Iran Varzeshi

زنگ خطری که به صدا در آمد

-

حســین عبدی، مشــاور فنی تیمهای ملی بانوان در مورد عملکرد تیــم فوتبال بانوان بزرگســاال­ن در تورنمنت چهارجانبه هند که با ســه شکســت پیاپی به کار خود پایان داد، گفــت: «آخرین حضورم در ایران بــه دو ماه پیش برمیگردد. بعد از بازیهای فوتبال بانوان در مســابقات آسیای مرکزی که بازیکنانما­ن با حضور فوقالعادهش­ان دوم شدند، همه آنها آماده به ایران برگشتند و به تیمهای خود رفتند. در این دو ماه تیم بزرگســاال­ن یک اردو داشــت و در کنار آن لیگ هم برگزار میشد. اصال نمیدانســت­م که این تورنمنت برگزار میشود. برنامهریزی آن بعدا اعالم شــد. به همین دلیل اطالعات دقیقی از آمادگی بازیکنان ندارم، چون در اســپانیا بودم. بنابراین باید مربیان برگردند تا ببینیم تورنمنت چگونه و در چه ســطحی بوده است؟ وضعیت بازیکنان را تشریح کنند تا بفهمیم مشکل چه بوده است.»

او در ادامه افزود: «با توجه به این نتایج انگار بازیکنان از آمادگی الزم به دور هستند. به همین دلیل باید صبر کنیم به ایران برگردند تا ببینیم شــرایط به چه صورتی است و مشکل کجا بوده که بعد از حدود پنج ماه تمرین این نتایج را گرفتند؟ آیا مشــکل آنقدر حاد است که نمیتوان آن را حــل کرد؟ در هر صورت باید بیایند توضیح بدهند و با هم جلســهای داشته باشیم.»

عبدی شکست مقابل هند را سرآغاز عملکرد ضعیف ایران دانست و گفت: «روزی که مقابل هند باختیم مشخص شد خیلی مشکل داریم. من بازیکنان اعزامی را ندیدم. خانم آزمون به من زنگ زد و در مورد ترکیب تیم صحبت کردیم اما اطالعات الزم از آمادگیشان ندارم. به نظرم شروع داســتان از روزی بود که نخســتین بازی را به هند باختیم و سپس برابر میانمار و نپال مســأله بغرنجی که شروع شــده بود بدتر و بدتر شد. تیم ایران برای یک تورنمنت مهم مثل المپیک باید خیلی آمادهتر باشد. زنگ خطری که اکنون به صدا درآمده به موقع اســت و باید ببینیم چه کاری کنیم تا شرایط بهتر شود چون این تیم دو ماه پیش تیم دیگری بود.»

مشــاور فنی تیمهای ملی فوتبال بانوان به آمادگی بازیکنان در تورنمنت فوتبال زنان آســیای مرکزی که با دومی ایــران به پایان رســید اشــاره کرد و گفت: «در آن مسابقات بازیکنان از نظر روانــی و تاکتیکی فوقالعاده آماده بودند و به گونهای با آنها کار کرده بودیم که حتی یک قدم عقــب نگذارند. مثال ما در بازی اول با تیم افغانســتا­ن که خیلی ضعیف بود از بازیکنان ذخیرهمان استفاده کردیم و 6 گل زدیم. میتوانستیم 10 گل دیگر هم بزنیم اما به دنبال این بودیم که تورنمنت را به خوبی تمام کنیم.»

او در ایــن مورد افزود: «روزنامهها و مربیــان تیمهای حاضر در آن مســابقات اعالم کرده بودند تیم ایران ضعیف است و هفت، هشت گل به آنها میزنیم اما وقتی ترکیب اصلیمان را در زمین گذاشتیم شوکه شدند و همان نیمه اول چند تعویض انجام دادند چون تصورشــان چیز دیگری بــود و بازیکنان ما خیلی قدرتمندانه، بــا تکنیک و جنگنده بازی کردند اما اینها تجربیاتی است که باید به دست بیاورند تا در بازیهای پیش رو بتوانند به جمع چهارتیم برتر راه پیدا کنند.»

عبدی در پاســخ به این ســوال که آیا فکر نمیکنید اگر همراه تیم بودید نتایج بهتری کسب میکرد؟ گفت: «برد و باخت در این تورنمنتها مهم است اما نه به اندازه بازیهای اصلیمان. من هم کمکی که از دستم برآید به تیم میکنم و اگر بودم بهتر و اگر نبودم بدتر نمیشود. هر کسی دید خــود را دارد و نمیتوانم بگویم چون در این تورنمنت نبودم چنین نتایجی رقم خورد اما هر کمکی از دستم برآید میکنم.»

او همچنین در پاســخ به این ســوال که با توجه بــه عملکرد ایران در این تورنمنت، ارزیابیتان از مســابقات مرحلــه دوم انتخابی المپیک چیســت، گفت: «هر اندازه کــه بکاریم درو میکنیــم. اگر تیمهایمان زحمت بکشند، درست تمرین کنند، مربیان وقت بیشتری برای تمرینات بگذارند، بازیکنان یکدل و جان باشــند و بتوانند مثل دو ماه پیش کار کنند، مطمئنا صعود میکنند اما اگر تیم نباشــند، کار نکنند و آمادگی الزم را نداشــته باشند درصد موفقیتشان پایین میآید. نباید فرصت را از دســت بدهیم بلکه باید همه هم و غــم تیم صعود به مرحله بعد و حتی فینال باشد. بر همین اساس تصور من برای تیمهای ملی بانوان این است که زنگ خطری برای تیمهای دیگر باشند.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran