Iran Varzeshi

شجاعیان و چشمی زوج همیشه معترض استقالل شجاعیان، یک بازیکن با دو باشگاه!

-

ماجــرای داریوش شــجاعیان با باشــگاه ماشینســاز­ی همچنان ادامه دارد و این باشگاه به تازگی با انتشار بیانیهای رسما اعالم کرده اگر به حقوقش نرسد، به دادگاه عالی ورزش شکایت خواهد کرد.

باشــگاه ماشین سازی در بیانیه خود چنین آورده است: «باشگاه ماشــین سازی تبریز الزم میدانــد ضمن انتشــار قــرارداد انتقــال آقای داریوش شــجاعیان به اطالع عموم برســاند که بنــد 5 قرارداد فی مابین که اتفاقا دســتنویس خود عوامل محترم استقالل است صراحتا تاکید دارد که اگر هر یک از چکها پاس نشود قرارداد انتقال فســخ و بازیکن باید به تیــم قبلی خود که دو ســال دیگر با آن قــرارداد دارد برگردد. تاریخچــه این انتقال حاکی اســت که داریوش شــجاعیان بازیکنی که سه ســال با ما قرارداد داشت، قرار شد به باشگاه استقالل منتقل شود و حتی باشگاه پرسپولیس خواهان این بازیکن بود ولی ما به قول خودمان پایبند بودیم و وی را به اســتقالل منتقل کردیم که یک تیم بزرگ است اما متاســفانه مدیران محترم باشگاه با وجودی که به آنها یک ســال هم وقت دادیم به تعهدات خود عمل نکردند و تمام مراجعات ما را بینتیجه گذاشتند. هم اکنون هم ما چیزی به جز اجرای قــرارداد فیمابین را نمیخواهیــ­م. این قرارداد ســهجانبه را داریوش شجاعیان هم امضا کرده و هم انگشــت زده و این شــرط را پذیرفته است. بدیهی است اگر حقوق این باشگاه استیفا نشود این حق برای باشگاه ماشینسازی وجود دارد که شکایت خود را به دادگاه داوری ورزش در لوزان سوییس CAS منتقل کند چون به زعم ما وی از لحظه اعالم فســخ دیگر نمیتواند برای هیچ تیمی به زمین برود.»

باشگاه ماشین ســازی در ادامه بیانیه خود آورده: «باشگاه اســتقالل یک مجموعه بزرگ و پرافتخار است و ما به هواداران این باشگاه احترام میگذاریم و حتی از شــکایت به کنفدراســی­ون آســیا برای طلب حق انتقال خــودداری کردیم که پروانه حرفهای باشــگاه استقالل برای حضور در مسابقات آســیایی مورد تعرض قرار نگیرد و یک ســال هم همکاری و تحمل داشتیم اما این موضوع حل نشــد و بانی ایــن اطالعیه و اعالن رسانه اخیر ما نیستیم.»

هر جا که خطایی به ضرر استقالل اعالم میشد یا سوت داور آن چیزی نبود که اســتقاللی­ها انتظار داشتند، این روزبه چشمی و داریوش شجاعیان بودند که به سمت داور حمله میکردند تا شاید حق تیمشان را بگیرند.

اســتقالل پیشتر نیز یک بــار به بدترین شکل بابت اشــتباه روزبه چشمی مجازات شد، در بازی برگشــت برابر السد بود که چشمی در دقایق ابتدایــی بازی روی یک اعتراض به داور کارت زرد گرفت، در ادامــه در دقایق ابتدایی نیمه دوم هم کارت زرد دوم را دریافت کرد و از زمین بازی اخراج شد.

در بازی مقابل تراکتــور نیز همین اتفاق تکرار شــد و با هر ســوت داور این چشمی و شــجاعیان بودند که سمت اشکان خورشیدی حملهور شدند. در یک صحنه شجاعیان اعتراض شدیدی به داور داشت و همین رفتار باعث شد خورشیدی به او کارت زرد نشــان بدهد و البته اعتراض ادامه دارش میتوانســت باعث دریافت کارت قرمز بشــود. رفتارهای چشــمی هم باعث شد در دقایقی جو بازی کامال متشنج شود و ریتم بازی از حالت عادی خارج شود.

آنچه مسلم است اعتراضهای شــدید به داوری مدتی است در فوتبال ایران به یک بدعت تبدیل شــده است و به نظر میرسد خروجی آن به ضرر تیم اعتراضکنند­ه باشد.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran