Iran Varzeshi

جنجال تازه راموس

-

خطای مبتدیانه سرخیو راموس در دقایق پایانی پیــروزی 2 بر یک رئــال مادرید مقابل آژاکــس در لیگ قهرمانان اروپا در هلند، زمانی که رئال مادرید گل دومش را زده بود، جنجال به راه انداخته است. تصاویری منتشر شده است کــه کاپیتان رئال مادرید را در حال پرســیدن ســوالی از کادر فنــی تیم نشــان میدهد و او میپرسد، باید کارت زرد بگیرد؟ راموس قبل از این بازی یک اخطاره بود و گفته میشود او برای اینکه شانس بازی در مرحله یک چهارم نهایی را از دســت ندهد، به عمد کارت زرد گرفته تا بازی برگشت تیمش مقابل آژاکس در سانتیاگو برنابئو را از دســت بدهد و کارنامه انضباطیاش برای مرحله بعدی رقابتها پاک شــود. برنامه تلویزیونــ­ی «گوالســو ِدُگل» در اســپانیا بــا لبخوانی گفتوگوی رامــوس با نیمکت رئال مادرید، مدعی شده اســت که او بعد از گلزنی مارکو آسنسیو در دقیقه 87 بازی گفته: «کارت زرد بگیرم؟»

ادعای این شــبکه چندان هــم بیراه به نظر نمیرسد چون در عکسی که منتشر کرده راموس را در حالی نشان میدهد که با حرکت دستش، البته بدون آنکه آن را خیلی باال ببرد، به کادر فنی میفهماند که آیا منظورشان کارت زرد اســت. کاپیتان 32 ساله رئال هم با گرفتن تأییــد از اعضای کادر فنی تیــم در دقیقه 89 کارت زرد دومــش را گرفــت. حتی خود او در پایان بازی با اظهاراتــش فرضیه عمدی بودن کارت زردش را تقویت کرد.

کاپیتان رئال بعد از بازی در میکسزون به خبرنگارانی کــه از او درباره دلیل خطای منجر به اخطار گرفتنش ســوال پرسیدند، گفت: «با توجه به نتیجهای که بازی در آن زمان داشت، دروغ است اگر بگویم خطایی که کردم بیقصد و غرض بوده است. در آن زمان آن ایده به ذهن من آمــد و پیش از آن هم داشــتم به آن فکر میکردم.»

راموس یک ساعت بعد در توئیتر تالش کرد حرفــش را پس بگیــرد و اظهاراتش را اصــالح کند. او نوشــت: «در بــازی لحظات پرتنــش زیادی وجود داشــت، کلی لحظات پرشــور و احساســی و ما باید در کســری از ثانیه تصمیــم بگیریم. بهتریــن چیز نتیجه اســت و بدترین چیز از دســت دادن فرصت بازی در کنار همتیمیهایم در دور برگشــت. من میخواهم همین جا اعالم کنم این اتفاق بیشــتر از هر کس مرا ناراحت میکند و من داور را مجاب نکردم به من کارت زرد نشــان دهد، همانطور که در بــازی قبلیمان مقابل رم این کار را نکرده بودم. در بازی برگشــت از روی سکوها حامی همتیمیهایم خواهم بود و امیدوارم در مرحله یک چهارم نهایی به آنها ملحق شوم.» مجازات یوفا در انتظار راموس اثبات عمدی بودن خطــای راموس برای گرفتن کارت زرد اما ممکن است برای او گران تمام شــود چرا که طبق قوانین اتحادیه فوتبال اروپا اگر بازیکنی عمدا برای دریافت کارت زرد تالش کند، یک جلســه به محرومیتش اضافه میشــود و به این ترتیب راموس نه تنها بازی برگشت رئال مقابل آژاکس را از دست میدهد بلکه در صورت صعود کهکشانیها به مرحله یک چهارم نهایی، بازی رفت مرحله بعدی رقابتها را هم از دست خواهد داد.

طبق اعالم نشــریه مارکا، یوفا تحقیقاتش دربــاره کارت زردی که راموس در آمســتردام آرهنا گرفت را آغاز کرده است و اگر تخطی او از بند سوم ماده 31 آییننامه انضباطی فدراسیون فوتبال اســپانیا ثابت شــود، او بــه دلیل رفتار غیرورزشــی حداقل یک و حداکثر دو جلســه دیگر به جز محرومیتش از بازی برگشت مقابل آژاکس محروم خواهد شد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran