Iran Varzeshi

منچسترسیتی در زمین تبعیدیها

-

جــام حذفی انگلیس شــاید دیگــر چهره شــاخص فوتبال انگلیس نباشــد اما گاهی در این رقابتها مسابقاتی پیش میآیند کــه جذابیتهــا­ی خاصی دارند. بازی امشــب منچسترســی­تی، مدافــع عنوان قهرمانی لیگ برتر و شــانس تکــرار این افتخار با نیوپورتکان­تی که در دســته چهارم فوتبــال انگلیس، چهاردهم اســت، مثل رویارویی داود با جالوت در قدیمیترین رقابت فوتبال جهان است.

تیــم چندصدمیلیو­ن پونــدی پپ گواردیوال کــه به اتحاد و زمینهای مخملی لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا عادت دارد باید در رادنیپاریـ­ـد بازی کند که تا چند ســال قبل مخصوص راگبی بود و ظرفیتی کمتر از هشــت هزار نفر دارد. لسترســیتی در این فصل توســط نیوپورت حذف شــده و تیم دسته دومی میدلزبورو هم در بازی تکــراریاش در گل و الی این ورزشــگاه در جنوب ولز زمینگیر شــد. مایک فلین مربی نیوپــورت بعد از پیروزی بر میدلزبورو که تیمش را به منچسترسیتی رساند، گفت این تیم در زمینشان مشکلی نخواهد داشت: «ما خودمان در این زمین زیاد پاس میدهیم و مطمئنم سیتی هم از عهده این کار بر میآید.»

نیوپورت روزهای سختی را سپری کرده، این تیم سال 1988 از لیگ ســقوط کرد و ســال بعد منحل شد. ورزشــگاه 25 هزار نفریاش هم تغییر کاربری داد و مجتمع مسکونی شد.

باشــگاه دوباره به وسیله هواداران تاسیس شد و کارش را در لیگ منطقهای شــروع کرد کــه آن موقع چهار رده تا لیگ فاصله داشت، تغییر مکرر اســتادیوم تیم به آنها لقب «تبعیدیها» داد. کانتی سال 2013 به لیگ انگلیس برگشت و از آن موقع در لیگ دو که چهارمین رده فوتبال انگلیس بعد از لیگ برتر، چمپیونشیپ و لیگ یک محسوب میشود، حضور دارد.

این تیم که ســابقه حضور در یکچهارمنها­یی جام برندگان جام اروپا در ســال 1981 بهعنوان نماینده ولز را دارد، این فصل برای نخســتین بار بعد از ســال 1949 به دور پنجم جام حذفی انگلیس یا همان مرحله یکهشتمنهای­ی رسیده است.

منبع:

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran