Iran Varzeshi

مرزبان - نفت مسجدسلیمان در جستوجوی دلیل دلخوریها

-

هفته گذشته که نفت مسجدسلیمان میزبان پارس جنوبی جم بود، تعدادی از هواداران تیم خوزستانی علیه علیرضا مرزبان شعار سر دادند و خواستار جدایی او شدند. همانجا بود که خبر رسید دلیل این شعارها، تحقق پیدا نکردن وعدههای مرزبان بود اما این وعدهها چه بودند که هواداران را ناراحت کردند؟ مرزبان تا االن نتایج نسبتا خوبی گرفته و توانسته نفت مسجدسلیمان را تا حدودی از منطقه خطر دور کند. پس چرا هواداران علیه او شعار دادند و از او چه انتظاری دارند؟ جواب این سوال شاید کمی عجیب باشد اما ظاهرا در فوتبال ایران دارد عادی میشود. گفته میشود علیرضا مرزبان قول داده بود برای تیم حامی مالی بیاورد اما این اتفاق نیفتاد و هم باشگاه ناراحت است و هم هواداران.

خیلی وقت است که خبر میرسد تعدادی از مربیان ایرانی وقتی میخواهند در لیگ برتر تیم داشــته باشــند، به مدیریت باشــگاه قول آوردن حامی مالی میدهند. این مساله چندی پیــش در مورد یکی از مربیــان باتجربه هم به گوش رســید و اگرچه خــودش تالش میکرد بگوید چنین چیزی نیست اما باشگاه موردنظر هیچ واکنشی نسبت به بحث آوردن حامی مالی توسط ســرمربی جدید نشان نداد. به هر حال، شاید همین مساله باعث شده این روزها شاهد حضور مســتمر مربیانی در لیگ برتر باشیم که سالهای سال نه تنها عنوانی به دست نیاوردند بلکــه هیچ کار خاصی برای تیمهایی که در آن حضور داشتند نکردند.

اگر تمام ســرمربیان 6۱ تیم لیگ برتری را بررســی کنیم، کامال مشخص خواهد شد که کــدام مربیان با این شــرایط کار خود را پیش میبرند. بــه هر حــال در کنار ایــن مربیان، شــاید تعدادی هم باشــند که به خاطر رفتار حرفهایشــا­ن در لیگ برتر ماندگار شــدند اما اکثــر آنها با روشهای جدیــد که بحث آوردن حامی مالی اســت، توانســتند در تیمهایی که مشکل مالی دارند سرمربی شوند. تیمهایی که بیــش از هر چیزی بحث مالی برایشــان مهم است. این مســاله حاال در مورد علیرضا مرزبان هــم به گوش میرســد. البته مرزبــان در این سالها کمتر در لیگ برتر حضور داشت اما حاال با شعارهایی که هواداران علیهاش سر دادند این شــایعه به وجود آمده که او هــم جزو مربیانی است که قرار بود حامی مالی بیاورد اما نشد.

مرزبان هفته هفتم لیگ برتر بود که جای عبدا... ویســی را گرفت. او جای سرمربی بومی آمده بود که به دلیل مشــکالت مالی قهر کرد و کنار کشــید. بعد از آمــدن مرزبان، صحبتی از مشــکالت مالی نشــد. به صورتی که گفته میشد ویســی مشــکالت مالی را بهانه کرده بود که به فوالد خوزســتان (برای جانشــینی ســیروس پورموســوی) برود اما ظاهرا اینطور نبود و واقعا نفت مسجدسلیمان مشکالت مالی زیادی داشــت. به هر حال، هفتهها گذشــت و البتــه مرزبان توانســت تیم را بــه رده بهتری بیاورد اما حاال که نیم فصل دوم شــروع شــده و این تیم نتوانسته نتایج خوبی بگیرد، یکسری شــایعه جدید در مورد حضور مرزبان در نفت مسجدسلیمان به وجود آمده است.

گفتــه میشــود علیرضا مرزبــان قبل از اینکه با مسووالن باشــگاه نفت مسجدسلیمان به توافق برســد، به مســووالن این باشگاه قول داد برای حل مشکالت مالی کمک کند و برای تیم حامی مالی بیاورد. با این شــرایط توافقات بیــن 2 طرف، خیلی زود انجام شــد و مرزبان ســرمربیگر­ی نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر را به عهده گرفت اما حاال مشکالت مالی باعث شد یکسری دلخوری به وجود بیاید.

ظاهرا انتظار میرفــت علیرضا مرزبان به وعــدهای کــه داده بود عمل کند کــه البته تا االن به بهانههای مختلف، انجام نشــده اســت. همین مســاله هم مشــکالت زیادی برای نفت مسجدســلیم­ان به وجــود آورد. به این صورت که زردپوشــان مسجدسلیمان­ی به دلیل بدهی، نمیتوانند قرارداد بازیکنان جدید خود را ثبت کنند و از آنها بهره ببرند. این در حالی اســت کــه قرار بود بازیکنان جدیــد از هفته اول نیم فصل دوم کنار نفت مسجدســلیم­ان باشند اما با وجود اینکه هفته ســوم در حــال برگزاری اســت هنوز مجوز این بازیکنان صادر نشــده اســت. نکته جالب این است که علیرضا مرزبان هیچ شــکایتی از باشگاه بابت این مساله تا االن نداشته و ندارد.

او در مصاحبههایـ­ـش اکثرا از مشــکالت شهر مسجدســلیم­ان صحبت میکند و اینکه توجهی به این شــهر نفتخیز نمیشود. همین مساله هم باعث شده حاال شایعه آوردن حامی مالی از سوی علیرضا مرزبان، باورکردنیت­ر شود. با این اتفاقات، احتماال باید شــایعه به مشکل خوردن باشــگاه نفت مسجدسلیمان و مرزبان را هــم باور کــرد، چراکه در روزهــای اخیر از مسجدسلیمان خبر میرسد باشگاه از سرمربی خود به خاطر محقق نشدن وعدههایش ناراحت است و به همین دلیل تالشی برای حل مشکل بازیکنان جدید و حضور آنها در فهرســت تیم انجام نداده. با این شــرایط بایــد منتظر ماند و دید چــه اتفاقی میافتد. اول اینکه شــایعه آوردن حامی مالی از سوی علیرضا مرزبان برای نفت مسجدســلیم­ان تا چه حد صحت دارد و دوم اینکه اگر صحــت دارد چرا تا االن اتفاقی نیفتاده. ضمن اینکه تکلیف بازیکنان جدید که به نفت مسجدســلیم­ان آمدهاند، چه میشود. آیا آنها میتواننــد در نیم فصل دوم برای نفت مسجدسلیمان بازی کنند یا نه.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran