیکان در ادامه بازی ســودی نداشت و نتوانست نتیجه را تغییر بدهد تا ســپاهان در یک بازی خارج از خانه، یک پیروزی ارزشمند کسب کند و دوباره به صدر جدول ردهبندی برسد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran