Iran Varzeshi

حریف صدرنشین هم معرفی شد

-

در پایان هفته بیســت و پنجم لیگ برتر والیبال، تکلیف هشــتمین سهمیه پلــیآف و حریف صدرنشــین لیگ در مرحله حذفی مشخص شد.

رقابتهــای هفته بیســت و پنجم لیگ برتر والیبال در حالی برگزار شــد که تکلیف هشــتمین تیم صعودکننده به مرحله پلیآف نیز مشــخص شد تا در هفته پایانی تنها جدال باقیمانده بر سر جایگاه نهایی تیمها باشد.

هفتــه بیســت و پنجم لیــگ برتر والیبال باشــگاهها­ی کشــور با برگزاری شــش دیدار پیگیری شــد که تیمهای پیکان، شهرداری ارومیه، فوالد سیرجان و ســایپا مقابل رقبای خــود به برتری رسیدند.

در نخســتین بازی ایــن هفته تیم پیکان تهران توانست در سه ست پیاپی بــا نتایــج ‪۷۱-5۲ ۸۱-5۲،‬ و 4۲-۶۲ میزبان خود شــهرداری تبریز را شکست دهد تا در مجموع ســه بــر صفر پیروز این بازی باشــد. شــهرداری تبریز برای اینکه شــانس صعود داشته باشد، نیاز به پیــروزی در این بازی داشــت اما با این نتیجه، به مرحلــه پلیآف صعود نکرد و شانس صعود را از دست داد.

در دومین بــازی این هفته نیز تیم شــهرداری ارومیه با نتیجه سه بر صفر میهمانش دورنای ارومیه را شکست داد. نتیجه سه ست این بازی به ترتیب 5۲‪5۲-۳۲ ۲۲،‬ و 5۲-۸۱ رقــم خورد. این بــازی بیاهمیتتری­ن رقابت هفته بود و تاثیــری در جایگاه هیچکــدام از تیمها نداشت.

اما در ســومین بازی این هفته هم تیمهای عقاب نهاجا و فوالد ســیرجان ایرانیان مقابــل یکدیگر قرار گرفتند که فوالدیها توانســتند سه بر صفر میزبان خــود را بــا نتایــج ‪۶۱-5۲ 9۱-5۲،‬ و ۱۲-5۲ شکســت دهند. بردی که باعث شد شاگردان محمدرضا دامغانی در رتبه پنجم باقی بمانند. یکی از دیدارهای مرحله پلیآف از همین حاال مشخص شده. دیداری که شهرداریهای ورامین و گنبد به مصاف هم میروند تا سرنوشت یکی از چهار تیم نیمهنهایی را مشخص کنند.

چهارمین بازی این هفته نیز میان دو تیم سایپا تهران و شهروند اراک پیگیری شــد که شاگردان اکبری با نتیجه سه بر دو مقابــل میهمان اراکی خود به برتری رسیدند. نتیجه ســت اول تا چهارم این بازی به صورت ۳۱-5۲ به ســود سایپا، 5۲-۰۲ به ســود شهروند اراک، ۰۲-5۲ به سود ســایپا، 5۲-۳۲ به سود اراک و 5۱-۳۱ به سود سایپا رقم خورد. به این ترتیب شــانس شهرداری اراک هم برای صعود به پلیآف از بین رفت.

همچنین کاله مازندران در دیداری حســاس موفق شــد خاتم اردکان را در اردکان ۳-۲ شکســت دهــد و در رده ششم باقی بماند. خاتم اردکان هم با این باخت رده دومی خود را از دســت داد و به رده سوم سقوط کرد.

در یکی از حســاسترین دیدارهای هفته هم تیم پیام خراســان و شهرداری گنبد به مصاف هــم رفتند. دیداری که در نهایت گنبدیها توانســتند با کسب پیروزی برابر تیم باالی جدولی پیام که با باخت رقبایش همراه شد، صعود خود به مرحله پلیآف را قطعی کنند.

همچنین تیم صدرنشین شهرداری ورامین این هفته استراحت داشت.

با این شرایط، تکلیف تیمهای صعود کننــده به پلیآف در فاصله یک هفته تا پایــان دور مقدماتــی لیگ مشــخص شد و هشــت تیم شــهرداری ورامین، پیکان، خاتم اردکان، پیام مشهد، فوالد ســیرجان، کاله آمل، سایپا و شهرداری گنبد به مرحله پلیآف صعود کردند.

همچنین تیمهای شهرداری تبریز، شهروند اراک، شــهرداری ارومیه، عقاب نهاجا و دورنــای ارومیه از صعود به دور بعد بازماندند. تکلیف یکی از دیدارهای پلیآف

مشخص شد هنوز یک بازی تا پایان دور برگشت لیــگ برتر باقی مانده. شــرایط تیمها و امتیازاتشـ­ـان هم آنقدر نزدیک است که هنوز جایگاه نهایی اکثر آنها مشــخص نیســت. با این حال تکلیف نخســتین و آخرین تیم صعود کننده به پلیآف یعنی تیمهای اول و هشــتم جدول مشخص شده.

شهرداری ورامین که چندین هفته اســت صدرنشــینی­اش را مسجل کرده و منتظر تیم هشــتم جدول بود. تیمی که در هفته بیســت و پنجم مشــخص شد و شــهرداری گنبد رده هشتمیاش را قطعی کرد. حاال شــهرداری گنبد به طور قطع تیم هشــتم جدول است. آنها در صورت باخت سایپا و پیروزیشان در هفتــه آینده هم نمیتوانند به رده هفتم صعود کنند.

به ایــن ترتیب یکــی از دیدارهای مرحله پلیآف از همین حاال مشــخص شده. دیداری که شهرداریهای ورامین و گنبد به مصاف هم میروند تا سرنوشت یکی از چهار تیم نیمهنهایی را مشخص کنند.

نتایج هفته بیست و پنجم لیگبرتر والیبال به قرار زیر است:

شهرداری تبریز صفر - پیکان تهران ‪۷۱-5۲ (۸۱-5۲، ۳‬ و 5۲-۶۲)

شهرداری ارومیه ۳ - دورنای ارومیه ‪5۲-۳۲ (5۲-۲۲، ۳‬ و 5۲-۸۱)

عقاب نهاجا صفر - فوالد ســیرجان ایرانیان ‪۶۱-5۲ (9۱-5۲، ۳‬ و ۱۲-5۲)

سایپا تهران ۳ - شــهروند اراک ۲ ‪۳۲-5۲، 5۲-۰۲، ۰۲-5۲، (5۲-۳۱،‬ 5۱-۳۱)

خاتــم اردکان ۲ - کاله مازندران ۳ ‪5۲-۱۲، 5۲-۸۱، ۱۲-5۲، (۰۲-5۲،‬ ۰۱-5۱)

پیام مشــهد ۲ - شهرداری گنبد ۳ ‪5۲-۳۲ 5۲-9۱، ۱۲-5۲، (۱۲-5۲،‬ و ۸۱-۰۲)

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran