Iran Varzeshi

اختالفات کنار رفت اما حل نشد

در بازی دوم تیم ملی بســکتبال برابر اردن در تهران، عالوه بر اینکه این بار همه خبرنگاران اجازه حضور پیدا کردند، حامد حدادی هم برای تماشــای بازی آمد. آمد تا خبر بازگشتش به تیم ملی را به رسانهها بدهد و از کنار گذاشتن انتقادها به خاطر مردم بگوید. حدادی پس از

-

ایران ورزشی - پیش از آغاز اردوی تیم ملی بسکتبال برای حضور در پنجره ششم و پایانی انتخابی جام جهانی، همه جا صحبت از بــود و نبود حدادی، نیکخواه و ارســالن کاظمی بود. بازیکنانی که هر کدام به نحوی با کادر فنی و یا مدیر تیمهای ملی اختالف پیدا کرده بودند و رســانهها نگران بودند تا این بازیکنان برای پنجره ششــم هم دعوت نشــوند. شرایطی که یا فدراسیون را مجبور به دعوت کرد و یا باعث شــد تا در اقدامی هوشمندانه حدادی و صمد را دعوت کنند. اقدامی که باعث شــد تــوپ در زمین این بازیکنان و بخصوص حدادی بیفتد.

حامد حدادی هــم اگرچه چند روزی را صبــر کرد و برای بازیهای دوســتانه به اردوی تیم ملی نرفت اما در نهایت در بازی دوم به ســالن آمد و از برگشــتنش به تیم ملی خبر داد. تصمیمی که شــاید بیش از هر چیز در پاسخ به رفتار فدراسیون گرفته شد و هدف این بود که شرایط اینطور جلوه داده نشــود که حدادی برای بار دوم دعوت شده اما خودش نیامده!

حامد حدادی این بار برگشــت و البته صحبتهایــی را مطرح کرد که همه بدانند ماجرایی که از آن دلخور بوده حل شده. او آمد اما گفت که فقط به خاطر مردم آمده و شرایط مد نظرش هنوز فراهم نشده است. حدادی: فقط به خاطر مردم آمدم!

ستاره بسکتبال ایران با تاکید بر اینکه هیچگاه برای شــخص خاصی در تیم ملی بازی نکردم، برگشتنش به تیم ملی را فقط به خاطر مــردم و پرچم کشــورش عنوان میکند. حامد حدادی که در ســالن بازی دوســتانه تیم ملی بسکتبال با اردن حضور پیدا کرده بود، با اعالم اینکه به خاطر مردم اختالفها را کنار گذاشته و به تیم ملی باز میگردد، گفت: «همه میدانند که همیشه و همــه جا برای تیم ملی بــا مصدومیت و هر مشــکلی که بوده در این ۰۲ سال بازی کردهام. یکســری مشــکالت پیــش آمد و هست اما همین االن به خاطر مردم، پرچم کشورم و جامعه بسکتبال کدورتها را کنار میگذارم. از کادرفنی با من تماس گرفتهاند که به اردو بیایم. یکســری شرایط باید در نظر گرفته میشد که نشد.»

او ادامه داد: «من همیشه عالقه داشتم که با جان و دل برای تیم ملی بازی کنم و فعــال، تاکید میکنم فعال کدورتها را کنار میگذارم. مطمئنا اگر ارسالن را هم دعوت میکردند با قدرت میآمد. تمام تمرکزم را در ایــن ۰۱ روز برای تیــم ملی میگذارم. هیچ گاه در گذشــته و حال برای شــخص خاصی بــازی نکردم و نمیکنم. فقط مردم برای من مهم هســتند. ســعی کردم تمام توانم را بگذارم. هر زمان که بد بودم، گفتم بــد بودم و هرجا هم خوب بودم وظیفهام را انجام دادم.»

سنتر باتجربه تیم ملی درباره مشکالت موجــود و حــل نشــدن آنها نیــز گفت: «امیدوارم مشکالت حل شود، چون دودش در چشم خودمان میرود. اگر حل نکنیم و اتحاد نداشته باشیم و مشکالت باقی بماند بسکتبال کشــور ضربه میخورد. االن هم میگویم که پشــت ارسالن کاظمی هستم و حمایتش میکنم. امیدوارم مشکلش حل شود و قلبا دوست دارم که او هم برگردد.»

او در مــورد اینکه چــه زمانی به اردو اضافه میشود، گفت: «من آمادگی خودم را اعالم کردم وکادرفنی باید زمان تمرینات را بگوید. شاید اصال روز بازی مرا خواستند.» مشکالت چه زمانی حل میشود؟

مشــکلی که حدادی دارد هیچگاه به طور واضح و روشــن گفته نشده. خیلی هم شاید اصراری بر آن نباشد اما بخشی از آن به مصاحبــه مدیر تیمهــای ملی و برخی ماجراهــای درون اردویــی برمیگردد. به هــر ترتیب اگر هیچ کس بــه طور دقیق و مشخص از آن خبر نداشته باشد، سرمربی و یا رییس فدراسیون که با خبر است.

هر دوی ایــن افراد چــرا در ماههای گذشــته تالش نکردند این مــوارد را برای همیشــه حل و فصل کنند و کنار بگذارند؟ آیا مهران شــاهینطبع خودش هم درگیر این اختالفهاست که هیچگاه به طور کامل از بازیکنی مانند حدادی دفاع نکرده و حتی از تغییر نسل و ورود بازیکنهای جوان هم حرف میزند؟

بر فــرض اگر شــاهینطبع هم با این بازیکنــان اختــالف دارد و نمیخواهــد از آنها اســتفاده کند، چرا مانند ارسالن آنها را کنار نمیگذارد و جســارت این را ندارد خیلی واضح و صریح بگوید که بنا بر دالیل اخالقی یا فنــی و یا هر مــورد دیگر، این بازیکنــان را نمیخواهد؟ اگر هم میخواهد که چرا از آنها دفاع نمیکند؟

از طرف دیگر نقش رییس فدراســیون هم در این ماجرا مجهول است. آیا اصال در چنین موارد و مشــکالتی در این سطح، آیا شخصی جز رییس فدراسیون باید برای حل کردن مشکل ورود کند؟ رامین طباطبایی وقتی میبیند چنین مشــکلی به هر دلیلی ایجاد شده و مشکالتش گریبان خودش را میگیرد، چرا ســعی نمیکند بین طرفین اختالف میانجیگری کند و حتی اگر بازیکن بزرگی مانند حدادی خاطی اســت او را از تیم ملی کنار بگذارد؟

پاســخ اگر نداشــتن جرات و جسارت است که باید به حال فدراسیونی که محمود مشحون را از دست داده تاسف خورد و اگر هم بحث مصلحتاندیش­ــی است، پر واضح اســت که این حجم از سکوت و رفتارهای منفعالنه به مصلحت بسکتبال ایران نیست و هر بار نه تنها مشکلی را حل نکرده، بلکه به وخیمتر شدن شرایط منجر شده است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran