Iran Varzeshi

مرفاوی: منشا نباید تحت فشار باشد

-

صمد مرفاوی دربــاره خریدهایی که اســتقالل در نیم فصل انجام داده، توضیحاتی دارد: «این خریدها خواسته ســرمربی هســتند یعنی چیزی که او پیشــنهاد داده باشــگاه جــذب کرده اســت. مهم این اســت که سرمربی با آنهــا کار میکند و میخواهد توســط آنها تفکراتــش را در زمین پیاده کند. بنابرایــن ما نمیتوانیــ­م در تفکرات و عقایــد ســرمربی دخالت کنیــم. این بازیکنان خرید شفر هستند و امیدوارم بتوانند به تیم کمک کنند.»

مرفاوی اعتقادی به این حرف که خرید منشــا مثل شمشیر دولبه است، ندارد: «ما نبایــد در مورد یک بازیکن اینگونــه قضاوت کنیم. مــن به عنوان یک اســتقاللی و یک هوادار استقالل میگویم نباید راجع به منشــا اینطور صحبت کــرد. باید اجازه دهیم بازیکن کار خــود را راحت انجــام دهد. اینکه بازیکن را تحت فشــار بگذاریم جالب نیست و به اســتقالل کمک نمیکند. بنابراین نباید منشــا و همینطور دیگر بازیکنان جدید تیم را تحت فشار قرار دهیم. باید بگذاریم با آرامش در اختیار تیم و ســرمربی باشــند و دســتورات تاکتیکــی را به خوبی انجــام دهند تا کمک کنند که اســتقالل به پیشرفت خوبی برسد.» مرفاوی ترجیح میدهد دربــاره دعواهــای درون خانوادگــی استقالل نیز موضع نرمی داشته باشد:

«من نمیتوانم در مورد مســائل مدیریتی باشگاه صحبتی داشته باشم. من شناخت زیادی از آقای خطیر ندارم و بنابراین نمیتوانم صحبتی چه مثبت و چه منفی داشته باشم. اطالعی از این اختالف ندارم امــا امیدوارم اگر چنین چیزی وجود دارد ختم به خیر شــود. هدف همه ما این اســت که اســتقالل موفق باشد. این موفقیت نیاز به همدلی دارد، انشاءا... همه همدل شوند و تیم را به موفقیت برسانند.»

صحبتهای پایانی پیشکســوت خوشــنام باشــگاه اســتقالل دربــاره وضعیت ســرمربیگر­ی تیم ملی است: «برای انتخاب ســرمربی تیم ملی باید دقت زیادی شــود و کار کارشناســی صورت بگیرد که ما از ســرمربی جدید چه میخواهیم. باید برنامهها و اهداف مشخص شــوند. فرقی نمیکند ایرانی باشــد یا خارجی. باید یک کمیته فنی از پیشکســوتا­ن و صاحبنظران انتخاب شود که انشاءا... بتوانند به فدراسیون بــرای انتخاب ســرمربی جدید کمک کنند.»

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran